یکشنبه 8 مرداد 1385

چاوز پس از دريافت نشان عالی جمهوری اسلامی: وظيفه‌ ماست که بشريت و انسان‌ها را نجات دهيم و کار امپرياليسم آمريکا را يکسره کنيم، ايسنا

*آمريکا در عراق، فلسطين وافغانستان در باتلاق گير کرده‌است

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی خارجی

هوگو چاوز نيز در مراسم اعطای نشان عالی درجه يک جمهوری اسلامی ايران به وی که از سوی رييس جمهور به وی تقديم شد، اظهار داشت:« زنده باد جمهوری اسلامی ايران، زنده باد اتحاد جمهوری اسلامی ايران و ونزوئلا.»

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، چاوز در سخنانش با اشاره به جنايت‌های آمريکا، اظهار داشت:« آمريکا در عراق، فلسطين و افغانستان در يک باتلاق گير کرده است و ما می‌توانيم با کمک هم امپرياليسم آمريکا را شکست داده و جهان را نجات دهيم. آمريکا شکست‌خورده است.

اين سخنان رييس جمهور ونزوئلا با تشويق حاضران روبرو شد.

وی در ابتدای سخنان خود، گفت: من در اينجا به تمامی ايرانيان و حضار سلام عرض می‌کنم، به آقای الهام، وزير صنايع، آقای عميد زنجانی و سفرای مقيم تهران حاضر در جلسه، به همه‌ی هموطنانم، به همکاران ونزوئلاييم که در اين سفر مرا همراهی می‌کنند، به خبرنگاران و نمايندگان رسانه‌های گروهی، به عکاسان، به دانشجويان و اساتيد حاضر در جلسه (تشويق دانشجويان).

رييس جمهور ونزوئلا در ابتدا در وصف دانشجويان گفت: ما در ونزوئلا يک شهر و آهنگ در رابطه با دانشجويان داريم، اين شعر می‌گويد زنده باد دانشجويان، دانشجويان چون مخمل هستند، مخملی هستند که در داخل نان قرار داده می‌شود و نانی که از تنور بيرون می‌آيد و اين شعر در اسپانيولی به عنوان يک ضرب‌المثل شناخته می‌شود.

وی با اشاره به نشانی که از سوی رييس جمهور ايران دريافت کرده بود، گفت: من خدا را شکر می‌کنم که در کشور ايران چنين نشانی را گرفته‌ام.من فقط وظيفه‌ام را در ارتباط با ملت و وجدانم انجام داده‌ام، در ارتباط با قسمی که خورده‌ام، من به آموزه های حضرت مسيح (ع) عمل کرده‌ام و اميدوارم که در صحنه‌ی جهانی عشق و مهرورزی حاکم شود.

وی گفت: من يک دوست بزرگ دارم به مانند آقای احمدی‌نژاد، آنقدر که با شما دوست هستم با ايشان نيز دوست هستم ولی وی از نظر معنوی از همه‌ی ما فراتر است، دارای عمق فکری است و کارهای بسيار خوبی انجام داده است و او حالا بخشی از تاريخ است، تاريخ بيانگر شجاعت، شهامت و شرافت وی است.

وی در هنگام سخنرانی خود به تعدادی از دانشجويان ونزوئلايی اشاره کرد که در سالن حضور داشتند و با لباس‌های قرمزرنگ پرچم ونزوئلا را همراهی می‌کردند و گفت: آقای رييس جمهور اينها دانشجويان پتروشيمی هستند که آمده‌اند در اينجا آموزش ببينند. اينها دانشجويان و فرزندان ايران هستند، آنها آينده‌ی کشور ما و شما هستند.

وی گفت: در اينجا وقتی صحبت از فيدل کاسترو کردم ناگهان چشمم به جوانان افتاد. فيدل اکنون بخشی از تاريخ است. در يک برنامه‌ی ۱۰ ساعته‌ی تلويزيونی به نام «الو رييس جمهور» که از يکی از شبکه‌های ونزوئلا پخش می‌شد آقای فيدل کاسترو ۹ ساعت و ۵۰ دقيقه صحبت کردند و من ۱۰ دقيقه صحبت کردم. فيدل کاسترو در آن برنامه به من گفت که تاريخ در مورد ما قضاوت می‌کند و واقعا نيز اينچنين است.

چاوز گفت: تاريخ و ملت‌ها همه در مورد رهبران خود قضاوت می‌کنند. انشاءالله به خوبی در مورد ما قضاوت می‌کنند. (چاوز در اين بخش از سخنان خود انشاءالله را به زبان فارسی بيان کرد.)

وی گفت: وقتی که صحبت از ايران می‌کنم به ياد کشور پارس می‌افتم و يک احساس عميقی به من دست می‌دهد. يک قدرت و يک تمدن و ايران درحال حاضر پل ارتباطی ميان آفريقا، اروپا و آسياست، محمل تلاقی تمدن‌های بزرگ جهانی است، وقتی که ايران را به زبان می‌آورم ياد داريوش می‌افتم، ياد پيامبران الهی، ياد تمدن‌های عظيم جهانی و اگر بخواهيم به زمان کوتاهتری نگاه کنيم به ياد جمهوری اسلامی ايران و انقلاب ايران می‌افتيم.

وی ادامه داد: برادر عزيزمان جناب احمدی‌نژاد گزارش مبسوطی از وضعيت جهانی ارائه دادند و من به واقع ديدم که وقتی که شما از فلسطين و لبنان صحبت می‌کرديد درد و رنج در چشمانتان بود. در حال حاضر ما شاهد حمله‌های فاشيستی اسرائيل عليه لبنان و فلسطين هستيم.

