جمعه 6 مرداد 1385

امام جمعه موقت تهران: شورای امنيت بی‌‏خاصيت و ورشکسته نمی‌‏تواند ايران را از حق مسلم خود محروم کند، ايلنا

سخن از شيعه و سنی نيست، امروز تمام کفر به جنگ با تمام اسلام آمده است
تهران- خبرگزاری کار ايران

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث لبنان و فلسطين، اين حوادث را از پيش طراحی‌‏شده خواند و گفت: دو ماه قبل اسرائيل در فلسطين اشغالی مانوری برای اين حمله برگزار کرده بود و قصد داشت لبنان را غافلگير کند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تصريح بر اينکه حزب‌‏الله در دفاع مشروع از خود دو سرباز اسرائيلی را به اسارت گرفت، اظهار داشت: حزب‌‏الله از مدت‌‏ها پيش سعی کرد با مذاکره و زبان خوش زندانيان لبنانی را آزاد کنند اما گوش اسرائيل به اين حرف‌‏ها بدهکار نبود که اين مساله موجب شد حزب الله فکری بينديشد و با اسارت دو سرباز اسرائيلی، خواهان آزادی زندانيان لبنانی شود.
وی افزود: کار حزب‌‏الله يک دفاع مشروع بود اما اگر اسرائيل معتقد است اين کار مشروع نيست، چرا در مقابل اين دو سرباز، دو سرباز به اسارت نگرفت؟ آنها هم می‌‏توانستند دو تا سرباز يا چهار تا سرباز بگيرند، نه اينکه يک کشور را به ويرانه تبديل کنند.
خاتمی با بيان اينکه خط رسانه‌‏ای رژيم صهيونيستی اين است که حزب‌‏الله را به عنوان يک ماجراجو معرفی کند، گفت: ماجراجو اسرائيلی‌‏ها هستند که لبنانی‌‏ها را زندانی کرده و آزاد نمی‌‏کنند.
وی افزود: برخی روزنامه‌‏ها مواظب قلم خود باشند و تحليل‌‏های خود را به نفع متجاوزان به کار نگيرند.
خاتمی با تاکيد بر اينکه نبض آمريکا به دست صهيونيست‌‏ها می‌‏تپد، خاطرنشان کرد: پول و قدرت رسانه‌‏ای آنهاست که رييس‌‏جمهور آمريکا را تعيين می‌‏کند، در اين معرکه, معرکه‌‏گردان آمريکاست. آنها در پی خاورميانه جديد هستند؛ خاورميانه‌‏ای که در مشتشان باشد
اما وجود مقاومت حزب‌‏الله استخوانی در گلو و خاری در چشم آنهاست و با اين جريان خاورميانه آنها يک رويا بيشتر نخواهد بود.
خاتمی ادامه داد: وزير خارجه آمريکا با حضور در منطقه به صراحت می‌‏گويد اسرائيل بايد به حملاتش ادامه دهد و با همراهانشان در دنيا رايزنی می‌‏کنند که به يکباره شاه بيت همه آنها خلع سلاح حزب‌‏الله می‌‏شود که به فضل خدا اين آرزو را به گور خواهند برد.
وی با تصريح بر اينکه امروز حزب‌‏الله بلاگردان جهان اسلام است، گفت: امروز حزب الله از اسلام دفاع می‌‏کند و با دشمنانی می‌‏جنگند که خودشان گفته‌‏اند در پی جنگ‌‏های صليبی هستند.
امام جمعه موقت تهران، ماهيت حرکت حزب‌‏الله را ماهيت دفاع از اسلام دانست و عنوان کرد: در اين حرکت مساله شيعه و سنی مطرح نيست. حزب‌‏الله با گرايش شيعی می‌‏خواهد قدری از فشار موجود بر حماس را که يک جريان سنی است، بکاهد. اينجا سخن از تماميت مکتب است و امروز تمام اسلام به جنگ با تمام کفر آمده است.
