پنجشنبه 9 شهریور 1385

احضار گسترده فعالين دانشجويی پلی تکنيک به کميته انضباطی، خبرنامه اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: در پی اعتراضات گسترده دانشجويان دانشگاه اميرکبير(پلی تکنيک تهران) در خردادماه گذشته، از ابتدای فصل تابستان و شروع تعطيلی دانشگاه ها موج سنگينی از برخورد و فشار بر فعالين دانشجويی در اين دانشگاه آغاز شد که آخرين مورد آن احضار گسترده دانشجويان به کميته انضباطی دانشگاه بوده است. گفتنی است به دليل تعطيلات تابستانه دانشگاه آمار دقيقی از کليه دانشجويانی که به کميته انضباطی احضار شده اند، در دست نيست. ولی گزارش ها حاکی از آن است، در اقدامی بی سابقه دست کم ۲۵ نفر از فعالين دانشجويی به صورت هم زمان به کميته انضباطی احضار شده اند.

گفته می شود احکام بعضی از احضارشدگان به صورت غيابی و بدون حضور و اطلاع ايشان و بی آن که دفاعيه ای از آن ها اخذ شود، صادر شده و به مرحله اجرا درآمده است که از جمله احکام صادره می توان به «تعليق از تحصيل تا دو ترم با احتساب سنوات» اشاره نمود. اسامی دانشجويانی که تاکنون احضاريه برای ايشان ارسال شده است به اين شرح است: علی عزيزی، آرمين سلماسی، بابک زمانيان، بيژن پوريوسفی، صديقه بيگدلی، فرهاد نوری، نويد دلبری، احسان منصوری، عباس حکيم زاده، علی کارگر، علی صابری، علی کميجانی، سهيل ضيائی، نسيبه حاجيلری، محسن سهرابی، نريمان مصطفوی، عليرضا قره گزلو، مهدی مشايخی، متين مشکين، مصطفی غفوری، توحيد علی اشرفی، سميه ميرآشه و حامد ابراهيمی. گفتنی است دانشجويان فوق همگی عضو انجمن اسلامی دانشجويان بوده و در ميان ايشان ۸ نفر عضو فعلی شورای مرکزی انجمن، ۸ نفر عضو سابق شورای مرکزی انجمن و دبير شورای صنفی دانشگاه می باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جالب آن که آن دسته از دانشجويان که در پی دريافت احضاريه به کميته انضباطی مراجعه نموده اند، عنوان داشته اند کارمندان کميته انضباطی از ايشان خواسته اند تا کليه فعاليت های فرهنگی-سياسی خود را، از قبل از ورود به دانشگاه تاکنون، به صورت جزئی تشريح نمايند. همچنين دانشجويان در خصوص عنوانين شکايت خود در کميته انضباطی ساعت ها مورد بازجويی قرار می گيرند. گفتنی است مستندات اتهامات دانشجويان احضار شده به کميته انضباطی عکس ها و فيلم هايی است که توسط بسيجيان در اعتراضات خردادماه از دانشجويان گرفته شده است.

همچنين در اقدام تعجب برانگيز و بی سابقه ديگر در کميته انضباطی اتهامات سنگينی به دانشجويان احضار شده زده می شود و از ايشان خواسته می شود که در برابر آن به دفاع از خود بپردازند و وقتی دانشجويان احضار شده مورد اتهامی خود را تکذيب کرده و خواستار ارئه مستندات از سوی کميته انضباطی می شوند به ايشان گفته می شود که افرادی «متدين» و «قابل اعتماد»، اتهام مورد نظر را در مورد آنها تاييد کرده اند و لذا نيازی به ارائه مستندات وجود ندارد! همچنين پس از ساعت ها بازجويی و تحت فشار فراوان از دانشجوی احضار شده خواسته می شود بلافاصله دفاعيات خود را نوشته و تحويل دهد.

پيش از اين، در ابتدای تابستان و در شروع موج برخورد سنگين با دانشجويان کميته ناظر بر نشريات دانشجويی در اقدامی غيرقانونی بدون وجود هيچ گونه شکايتی، حکم توقيف و لغو امتياز ۱۱ نشريه منتقد را صادر کرد که از آن جمله می توان به نشريات واژه، سحر، کيميا، آفتاب و... اشاره کرد.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احضار گسترده فعالين دانشجويی پلی تکنيک به کميته انضباطی، خبرنامه اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016