جمعه 3 شهریور 1385

سخنگوی دولت: رييس‌جمهور بزرگ ترين خدمت را به آزادی کرده است، ايسنا

* استشمام عطر رجايی از دولت افتخار آن است
* کارگزاران بايد خود را با موج خدمت‌رسانی همراه کنند


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

سخنگوی دولت گفت: دولت احمدی‌نژاد در حالی دولت و کشور را تحويل گرفت که گردی از یأس، نااميدی و تهديد کشورهای غربی بر انديشه، احساسات و افکار جوانان ما سلطه يافته و بر افکار آنها سنگينی می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، «غلامحسين الهام» سخنگوی دولت و رييس دفتر رييس‌جمهور پيش از خطبه‌های نماز جمعه اين هفته تهران به مناسبت فرا رسيدن هفته‌ی دولت در جمع نمازگزاران تهرانی حضور پيدا کرد و به تشريح فعاليت‌های دولت در طول يک سال گذشته پرداخت و همراهی تمامی دستگاهها، مردم و نهادها را برای تحقق اهداف دولت درخواست کرد.

دکتر الهام با بيان اين‌که رييس‌جمهور بزرگترين خدمت را به آزادی کرده است، گفت: رييس‌جمهور با جرأت توانست افسانه‌های صهيونيسم را بشکند و اين بزرگترين خدمت به آزادی بود، امروز در سايه‌ی شکستن اين افسانه‌ها افکار عمومی جهان به سمت تفکر و انديشيدن نسبت به آنها حرکت کرده‌ است.

بنابراين گزارش دکتر الهام در ابتدای سخنان خود با گراميداشت ياد شهدای دولت از جمله شهيدان باهنر و رجايی گفت: اين دو، اسوه‌ی خدمت و مبارزه با کفر بودند. آنها الگوی حکومتداری اسلامی هستند و در آتش نفاق سوختند و زمينه را برای جهاد در راه عقيده بر روی ملت و دولت گشودند.

وی افزود: اين دو شهيد نمونه‌ی پايداری، خدمت‌رسانی، صداقت و حق‌گويی هستند و با ظلم و نفاق مبارزه کرده‌اند.

الهام به زندگی شهيد رجايی اشاره کرد و گفت: زندگی شهيد رجايی بر مدار دين ترسيم شده و در تمام ابعاد آن اسلام را به عنوان الگو انتخاب کرده بود، در زمانی که از حزب‌الله به عنوان چماقداران ياد می‌شد، شهيد رجايی از حزب‌الله چنان تعريف و آن را توصيف می‌کرد که در تاريخ ماندگار شد.

وی افزود: او از اشرافيت پرهيز کرد و گروه «نق» را تشکيل داد و هر از چند گاهی خود را در معرض نق‌ها و نقدهای اين گروه قرار می‌داد.

الهام گفت: ملت ما با آن‌که رجايی شهيد شد، هيچ‌گاه از راه رجاء نااميد نشدند و اميدوار بودند که اين راه ادامه پيدا کند.

سخنگوی دولت افزود: ما در حال حاضر در نخستين سالگرد استقرار دولت نهم هستيم و اين افتخار بر اين دولت است که مردم از آن رايحه‌ی رجايی را استشمام می‌کنند و اين افتخار بزرگی است. با استقرار دولت نهم و انتخاب مهم مردم، فرهنگ رجايی بار ديگر در کشور احياء شد و اين بزرگترين دستاورد دولت است.

وی گفت: تغيير و تحول در عرصه‌ی کشور و استقرار دولت نهم يک پيروزی فرهنگی است و اين مهمترين دستاورد است. اتفاقی که در انتخابات نهم رياست‌جمهوری رخ داد اين بود که مردم کسی را انتخاب کردند که فرهنگ رجايی را انتخاب کرده و رايحه‌ی رجايی را داشت که اين مهم‌ترين و بزرگترين پيروزی فرهنگی است.

وی گفت: ما نبايد از ارزش فرهنگی اين اتفاق دور شويم، چراکه اين نقطه‌ی پيروزی اسلام ناب محمدی(ص) و شکست شبيخون فرهنگی است.

