چهارشنبه 28 تیر 1385

فاطمه كروبی: آقای كروبی قصد كانديداتوری ندارد، برگزاری همزمان انتخابات شوراها و خبرگان به مشاركت بيشتر می انجامد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

فاطمه كروبي با اعتقاد به اين‌كه برگزاري همزمان انتخابات شوراها و خبرگان به مشاركت بيشتر مردم مي‌انجامد، صرفه‌جويي در مخارج را از ديگر محاسن اين شيوه برشمرد.

دبير كل مجمع اسلامي بانوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، با بيان اين‌كه ما همه ساله انتخابات متعددي را برگزار مي‌كنيم، افزود: در شرايط فعلي، مشاركت مردم امر مهمي است كه بايد به آن توجه و دقت كنيم چنان‌چه انتخابات خبرگان و شوراها جدا برگزار شود، بدون تعارف مشاركت تا چه حد خواهد بود، از اين رو براي مشاركت منسجم‌تر و بيشتر، به نظر من اگر اين دو انتخابات همزمان باشد، بهتر خواهد بود.

وي هم‌چنين با اشاره به آن‌ چه را انسداد مشهود در شرايط فعلي، عملكرد ناصحيح گذشته، تصميم‌گيري‌هاي سليقه‌اي و برخي از حق‌كشي‌ها در انتخابات‌هاي گذشته ناميد، و بيان اين‌كه اين موارد در ذهن مردم باقي مانده است، تصريح كرد كه با برگزاري همزمان انتخابات شوراها و خبرگان اميد بيشتري به حضور جدي مردم وجود دارد.

كروبي در ادامه صرفه‌جويي در مخارج را از ديگر محاسن برگزاري همزمان انتخابات خواند.

فاطمه كروبي با اشاره به مشكلات اقتصادي موجود در جامعه، افزود: با وجود همه اين مشكلات مردم از انقلاب خسته نشده‌ و از آرمان‌هاي حضرت امام فاصله نگرفته‌اند، اما از عملكرد ناصحيح برخي از مسوولان و اقدامات نابخردانه آن‌ها، دلسرد و متأثر هستند، از اين رو اگر همه‌ي اين موارد را بسنجيم، درمي‌يابيم كه همزماني دو انتخابات مناسب‌تر خواهد بود.

وي در ادامه گفت‌وگو با ايسنا درباره آخرين اخبار انتخاباتي تشكل متبوعش گفت: تا جايي كه ما به عنوان تشكيلات حزبي، وضعيت فهرست انتخاباتي خبرگان را پي‌گيري مي‌كنيم، هنوز فهرست آماده نشده، اما در پي آن هستيم كه افرادي خوشنام را كه مي‌توانند مديريت صحيح در امور كلان كشور داشته باشند، انتخاب كنيم، چرا كه مساله‌ي خبرگان از جايگاه والايي برخوردار است و نمي‌توان افراد را سليقه‌اي انتخاب كرد، با اين‌كه متأسفانه گاهي ديده شده حتي در برخي شهرها تنها يك كانديدا وجود داشته كه نمي‌توان اسم آن را انتخابات گذاشت.

كروبي ادامه داد: از اين رو در كل استان‌ها، در پي آنيم كه از افراد صاحب‌نظر، افرادي كه در گذشته مديريت‌هاي اجرايي داشتند و به شرايط كلان كشور آگاهي دارند، براي گنجاندن در فهرست خبرگان استفاده كنيم.

فاطمه كروبي هم‌چنين بر كانديدا نشدن حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي تأكيد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبيركل مجمع اسلامي بانوان در ادامه با اشاره به اظهارات دبير شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، مبني براين‌كه مطلوب اين جبهه، حمايت از فهرست احتمالي مشترك مورد حمايت خاتمي، كروبي و هاشمي گفت: يك تشكيلات مي‌تواند نظرات خاص خود و ديدگاه‌هاي شخصي‌اش را بيان كند، اما تا جايي كه من در جريان هستم، هنوز به نظر نمي‌رسد، آقايان هاشمي و خاتمي تصميم قطعي براي شركت و كانديداتوري در انتخابات خبرگان داشته باشند.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016