وی تصريح کرد: امروز مراجع بزرگ و عالمان روشن اهل سنت از اين حرکت‌‏ها دفاع می‌‏کنند اما عالمان درباری که فتواهای سفارشی دربار اسرائيل و آمريکايی می‌‏دهند، می‌‏گويند نبايد به اينها کمک کرده و حتی برای آنها دعا کنيم.
خاتمی با بيان اينکه اين علما امروز فتوای ضدقرآن می‌‏دهند، افزود: اينها منفورند و عددی نيستند و مردم در مصر و عربستان جوابشان راداده‌‏اند.
وی با بيان اينکه قرآن اين جنگ‌‏ها را يک امتحان می‌‏دانند، گفت: امروز برای همه روشن شده است که ليبرال دموکراسی آمريکا يعنی وحشی‌‏گری، جنايت، کشتن کودکان، پيرمردها، پيرزن‌‏ها و انسان‌‏های بی‌‏دفاع.
خاتمی خاطرنشان کرد: آمريکاييها با همه اطلاعات و اسرائيل با موسادش در طول اين مدت نتوانسته‌‏اند به حلقه اول، دوم و سوم حزب‌‏الله دست يابند که اين اوج بدبختی و فلاکت آنهاست لذا به شهرها حمله می‌‏کنند و مردم بی‌‏پناه را می‌‏کشند.
وی ادامه داد: بمباران کشوری که دفاع ضد هوايی ندارد و از بين بردن زيرساخت‌‏های آن کشور با حملات هوايی، عمليات نظامی نيست بلکه عمليات وحشيانه و رذيلانه است.
خطيب نماز جمعه تهران تاکيد کرد: برخی کشورهای منطقه مانند سوريه موضع خوبی گرفته‌‏اند اما برخی ديگر مواضعشان شرم‌‏آور بود، به گونه‌‏ای که حتی در کشورشان اجازه تظاهرات عليه اسرائيل را ندادند و وزرای خارجه آنها با همتای لبنانی خود در اين زمينه هيچ صحبتی نکردند. من به اين کشورها عرض می‌‏کنم که شعار اسرائيل از نيل تا فرات است، اسرائيل اگر بتواند قدرت برتر منطقه شود، فردا نوبت شماست. امروز از حزب‌‏الله دفاع کنيد که اين دفاع از منطقه خودتان است.
وی با بيان اينکه اين حوادث امتحانی برای مجامع حقوق بشری به ويژه شورای امنيت است، اظهار داشت: اين مجامع نشان داده‌‏اند که از آنها جز جنازه چيزی باقی نمانده است و ابزار جنايت قدرت‌‏ها شده‌‏اند لذا امروز جهان بشريت بايد به فکر سازمان ملل جديدی باشد که از اين جنازه ديگر کاری برنمی‌‏آيد.
خاتمی گفت: شورای امنيتی که برخی کشورها در آن حق وتو داشته باشند، مدافع جنايتکاران خواهد بود نه حقوق بشر.
وی با تصريح بر اينکه راهپيمايی‌‏های مردم ايران اسلامی در حمايت از حزب‌‏الله ستودنی است، گفت: روز سه‌‏شنبه که روز کمک است، شما به صحنه خواهيد آمد و وفاداری خود را به مجاهدان فی سبيل الله نشان خواهيد داد.
خاتمی با تاکيد بر اينکه امتحان حزب‌‏الله امتحان موفقی بود، اظهار داشت: حزب الله اسطوره شکست‌‏ناپذيری اسرائيل را شکست و امنيت خدشه‌‏ناپذير اسرائيل را با موشک‌‏های خود به سخره گرفت، اين در حالی است که کشورهای منطقه اسرائيل را يک قدرت می‌‏ديدند اما امروز معلوم شد که اين قدرت, قدرت بادکنکی است.
