دوشنبه 9 مرداد 1385

اکبر اعلمی، نماينده تبريز: مخالفت با بازديد نمايندگان از بند ۲۰۹، بند مربوط به زندانيان سياسی، برای ما شک‌‏برانگيز بود، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

عضو فراکسيون اقليت مجلس‌‏هفتم، اظهارات مديرکل زندان‌‏های استان تهران مبنی بر اينکه با وزارت اطلاعات برای بازديد نمايندگان از بند ۲۰۹ زندان اوين هماهنگی صورت نگرفته بود را رد کرد و گفت: به طور قطع وزير اطلاعات را برای ادای توضيحات به مجلس فرامی‌‏خوانيم.

اکبر اعلمی، نماينده تبريز در خصوص عدم امکان بازديد نمايندگان از بند ۲۰۹ زندان اين بند مربوط به زندانيان سياسی به خبرنگار پارلمانی "ايلنا" گفت: متاسفانه به دليل مخالفت جدی که با حضور ما در بند ۲۰۹ شد، نتوانستيم از اين بند بازديدی داشته باشيم و اين موضع به دامنه ترديدهای ما اضافه کرد.
وی تاکيد کرد: مديرکل زندان استان تهران در اظهار نظری برخلاف آنچه که در جمع هيات منتخب نمايندگان گفتند، عنوان کرده است با وزارت اطلاعات برای بازديد از اين بند هماهنگی نشده بود.
اعلمی خاطرنشان کرد: مديرکل زندان استان تهران به طور رسمی در جمع نمايندگان گفت که در تاريخ ۴/۵/۸۵ موافقت مقامات و سازمان زندانها را برای بازديد به وزارت اطلاعات اعلام کرديم.
وی افزود: يعنی سه روز قبل از بازديد نمايندگان هماهنگی با وزارت اطلاعات صورت گرفته بود و آنها در جريان بودند، حتی نماينده وزارت اطلاعات روز گذشته در زندان اين موضوع را تاييد کرد.
نماينده تبريز در مجلس‌‏ هفتم تصريح کرد: برای ما مخالفت با بازديد نمايندگان از بند ۲۰۹ شک برانگيز بود و هيچ توجيهی برای مخالفت با اين ديدار وجود نداشت، مگر اينکه براين شائبه دامن بزند که در اين بند اقدامات غيرقانونی صورت می‌‏گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعلمی خاطرنشان کرد: اگر در بند ۲۰۹ نيز همان ملاحظات و ضوابط قانونی رعايت می‌‏شد، هيچ گونه ضرورت و توجيهی در مخالفت نمايندگان با اين بند وجود نداشت.
وی تصريح کرد: عدم اجازه بازديد از اين بند حکايت از بی‌‏تدبيری دارد و قطعا وزير اطلاعات را برای ادای توضيحات به مجلس فرا می‏خوانيم.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016