چهارشنبه 18 مرداد 1385

"آب را گل نکنيم"، تکذيب نامه عليرضا جباری (آذرنگ)، نويسنده و مترجم ساکن تهران

۱۷ مرداد ۱۳۸۵ – ۸ آگوست ۲۰۰۶

اخيرا نامه ای به تاريخ ۴ آگوست ۲۰۰۶ ( ۱۳ مرداد ۱۳۸۵ ) و با امضای "جمعيت دفاع از حقوق بشر درايران" بر روی تارنماهای اينترنتی منتشر شد که با مخاطب قرار دادن خانم لوئيس آربور، رييس کميساريای عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل، پيگيری آزادی زندانيان سياسی ايران را خواستار شده بود.
در اين نوشته، نام من در کنار چند زندانی سياسی ديگر، به عنوان کسی که در حال حاضر در زندان به سر می برد ،عنوان شده بود.
من عليرضا جباری، مترجم و نويسنده ی ساکن تهران، امروز ۱۷ مرداد ۱۳۸۵ (۸ آگوست ۲۰۰۶ )، اعلام می کنم که نزديک به دو سال است از زندان آزاد شده ام و از آن پس تا کنون حتی در بازداشت موقت هم نبوده ام.

همزمان، توضيح چند نکته را درباره ی دليل انتشار اين تکذيب نامه لازم می دانم:

۱- انتشار خبر نادرست زندانی بودن من، درستی خبر زندانی بودن افراد ديگری
را که نام آنها در آن نوشته آمده است درمعرض ترديد قرار می دهد.
۲- در نامه نوشته شده : "اين نامه به خانم لوئيس آربور فرستاده شده است ". اگر اين ادعا صحيح باشد، معنی اش اين است که به يک مرجع بين المللی اطلاعات نادرست داده و خواسته يا ناخواسته، آنها را در پيگيری امر حقوق بشر در ايران به گمراهی کشانده شده اند.
۳- درخواست دقت افزون تر از سايت های اينترنتی، بخصوص تارنماهايی که در باره ی وضعيت حقوق بشر در ايران اطلاع رسانی می کنند .
۴- جلب توجه افکار عمومی به اين واقعيت که هر بيانيه و يا نامه ای که امضای جمعيت، سازمان، انجمن و غيره با پسوند حقوق بشر، دارا است، لزوما يک خبر جدی و دقيق نيست. وصدور برخی بيانيه های نادقيق ممکن است نتايجی نه چندان موفق ، بل گاه زيانبار برای اشخاص موضوع آن ها دربرداشته باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لازم به توضيح وتاکيداست کهِ اين تکذيب نامه به هيچ رو به معنی ايراد اتهام به "جمعيت دفاع از حقوق بشر در ايران" که تارنمای اش آن را سازمانی واقع در مونترال کاندا اعلام کرده است، برداشت شود.

به اين اميد که گردانندگان اين سازمان و تارنمای آن امر خطير دفاع از حقوق بشر را جدی تر تلقی کنند.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"آب را گل نکنيم"، تکذيب نامه عليرضا جباری (آذرنگ)، نويسنده و مترجم ساکن تهران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016