وی در حالی که سخنانش با ابراز احساسات حضار مواجه می‌شد گفت: موضع مردم ونزوئلا محکوم کردن اقدام‌های فاشيستی اسرائيل عليه لبنان و فلسطين است، عمل آنها واقعا ديوانگی و بيانگر فاشيسم است. برای آنها مهم نيست که چه کسی می‌ميرد، چه کسی کشته می‌شود. آنها با طرح‌های فاشيستی سعی دارند اهداف سلطه‌گرانه‌ی خود را تحقق دهند. اسرائيل از جنايت‌های هيلتر انتقاد می‌کند البته هيتلر فقط عليه يهودی‌ها جنايت نکرده، بلکه به تمامی بشريت آسيب رسانده است و ما نيز درحال حاضر اقدامات اين رژيم را محکوم می‌کنيم. ما بمباران هيروشيما و ناکازاکی را محکوم می‌کنيم چراکه همه بيانگر فاشيسم است. آنچه که در حال حاضر اسرائيل انجام می‌دهد تروريسم و فاشيسم است و اکنون همه اين اقدامات فاشيستی را محکوم می‌کنند. ما از تمامی جهانيان می‌خواهيم که با وحدت در مقابل اين دوگانگی‌ها بايستند و آن را متوقف کنند و ما درحال حاضر مشاهده می‌کنيم که ظاهرا دنيا توانايی جلوگيری از اين ديوانگی‌ها را ندارد. ما همه می‌دانيم که منشأ اين ديوانگی‌ها چيست و آن امپرياليسم آمريکای شمالی است.

اين سخنان چاوز با شعار مرگ بر آمريکای حضار همراهی شد.

وی ادامه داد: امپرياليسم آمريکای شمالی مانند ديگر امپرياليسم‌های ديگر که در جهان وجود داشته‌اند نيست.هيچ کدام از کشورهای امپرياليستی مانند آمريکا امپرياليسم و جنايتکار نبوده‌اند به اين مقدار از اخلاق و مصالح انسانی و حقوق بشر دور نبوده‌اند. امپرياليسم آمريکای شمالی صحبت از حقوق بشر می‌کند ولی به زندگی ميليون‌ها نفر در جهان آسيب می‌رساند. صحبت از مبارزه با قاچاق و مواد مخدر می‌کند ولی خود در اين ارتباط سرمايه‌گذاری می‌کند. بوش می‌گويد من هر روز با خدا ارتباط دارم، نه تو با خدا ارتباط نداری تو هر روز با شيطان در تماس هستی نه با خدا.

وی گفت: استبداد آمريکا بيشتر از تمام کشورهای امپرياليست بوده است و امپرياليست آمريکا برای تمام جهان خطرناک است به هر حال حکومت‌های امپرياليستی هميشه مضر بودند ولی به حد آمريکا مضر نبوده‌اند.

وی خطاب به دانشجويان گفت: دوستان عزيزم، دانشجويان آينده از آن شما و فرزندان شماست چراکه ما در ميانسالی به سر می‌بريم و چند سال ديگری از عمرمان باقی نمانده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی به عکسی که در بالای سرش نصب شده بود و در آن عکس احمدی‌نژاد و چاوز در کنار هم قرار گرفته بودند اشاره کرد و گفت: اين راه درخشانی که در اين عکس بين من و آقای احمدی‌نژاد مشاهده می‌کنيد راه نورانی است که سرمنشأش شماها هستيد. ما بايد در کنار هم راهمان را ادامه دهيم، آنچه که من می‌گويم اين است که آينده در خطر است، من هميشه به جوانان و دانشجويان می‌گويم که در دهه‌های اول قرن بيست و يکم سرنوشت بشريت در حال رقم خوردن است و اينجا وظيفه‌ی ماست که بشريت و انسان‌ها را نجات دهيم و کار امپرياليسم آمريکا را يکسره کنيم. اين کار نيازمند اتحاد تمامی نيروهاست، ما در حال حاضر دارای توان و نيرو هستيم و می‌توانيم به آنها حمله کنيم. من از شما سوال می‌کنم که اگر شما در خانه‌هايتان پناه بگيريد، آيا می‌توانيد بشريت را نجات دهيد؟ نه. ما بايد در اين راه قدم برداريم و اولين قدم داشتن وجدان و آگاهی است. ما برای داشتن وجدان بايد آگاهی داشته باشيم، سيمون بوليوار می‌گويد تسلط امپرياليسم بر مردم به خاطر عدم آگاهی مردم است. او می‌گويد که مردم جهان براساس آموزش و آگاهی حرکت می‌کنند.

وی در بخش ديگری از سخنان خود گفت: من آقای احمدی‌نژاد را در هنگام افتتاح مجسمه‌ی سيمون بوليوار ديدم ايشان جوان بودند ولی در صحبت‌های خود بسيار محکم و دارای ثبات قدم. به هر حال اين اتفاقات افتاد که آقای احمدی‌نژاد رييس جمهور شد، در همان پارک يکی به من گفت اين رييس جمهور آينده‌ی ايران خواهد بود. من در اينجا از خداوند منان برای پيروزی آقای احمدی‌نژاد و ملت ايران آرزوی توفيق می‌کنم. شما دوست و برادر ما هستيد و ما نيز دوست و بردار شماييم و تحت هر شرايطی در کنار شما خواهيم بود.

چاوز چندين بار تکرار کرد: زنده باد جمهوری اسلامی ايران، زنده باد جمهوری اسلامی ايران، زنده با اتحاد جمهوری اسلامی ايران و ونزوئلا.

به گزارش ايسنا، بعد از سخنان چاوز که حدود ۹۵ دقيقه طول کشيد، آهنگ مقاومت پخش شد و در طول اين مراسم حضار بارها چاوز و احمدی‌نژاد را تشويق کردند.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016