الهام ادامه داد: قريب ‌١٥ سال بود که مقام معظم رهبری درباره شبيخون فرهنگی هشدار می‌دادند و دائم خطر استحاله‌ی فرهنگی انقلاب را گوشزد می‌کردند. مهاجمان فرهنگی تصور می‌کردند که توانسته‌اند باورها و ارزشهای مردم به‌يژه نسل سوم را عوض کنند. آنها فکر می‌کردند که توانسته‌اند فرهنگ ليبرال دموکراسی را در بين جوانان ما گسترش دهند و آنها را تسخير کرده‌اند، جوانان ما طواف‌کننده‌ی قبله‌ی ليبرال دموکراسی غرب شده‌اند و غربزدگی در آنها رسوخ کرده است، ولی انتخابات نهم موجب شد آنها بفهمند که شکست خورده‌اند و موج جديدی آفريد و نشان داد که جوانان ما تحت تأثير فرهنگ ليبرالی غربی نيستند؛ چنان‌که آرزوی دشمنان به يک باره فرو ريخت. آنها با حمايت‌های سنگين مالی و سياسی و ابزارهای موجود فکر می‌کردند که سرمايه‌های کشور ما را تصرف کرده‌اند. آنها هر چيزی را تصور می‌کردند جز بازگشت جامعه به گفتمان ناب انقلاب اسلامی و گفتمان حضرت امام. اين اتفاق بزرگ بازگشت به گفتمان و راه امام بود. احيای خط، راه و منش امام عزيز و اين پيروزی فرهنگی است، اين اقدامی بود که به وسيله‌ی نسل سوم انقلاب رخ داد.

وی گفت: نسل سوم انقلاب نسلی است که سالهای اول انقلاب را درک نکرده و در اوج تهاجم فرهنگی بزرگ شده است، ولی آنها با انتخابات خود در سوم تير زمينه را برای پيوند نسل اول و سوم انقلاب فراهم کردند و انقلاب را به گفتمان اصيل خود بازگرداندند.

به گزارش ايسنا سخنگوی دولت ادامه داد: در تبيين نگاه و انديشه‌ی جوانان بايد پرده‌های ظاهری را کنار زد. کسانی که به ظاهر جامعه نگاه می‌کنند فکر می‌کنند که اتفاقی نيفتاده است و حتی چرخه‌ی کشور در اين ارتباط دارای گردش منفی است، در صورتی که اين اشتباه بزرگی است. ما بايد به اعماق فرهنگی جامعه‌مان نگاه کنيم و ببينيم چه تحول بزرگی رخ داده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: آمريکايی‌ها اخيرا در کشور ما به يک نظرسنجی گسترده در بين جوانان دست زده‌اند و در بين جامعه‌ی آماری آنها ‌٥٥ درصد از جوانان که همگی آنها تا ‌٢٥ سال هستند اعلام کرده‌اند که ايرانی مبتنی بر اسلاميت، اصول، ارزشهای دينی و سنت می‌خواهند؛ اين يک پديده‌ی شگرف است برای کسانی که فکر می‌کنند فرهنگ ليبرال دموکراسی غرب بر جوانان ما حاکم شده و تصور داشته‌اند که انديشه‌های خود را توانسته‌اند بر جوانان غالب کنند. تمايل به اسلام ناب محمدی نه تنها در بين جوانان نسل سوم ما بلکه در بين تمام جهانيان رشد کرده است و سخن امام(ره) که می‌گفتند جهان تشنه اسلام ناب محمدی است محقق شده است. انقلاب اسلامی ايران و انتخابات سوم تير شکست بزرگ فرهنگی برای دموکراسی غرب بود و ما شکست سياسی و نظامی آنها را نيز در لبنان توسط حزب‌الله شاهد بوديم. ما اکنون شکستن استخوانهای ليبرال دموکراسی غرب را می‌شنويم. آنها يک بار در عراق شکست خوردند و در بار آخر در جنوب لبنان. امروز افکار عمومی جهان اين مفاهيم تفکر غرب را تشييع کرده‌ و ما مشاهده کرديم که نمادهايی از اين تفکر در غرب چگونه تشييع شد.