خاتمی افزود: امروز وحدت اسرائيلی‌‏ها در اين مبارزه در هم شکسته و در متن اسرائيل، تظاهرات ضد جنگ و دستور به نافرمانی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: نفس مقاومت ۱۷ روزه حزب‌‏الله در برابر چهارمين ارتش دنيا پس از ارتش‌‏های آمريکا, ناتو و روسيه ستودنی است.
حزب الله با وجود اينکه يک دولت نيست اما با مقاومت شرافتمندانه، توانسته است به مدت ۱۷ روز اسرائيلی را به طور ذلت‌‏بار در محدوده مرزها نگه دارد که تا امروز پيروز مطلق جنگ، حزب الله است.
امام جمعه موقت تهران افزود: اگر اسرائيل آتش‌‏بس را بپذيرد، در واقع به قدرت حزب‌‏الله اعتراف کرده است و اگر نپذيرد، با حملات حزب‌‏الله به شهرهای فلسطين اشغالی روزگارش سياه‌‏تر خواهد شد.
وی با تاکيد بر اينکه ترديد نکنيد برنده اين ميدان حزب الله است، گفت: اين طرف افتخار به شهادت است و آن طرف ميدان نفله شدن. امروز محبوبيت نصر الله از مرزهای لبنان گذشته و خيلی‌‏ها نام بچه‌‏های تازه متولد خود را نصر الله می‌‏گذارند، در حالی که در آن سو بيش از ۶۰ درصد اسرائيلی‌‏ها از سرزمين‌‏های اشغالی فرار کرده‌‏اند.
وی با اشاره به مساله هسته‌‏ای کشورمان گفت: اينها آمدند يک بسته پيشنهادی دادند اما قبل از اينکه ايران نظرش را اعلام کند، پرونده را در شورای امنيت به جريان انداختند که معلوم شد اصل مذاکره اينها فريب و شيطنت بود.
خاتمی تاکيد کرد: مطمئن باشيد به هيچ وجه ايران اسلامی از حق مسلم خود در اين فن‌‏آوری صرف نظر نخواهد کرد و شما نمی‌‏توانيد با قطعنامه‌‏ای که از سوی شورای امنيت بی‌‏خاصيت و ورشکسته صادر می‌‏شود، ايران را از حق مسلم خود محروم کنيد لذا به مصلحت شماست که به جای زبان زور و تهديد، با ايران بزرگ با زبان مذاکره منطقی و بدون پيش شرط وارد شويد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقامه اولين نماز جمعه تهران به امامت طالقانی در ۵ مرداد ۱۳۵۸، گفت: نماز جمعه از برکات ارزشمند انقلاب بزرگ اسلامی ماست که در حفظ نظام و خنثی کردن توطئه‌‏های دشمنان نقشی اساسی داشته است.
وی افزود: نماز جمعه يک اجتماع بزرگ و آبرومند دينی ويک مانور دينی و مذهبی است که در آن اخلاق و سياست وجود دارد.
خاتمی راهکار برگزاری پرشکوه‌‏تر نماز جمعه را ايراد خطبه‌‏های پرمحتوی و مختصر و انجام کار فرهنگی و تبليغی عنوان کرد و گفت: صدا و سيما می‌‏تواند در تشويق مردم برای حضور در نماز جمعه کارآيی زيادی داشته باشد.
وی ادامه داد: حضور مسوولان استانی و شهری در ستادهای نماز جمعه و حضور وزرای کشور، آموزش و پرورش، علوم، تحقيقات و فناوری, فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوول صدا و سيما، سازمان تبليغات اسلامی يا نماينده‌‏های تام‌‏الاختيار آنها در ستاد نماز جمعه می‌‏تواند بر اين شکوه بيفزايد.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: به دولت و مجلس پيشنهاد می‌‏کنم که مصلاها را جزو پروژه‌‏های ملی به حساب آورده و با اختصاص رديف بودجه به آن، مصلاهای نيمه‌‏ساخته را تکميل و مصلاهای تکميل‌‏شده را به سيستم‌‏های گرمايشی و سرمايشی مجهز کنند.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016