یکشنبه 5 شهریور 1385

پليس ژاپن ۵ عضو يک شرکت ژاپنی را به اتهام صدور تجهيزات به ايران دستگير کرد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژی هسته‌يی


پليس ژاپن پنج عضو يک شرکت ژاپنی را به اتهام صدور تجهيزاتی به ايران که می‌تواند در برنامه هسته‌يی به کار گرفته شود، دستگير کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری يونايتدپرس، پليس توکيو، کازوساکو تزوکا، رييس شرکت صنعتی ميتوتويو و چهار عامل اجرايی ديگر اين شرکت را روز جمعه دستگير کرد.

پليس ژاپن مدعی است ميتوتويو به طور غير قانونی ابزارهای دقت سنج را به ايران صادر کرده است. اين ابزارها می‌تواند در سانتريفيوژ‌هايی که اورانيوم را غنی سازی می‌کند مورد استفاده قرار گيرد.

روزنامه ژاپنی يوميوری نوشت که پليس مدعی است متهمان با وجودی که به غير قانونی بودن کارشان آگاهی داشتند چندين بار نسبت به فروش چنين تجهيزاتی اقدام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کيودو، پليس ژاپن هم چنين ظنين است که ميتوتويو تجهيزات مشابه ديگری را به شرکتی مرتبط با برنامه هسته‌يی ايران از طريق يک شرکت تجاری ايرانی که در توکيو مستقر است صادر کرده است.

اين اخبار در حالی مطرح می‌شود که تهران به پيشنهاداتی که از جانب پنج عضو دايم شورای امنيت و آلمان دريافت کرده بود به طور رسمی پاسخ داد.

علی لاريجانی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران پاسخ کتبی تهران را پس از گذشت بيش از دو ماه از زمان دريافت آن به نمايندگان کشورهای پيشنهاد دهنده در تهران تسليم کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شش کشور پيشنهاد دهنده هنوز به طور رسمی واکنشی به پيشنهادات متقابل ايران نداده‌اند و خاوير سولانا، رييس سياست خارجی اتحاديه اروپا ابراز اميدواری کرده است اين پاسخ ظرف چند روز آينده اعلام شود.

به علاوه پروژه توليد آب سنگين اراک روز جمعه با حضور محمود احمدی نژاد، رييس جمهور ايران آغاز به کار کرد.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016