سه شنبه 27 تیر 1385

دادستان كل كشور از وزير ارشاد خواست زمينه بازگرداندن آثار باستانی به كشور را فراهم كند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دادستان كل كشور در نامه‌‏اي به صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواست با استفاده از تمامي امكانات و استعدادهاي موجود ترتيبي اتخاذ شود تا به نحو ممكن مواريث فرهنگي ايراني و اسلامي كشور به وطن اعاده شود.
به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومي دادستاني كل كشور در اين نامه آمده است: بنا به وظايف ذاتي قانوني، سازماني در مورد احياي حقوق عامه و صيانت از منافع عمومي از جناب عالي انتظار دارد با بهره‌‏گيري از امكانات از تعرض و اقدامات غاصبانه اشخاص داخلي و خارجي و دولت هاي مغرض در اين خصوص جلوگيري به عمل آيد.
آيت الله دري نجف آبادي در اين نامه از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خواسته است:
الف- بانك اطلاعاتي مناسب در زمينه كليه آثار داخلي و نيز مواريث گرانبهاي فرهنگي كشور مانند الواح امانتي و يا آثار گرانسنگ ديگري كه در موزه هاي دنيا موجود است تهيه و در اختيار علاقه مندان، صاحبنظران قرار دهد كه خود در معرفي كشور و تاريخ كهن ايران باستان و ايران پس از اسلام بسيار مفيد و افتخار آفرين خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ب- بخش حقوقي فعال كه جهت پيگيري اين قبيل امور داير نموده تا با استفاده از وكلاي مجرب و كاردان و احيانا غارت بسياري از مواريث ديگر امكان اقدام و پيگيري به موقع و صيانت از حقوق كشور و ملت را داشته باشد و اين مسئوليت را به نحو احسن انجام دهد. دستگاه قضايي و دادستاني كل كشور نيز آمادگي لازم براي هر نوع همكاري و پي گيري را دارد انشاالله موفق باشيد.
نامه دادستان كل كشور در حالي به مسئولان دستگاههاي فرهنگي كشور نوشته مي شود كه تعدادي از آثار ارزشمند باستاني ايران در آمريكا به امانت گذاشته شده اما آمريكايي ها از باز گرداندن آن سرباز مي زنند.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016