چهارشنبه 11 مرداد 1385

بيانيه انجمن اسلامی دانشجويان اميرکبير در مورد اقدام مديريت دانشگاه به تصرف انجمن اسلامی دانشجويان و تخريب کتابخانه و دبيرخانه آن

سياهکاران نابخرد حکومتی را از کوبيدن سرهای توخالی شان بر ديوار آهنين انجمن پلی تکنيک تهران بر حذر می داريم

در زمانه ای که حکومت با سياستهای سرکوبگرايانه خود توسط نهادها، ارگانها و عوامل شبه نظامی نتوانسته است جنبش دانشجويی پلی تکنيک تهران را مهار نمايد و آزاديخواهان را از نيل به اهدافشان بازدارد، نابخردانه راهی جز حذف فيزيکی و غارت نهادهای دانشجويی را برای خود متصور نيست، با اجير نمودن مديريت حلقه به گوش دانشگاه در اقدامی متهورانه اقدام به تصرف انجمن اسلامی دانشجويان و تخريب کتابخانه و دبيرخانه آن نموده است.
اين اتفاق زمانی روی داده است که مديريت دانشگاه پيش از اين با بکار بردن اقدامات کينه توزانه ای همچون احضار فعالان دانشجويی به بی عدالتخانه کميته انضباطی و توقيف گسترده نشريات دانشجويی، نتوانسته بود موج گسترده اعتراضات دانشجويی را مهار نمايد و اکنون به تلافی افشای فقدان اعتبار و مقبوليت مديريت نزد جامعه دانشگاهی پلی تکنيک تهران و برای عقده گشايی در تابستان و در شرايطی که دانشجويان در دانشگاه حضور ندارند، در روزی تعطيل و آن هم شبانه همراه با عمال خود اقدام به چنين عملی نموده است.
حيرت آورتر آنکه، در اين بين “دفتر حمايت از مردم لبنان و فلسطين” نيز که به خواست دانشجويان دانشگاه و توسط انجمن اسلامی تاسيس شده بود از هجمه مديران دولت جديد که حتی در دفاع از حق مشروع مردم ستمديده لبنان و فلسطين تنها صدای رسمی و دولتی را می پذيرند، در امان نمانده و بنيادگرايی و تعصب کور مديريت دانشگاه، دفتر ارائه نظرات جامعه دانشگاهی را برای دفاع از صلح و ثبات در منطقه خاورميانه مبدل به خرابه ای همشکل با فجايع صهيونيستها در روستای قانا در لبنان نموده است.
بر اين اساس لازم است نکات زير به اطلاع عموم مردان و زنان آزاده ايرانی رسانده شود:
۱- انجمن اسلامی دانشجويان با يادآوری عقب نشينی مفتضحانه شبه نظاميان در خردادماه که در طول انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی، با وجود ايجاد درگيری های فيزيکی گسترده، تخريب کامل تبليغات انتخاباتی، تهديدهای گسترده امنيتی و اطلاعاتی، دروغ پراکنی رسانه های وابسته (که همواره مقدمه ای بر بازداشت و برخورد های امنيتی بوده است) و بويژه بازداشت دبير و عضو شورای مرکزی سابق انجمن اسلامی، که در نهايت مجبور به مظلوم نمايی در صحن دانشگاه شدند، اعلام می نمايد که تاريخ سياسی پلی تکنيک تهران به روشنی گواه اينست که همچون گذشته افزايش فشار بر تنها نهاد دموکراتيک دانشجويی پلی تکنيک، همواره منجر به بار آوردن نتايجی معکوس برای حکومت شده و اقتدارگرايان در پايان ناگزير از تسليم در برابر خواسته به حق دانشجويان و فراری مفتضحانه خواهند شد. لذا انجمن اسلامی دانشجويان پلی تکنيک تهران به صراحت سياهکاران نابخرد حکومتی را از کوبيدن سرهای توخالی شان بر ديوار آهنين انجمن اسلامی دانشجويان پلی تکنيک تهران بر حذر می دارد و با اعلام ايستادگی در برابر اين پروژه امنيتی- اطلاعاتی، هشداری جدی مبنی بر پرداختن هزينه های گزاف اين عمل به طراحان آن می دهد.
۲-عملکرد رياست انتصابی دانشگاه صنعتی اميرکبير (دکتر رهايی) و مديريت تحت نظر وی در طول يکسال گذشته همواره نشان از آن دارد که با وجود اعلام دروغين آنها در تقيد به قانون و سر دادن شعار قانون گرايی در دانشگاه، به هيچ عنوان پايبند به قانون نبوده و از هر فرصتی برای کسب منافع خود در دانشگاه بهره برده اند. تاسف انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير بر درس نگرفتن دکتر رهايی از گذشته مديريتی خود در پلی تکنيک تهران است. وی که يکبار در ساليان گذشته سابقه اخراج از سوی دانشجويان دانشگاه را در پرونده سياه خود دارد برای بار ديگر بازيچه پروژه ای شده است که از هم اکنون نتيجه آن بر همگان واضح بوده و روسياهی آن بار ديگر بر رخساره رياست دانشگاه خواهد ماند.
بر اين اساس انجمن اسلامی دانشجويان پرونده ای از تخلفات، جانبداريها، خط گيريها و سياسی کاری های مديريت فعلی دانشگاه در انتصابات صورت گرفته از سوی وی، مسائل مرتبط با حراست و حذف تدريجی اساتيد غير همفکر در دانشگاه شکل داده است که از اين پس اقدام به افشای آنها می کند.