وی گفت: امروز دولت ايران مظهر هويت و خودباوری در عالم شده است. جهان اسلام از يک سو و از سوی ديگر، ديگر کشورهای جهان علاقه‌مند هستند پيام انقلاب را بشنوند.

الهام افزود: رييس‌جمهور ما به سران کشورهای جهان از جمله بوش نامه نوشت و اکنون پايگاههای اطلاع‌رسانی و عموم مردم با هزينه‌های شخصی خود اين نامه را تکثير می‌کنند و به رغم سانسور شديد به دنبال اين هستند که اين گونه مسائل را مطالعه کنند و پيام انقلاب را بشنوند که اين دستاورد بسيار بزرگی برای دولت نهم است.

وی گفت: رييس‌جمهور ما بزرگ‌ترين خدمت را به آزادی با هم در شکستن افسانه‌های صهيونيستی کرد و اين زمينه را برای ديگر انديشمندان به وجود آورد که در برابر اين افسانه‌ها تفکر کنند و موج جديدی از آزادانديشی و عدالتخواهی را به وجود آورند. امروز دولت و ملت ايران عزت و کرامت جديدی پيدا کرده‌اند. دولت ما در حال حاضر کرامت و عزتی همراه با اقتدار دارد و مستقل است، همه می‌دانند که در ايران، اقتدار، استقلال و منطق حاکم شده است و دلهای پاک و آزاديخواه ملت ايران را مظهر اقتدار و عزت می‌دانند.

الهام افزود: برای اولين بار تمام کشورهای غيرمتعهد بر حق هسته‌ای ايران تأکيد کردند و اجماع صهيونيست‌ها را عليه ايران شکستند که اين تحول بزرگی است. دولت نهم کشور را در حالی تحويل گرفت که یأس و نااميدی و تهديد کشورهای غربی بر انديشه و احساس جوانان ما سايه افکنده بود و سنگينی می‌کرد. دولت فضای تهديد را شکست و کار علمی جوانان ما آغاز شد و عليرغم تمام فشارها با تدبير به پيشرفت خود ادامه داد، ما در فروردين‌ماه شاهد بوديم که جوانان کشور ما به چه فن‌آوری بزرگی دست پيدا کردند.

وی گفت: هويت ملی ما بار ديگر رونق گرفت و شکوفا شد و جوانان متعهد ما با اميد و با نشاط شدند و ما امروز شاهد پيشرفتهای زيادی در کشورمان هستيم. ما در آينده شاهد افق‌ها و پيشرفتهای زيادی در عرصه‌ی هسته‌ای خواهيم بود که به زودی به جامعه معرفی خواهد شد. در ديگر زمينه‌های علمی نيز توانسته‌ايم به پيشرفتهايی برسيم که نمونه‌ی آن ترميم ضايعات نخاعی است.

به گزارش ايسنا، سخنگوی دولت در ادامه‌ گفت: در حال حاضر موج عظيمی از تمايل به آرمان‌های انقلاب در جامعه به وجود آمده و هر دولتی که نتواند خود را با اين موج تطبيق دهد، نمی‌تواند ادامه‌ی کار دهد.

وی اظهار داشت گفت: امروز ما مردمی انقلابی‌تر از حاکمان و ظرفيت زيادی برای کارکردن و تلاش داريم. اگر حاکمان نتوانند به اين ظرفيت پاسخ دهند شکست خواهند خورد و از چرخه حذف خواهند شد.

الهام گفت: يک دستاورد انقلابی در اول انقلاب در اختيار يک گروه ليبرال قرار گرفت و آنها نتوانستند اين دستاورد را حفظ کنند و انقلاب، خود آنها را از چرخه حذف کرد و صحنه را به دست کسانی که تشنه‌ی اسلام ناب محمدی(ص) بودند سپرد.

