سه شنبه 24 مرداد 1385

بادامچيان: سخنان اخير محمدرضا خاتمی مشابه اظهارات رايس بود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

قائم‌مقام دبير كل حزب موتلفه اسلامي با انتقاد از سخنان محمدرضا خاتمي در كنگره نهم حزب مشاركت اظهار داشت: بر خلاف ادعاهاي گذشته در خصوص تساهل و تسامح، اين سخنان سراسر خشونت و افراط بود. همين طرز تفكر و ديدگاه بود كه مردم را از دوم خردادي‌ها جدا كرد و برخي را تا آستانه خروج از حاكميت نظام جمهوري اسلامي در 18 تير 78 و ماه‌هاي پاياني دولت اصلاحات پيش برد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، اسدالله بادامچيان كه در پايان نشست دبيران اين حزب سخن مي‌گفت، افزود: ايدئولوگ چنين تفكري اكبر گنجي بود كه با مانيفست جمهوري‌خواهي و جدايي نهاد دولت از نهاد دين، اين حزب و اصلاح‌طلبان را به دنبال خود كشيد و اكنون در آمريكا و دنياي غرب عليه انقلاب اسلامي به دنبال توطئه است و رسانه‌هاي اصلاح‌طلب خجالت مي‌كشند خبرهاي او را نيز منتشر كنند.

وي قدرت‌طلبي انحصارگرانه برخي كه تمام قدرت را مي‌خواهند قبضه كنند از آفات گروه‌هاي اصلاح‌طلب دانست و آن‌چه را نقد محمدرضا خاتمي بر اين كه حاكميت در ايران از دوگانگي خارج شده و آن را موجب نگراني خود اعلام كرده، خواند، مشابه اظهارات رايس دانست.

بادامچيان از مواضعي كه خاتمي در آخرين ساعات دبير كلي خود اعلام داشته، اظهار تاسف و ابراز اميدواري كرد كه دبير كل جديد مشاركت مواضعي را كه منفي ناميد، تصحيح كند.

قائم‌مقام دبير كل موتلفه اسلامي درباره عملكرد دولت نهم نيز اظهار داشت: اصولگرايان از نقدهاي منطقي و مستند استقبال مي‌كنند و آن را براي تصحيح حركت‌ها لازم مي‌دانند؛ اما برخي نقد‌ها سياه‌نمايي و ناديده گرفتن خدمات دولت نهم است. نقد، ادب و آدابي دارد كه اميدواريم همگي آن را رعايت كنند.

بادامچيان در ادامه در بخش ديگر سخنانش درباره اصلاح قانون كار گفت: پس از سه دهه اجراي قانون كه در مجمع تشخيص مصلحت نظام تصويب شده است با توجه به تحولات كشور و جهان و تجربه‌هاي به دست آمده در اين سه دهه، در رابطه با كار و كارگر، كارفرما و قوانين آن نياز به تجديدنظر است.

وي پيشنهاد داد: اين كار توسط هر گروه و هر صاحب‌نظري كه بخواهد انجام شود، با نگاه عدالت محور و تثبيت حقوق حقه كار و كارگر در رابطه با شكوفايي اقتصاد باشد و آن را دستخوش جناح‌بندي‌ها و مسائل سياسي و گروهي نكند.

وي گفت: موتلفه اسلامي اصلاحيه قانون كار را در گروه‌هاي كارشناسي در دستور كار دارد و ان‌شاء‌الله ديدگاه‌هاي خود را با جامع‌نگري درباره اين قانون ارايه خواهد داد.

بادامچيان در ادامه پيروزي سرنوشت‌ساز در لبنان و استمرار مقاومت اسلامي در سرزمين‌هاي فلسطين را به دو ملت قهرمان لبنان و فلسطين و همه مسلمانان و آزادي‌خواهان جهان و به ويژه به رزمندگان دلاور حزب‌الله و رهبر آن، سيد حسن نصرالله و به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي تبريك گفت.

قائم‌مقام دبير كل حزب موتلفه اسلامي اظهار داشت: پيروزي اخير فراتر از لبنان است و معادلات جهاني، منطقه‌يي و سرنوشت لبنان و فلسطين را دچار تغييرات جدي خواهد كرد.

وي افزود: ناتواني رژيم صهيونيستي در نبرد 33 روزه در برابر حزب‌الله با وجود حمايت جدي و همه‌جانبه آمريكا و انگليس، سكوت بسياري از سران كشورها و مجامع بين‌المللي، عجز شوراي امنيت در جلوگيري از كشتار و جنايات ضد بشري رژيم صهيونيستي، تحمل تلفات سنگين نفري و تجهيزات جنگي پيشرفته اين رژيم، نقطه عطفي در معادلات منطقه است.

بادامچيان تصريح كرد: پيروزي جهاد و شهادت و مقاومت اسلامي خط ترسيمي از استراتژي پيروزي خون بر شمشير امام خميني (ره) است كه استراتژي مقاومت و مبارزات اسلامي در آينده خواهد بود و در سال پيامبر اعظم (ص) راهگشاي پيروزي‌هاي آينده اسلام ناب محمدي (ص) خواهد شد.

وي تاكيد كرد: اسراييل، بوش و رايس به هيچ يك از اهداف از پيش اعلام شده خود در اين جنگ نابرابر نرسيدند. رژيم صهيونيستي اكنون با نفرت جهاني از بمباران‌هاي وحشيانه و كشتار مردم بي‌گناه، اختلافات داخلي و ناامني سياسي و اقتصادي روبه‌روست و البته ممكن است به كارهاي غير‌قابل پيش‌بيني نيز دست بزند.

وي ادامه داد: بهترين كار براي رايس استعفاست، زيرا او نماينده بوش در مديريت جنايات رژيم اشغالگر قدس است كه به شكست سياست‌هاي رايس و بوش منجر شده است.

قائم‌مقام دبير كل موتلفه اسلامي گفت: ما منتظر دستاوردهاي اين پيروزي حزب‌الله پس از آتش‌بس هستيم و اميدواريم نبرد سياسي پس از جنگ نيز قرين موفقيت‌هاي سرنوشت‌ساز باشد. ما مهارت و كارآمدي حزب‌الله را در عرصه ديپلماسي باور داريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بادامچيان در مورد قطعنامه 1701 نيز اظهار داشت: اين قطعنامه داراي ابهامات فراوان است و جز در مورد آتش‌بس اميدي به آن نيست. قطعنامه براي نجات رژيم صهيونيستي از بن‌بستي است كه در آن گرفتار شده بود و رژيم اشغالگر فلسطين به قطعنامه‌هاي سازمان ملل تاكنون توجهي نداشته است. دولت لبنان و حزب‌الله نيز در عين پذيرش آتش‌بس اعلام كرد‌ه‌اند كه برخي مفاد قطعنامه را ظالمانه و غير‌عادلانه مي‌دانند كه همين طور هم هست و در برابر مواد ظالمانه تعهدي به اجرا نيست.

وي گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي در اوايل اين جنگ فرمودند كه خلع سلاح حزب‌الله تحقق نمي‌يابد و البته تا زماني كه رژيم صهيونيستي تهديد مي‌كند، عقل جمعي و فردي حكم مي‌كند كه نبايد سلاح‌ دفاعي را در برابر دشمن مهاجم زمين گذاشت.

بادامچيان اظهار اميدواري كرد كه به زودي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين نيز به پيروزي برسد.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بادامچيان: سخنان اخير محمدرضا خاتمی مشابه اظهارات رايس بود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016