همچنين اين تشکل ضمن اعتراض شديد و هشداری جدی در ايجاد و گسترش روندی خزنده که با قبضه قدرت در سطح کلان کشور آغاز شده و می رود تا با سوء استفاده از شعار قانون گرايی در عمل چتر خود را در تامين منافع و توجيه عملکرد خود در کشور گسترده نمايد، انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير اعلام می دارد که اين تشکل در حيطه قوانين مربوط به فعاليتهای تشکلهای دانشجويی همچنان بر رعايت اصول قانونی تاکيد دارد و معتقد است که
الف) اصل ۲۶ قانون اساسی به صراحت اعلام می دارد که انجمن های اسلامی در فعاليت خود آزادند و لغو فعاليت آنها تنها با حکم رسمی قضايی امکان پذير است.
ب) هيات نظارت بر تشکلها که پس از انقلاب فرهنگی برای کنترل فضای دانشگاهها ايجاد شده است تنها ناظر بر برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشجويان بوده و حق اعلام رای در اين مورد را ندارد. اين در حالی است که مديريت دانشگاه صنعتی اميرکبير با وجود گذشت بيش از ۲ ماه از برگزاری انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان همچنان از تشکيل جلسه هيات منصفه دانشگاه که مرجع قانونی اعلام رای در مورد انتخابات می باشد خودداری نموده است. انجمن اسلامی دانشجويان به صراحت اعلام می دارد که عدم تشکيل چنين جلسه ای تنها و تنها به خاطر اينست که مديريت کنونی دانشگاه منتظر اتمام زمان قانونی هيات منصفه سابق و ايجاد هياتی جديد مرکب از اساتيد همفکر با مديريت جديد در دانشگاه می باشد.
۳- انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير با مخاطره آميز دانستن اوضاع کنونی کشور از کليه احزاب، مطبوعات آزادی خواه، وکلای مستقل، نويسندگان، روشنفکران و نخبگان عالم سياست که اين روزها دغدغه ايران و آتيه سياسی کشور را دارند دعوت می نمايد تا با دقت نظر در عملکرد دولت اقتدارگرا در سرکوب کارگران شرکت واحد در داشتن سنديکای مستقل، تلاش برای به سکوت کشاندن کانون وکلای دادگستری، اخلال در برگزاری انتخابات خانه احزاب و مجمع صنفی نشريات، رد مجوز درخواست نشريه جبهه مشارکت و ساير احزاب، عرف شدن فشار خودسرانه و قلدرمآبانه دادستان تهران در سانسور مطبوعات پيش از انتشار، بازداشت منصور اسانلو، رامين جهانبگلو و علی اکبر موسوی خوئينی با اتهاماتی توهم آميز و زندانی شدن وکلای مستقل به جرم حمايت از فعالين سياسی، فرهنگی و دانشجويی، سرکوب تجمع قانونی فعالين زنان در ميدان هفت تير و برخوردهای مشابه با انجمن های اسلامی دانشجويان دانشگاهها و مواردی اينچنينی برای حفظ و جلوگيری از نابودی سنگرهای آزادی خواه ايران که مورد تندترين هجمه ها در سالهای اخير قرار گرفه اند تدبيری بينديشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی شک اين پروژه وسيع به تدريج امکان حداقلی مشارکت روشنفکران، نخبگان و متفکران در عرصه سياسی را بطور کامل سلب نموده و روزی می رسد که ديگر امکان انتشار هيچ خبر و نظری، امکان دفاع هيچ وکيل از موکلی مظلوم و ستمديده وجود نخواهد داشت.
بر اين اساس سرکوب هر صدای مخالفی در ايران راه را برای ترکتازی سياستمداران بی لياقت و نامشروعی که برای ادامه حيات خود بی محابا کشور را در آستانه جنگ قرار داده و ملت را موظف به پذيرش هزينه های آن می دانند هموار می نمايند. فلذا آن موجوديت آزادی خواهانه ای که هويت بسياری از گروه های پيش گفته است، در اين وضعيت در مقابل آزمون سرنوشت سازی قرار دارد و بيش از پيش نياز به همراهی و همدلی و حمايت آنها از يکديگر را مشخص می سازد.
در پايان انجمن اسلامی دانشجويان پلی تکنيک تهران، با اعلام اينکه يگانه مرجع اخذ مشروعيت و مقبوليت خود را رای و نظر ۲۸۰۰ دانشجويی می داند که در شرايط خطير کشور حامی اين تشکل دانشجويی بوده اند، به مديريت انتصابی دانشگاه، شبه نظاميان نامشروع و گروه های امنيتی حامی شان در خارج از دانشگاه اعلام می دارد که برخوردهای سبعانه اينچنينی در دانشگاه که اين روزها تصاوير هجوم فاشيستی صهيونيستها به مناطق مسکونی لبنان را به ياد می آورد، با پاسخی قاطع از سوی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير روبرو می شود و حاميان راستين اين تنها نهاد دموکراتيک دانشجويی داغ اخذ هويت، اعتبار و آبروی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير را بر دلهای سياه متجاوزان بر جا خواهد گذاشت.
اين تشکل دانشجويی ضمن ارائه شکايت از دانشگاه به دليل دستبرد به اموال انجمن اسلامی و غصب دفاتر آنها، پيگيری حق فعاليت در تشکل آزاد را به عنوان نخستين حق مسلم خود از تمامی مراجع بين المللی، سازمانهای آزادی خواه و حامی حقوق بشر برای خود محفوظ می داند.

انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير
(پلی تکنيک تهران)

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016