سخنگوی دولت افزود: در عرصه‌ی انقلاب هر کس محافظه‌کاری و نتواند خود را هماهنگ کند، حذف می‌شود، فضا برای خدمت‌رسانی بيشتر فراهم شده است. در حال حاضر ما شاهد تبلور ايمان و اصولگرايی هستيم و همه کارگزاران بايد خود را با دولت تطبيق دهند. کارگزاران بايد همگی خود را با اين موج همراه کنند وگرنه کار به دست نسل سوم انقلاب ادامه پيدا می‌کند. ما معتقديم صاحبان اصلی اين پيروزی، نسل سوم انقلاب هستند و بايد سريع‌تر ميدان عمل را به آنها سپرد. امروز دولت تمام توان خود را برای تحقق اين رسالت، عزم کرده است.

وی ادامه داد: دولت معتقد است نبايد به شعار صرف بسنده کرد، دولت نهم دولت کار و تلاش است، ما ناکامی‌های فراوانی داشته‌ايم، ولی آن‌چه را در توان‌مان بوده برای خدمت انجام داده و ظرفيت‌ها را احياء کرده‌ايم. دولت برخی از اشرافيت‌هايی را که در دستگاه دولتی بود، شکست. احمدی‌نژاد خود به کاخ سعدآباد نرفت و در همان ابتدای کار اين کاخ‌ها را به ميراث فرهنگی سپرد و يک بار نيز به آنجا پا نگذاشت.

احمدی‌نژاد نخستين رييس‌جمهوری است که تمام دارايی‌ها و اموال خود را در ابتدای حکومتش در ديد افکار عمومی گذاشت و هزاران چشم را ناظر خود قرار داد تا همه بدانند که در ابتدای کار چه داشت و در پايان نيز چه خواهد داشت و زمينه را برای حساب فراهم کرد. اين فرهنگ ناشی از ساده‌زيستی است. او به دنبال اين بود که دولتی کم‌هزينه ايجاد و همه‌ی وجود خود را صرف خدمت کند، اما برخی به صورت غير منصفانه می‌گويند هزينه‌های جاری کشور در دولت نهم افزايش پيدا کرده است. اين يک داوری غير منصفانه است. البته ما قبول داريم که هزينه‌های جاری در برخی جاها افزايش پيدا کرده ولی اين افزايش در راستای پرداخت بدهی‌های دولت به مردم و برطرف کردن مطالبات و ارايه‌ی حق‌الناس بوده است. دولت بدهی‌های خود را به نظام بانکی پرداخت و اگر ما اين‌ها را به حساب افزايش هزينه‌های جاری بگذاريم، اشتباه است، آنچه دولت پرداخت، حق‌الناس بود.

سخنگوی دولت افزود: امروز دولت هزينه‌ای را صرف خود نمی‌کند و با تدوين برنامه‌ای از ريخت و پاش و اسراف جلوگيری می‌کند. ديروز مدير يک شرکت دولتی صحبت از گرفتن صد ميليون تومان پاداش در يک نوبت عادی می‌کرد و می‌گفت در بين شرکت‌ها برای دادن اين گونه پاداش‌ها رقابت وجود دارد ولی امروز در اين دولت از اين پاداش‌ها خبری نيست. امروز کسی حق ندارد پاداشی بيش از آن‌چه مصوب قانون است، دريافت کند. در هيچ کجا چنين پاداش‌هايی پرداخت نمی‌شود و اگر تخلفی نيز صورت می‌گيرد دولت با قوت جلوی آن را می‌گيرد. دولت برای تعادل در پرداخت‌ها تلاش بسيار و سعی کرده حقوق کارمندان و طبقات پايين جامعه را افزايش دهد.

سخنران پيش از خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران، در ادامه به طرح سهام عدالت و توزيع آن در بين دهک‌های پايين جامعه اشاره کرد و گفت: برنامه‌ی دولت ارتقای زندگی مردم طبقات پايين است. ما شعار مبارزه با رفاه و ايجاد زندگی مناسب و مطلوب را برای محرومان داده‌ايم و حرکت‌های خود را در اين راستا ادامه می‌دهيم.

وی گفت: دولت در طول يکسال گذشته توانسته به ‌١٨ استان سفر کند و به چندين شهرستان سرکشی کرده است که در مجموع می‌شود گفت بيش از ‌٤٠ درصد از شهرستان‌ها مورد بازديد رييس‌جمهور و مسوولان قرار گرفته است. در اين استان‌ها مصوبات خوبی به تصويب رسيده. در ‌١٥ استان تاکنون ‌٢ هزار و ‌٦٩٤ فقره توافقات دولتی اتخاذ شده است. ‌٢ هزار و ‌٩١ پروژه جهت احداث تصويب شده است. بودجه‌های عمرانی برخی از استان‌ها تا ‌٨٠ درصد و برخی تا ‌١٠٠ درصد افزايش پيدا کرده است.

سخنگوی دولت گفت: ‌٤١٣ طرح در حال حاضر در دست مطالعه است که برای ‌١٩٠ فقره‌ی آن مجوز صادر شده است.

الهام گفت: دولت شعار ساختن کشور را داده است و تاکنون ‌٢٣٣ مصوبه‌ی دولت مربوط به وزارت نيرو و ‌١٨٠ فقره‌ی آن مربوط به بهداشت کشور بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: تاکنون دولت ‌٨١ ميليارد تومان به استان‌ها به صورت قرض‌الحسنه کمک کرده که اين جدا از صندوق مهررضاست. تاکنون طرح ايجاد ‌١٢٠ مرکز آموزشی، ‌٢٧ خوابگاه، ‌٢٥١ سالن ورزشی و ساختن ‌٢٠٠ مسکن روستايی مورد تصويب قرار گرفته و در حال احداث است.

سخنران پيش از خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران، هم‌چنين با اشاره به طرح بيمه‌ی فراگير، اظهار داشت: تاکنون در ‌٢٣٦ شهر ‌٢ / ‌١١ ميليون دلار برای تجهيز آموزشگاه‌ها اختصاص داده شده و ‌٣٤ شهرک صنعتی، ‌١٣٢٠ تعاونی، ‌١٤ واحد گمرکی و ‌٨ نمايشگاه بين‌المللی در دست احداث يا مطالعه هستند.

وی گفت: مثلا تاکنون پروژه‌هايی که برای خراسان جنوبی داشته‌ايم ‌٨٧ درصد پيشرفت داشته و در استان زنجان که در دو ماه اخير مورد بازديد هيات دولت قرار گرفته، اين رقم پيشرفت کمتر بوده يعنی حدود ‌٢٣ درصد ولی تلاش شبانه‌روزی دولت در اين زمينه ادامه دارد.

الهام گفت: رييس‌جمهور علاوه بر اينکه يک فعاليت گسترده‌ی بين‌المللی برای گسترش فرهنگ انقلاب انجام داده و يک ديپلماسی پويا و متحرک را رقم زده است، تا کنون حداقل ‌٦٠٠ ملاقات شخصی برای حل مشکلات مردم داشته و اين غير از آن است که مردم به خانه‌ی وی رفته و ملاقات‌هايی را با وی جهت حل مشکلات‌شان دارند و تاکنون ‌١١ هزار فقره دستور برای حل مشکلات داده‌اند.

سخنگوی دولت با بيان اين‌که تمام تلاش دولت برای خدمت و گسترش عدالت بوده، گفت: اميد داريم که دولت موعود (امام زمان(عج)) هر چه زودتر فرا برسد.

الهام ادامه داد: دولت در حال حاضر کار سنگينی را برعهده دارد که جز با حمايت، هدايت و نظارت مردم شدنی نيست و بايد متوليان دينی و انقلابی از دولت در اين راستا حمايت کنند، در اين راستا دولت به نقدهای مردم نيز احتياج دارد، ما از خداوند متعال توفيق دولت را خواستاريم.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوی دولت: رييس‌جمهور بزرگ ترين خدمت را به آزادی کرده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016