پنجشنبه 9 شهریور 1385

احمدی نژاد خطاب به اروپاييان: پاسخ ما به بسته پيشنهادی شما فرصتی عالی برايتان فراهم کرده است، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

رييس‌جمهور خطاب به اروپاييان گفت: پاسخ ما به بسته‌ی پيشنهادی شما يک فرصت عالی و استثنايی در اختيار شما فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس‌جمهور عصر روز پنجشنبه در ادامه‌ی سفر خود به آذربايجان غربی، در جمع مردم سردشت حضور يافت و خطاب به اروپائيان گفت: ما با جواب دادن به بسته‌ی پيشنهادی شما در ارتباط با پرونده‌ی هسته‌يی کشورمان يک فرصت را در اختيار شما قرار داده‌ايم.

وی افزود: شما مدعی هستيد که اهل گفت‌وگو و منطق هستيد، حال اگر منطق گفت‌وگو را قبول داريد، ما يک فرصت عالی و استثنايی با پاسخ دادن به بسته‌ی پيشنهادی در اختيار شما قرار داده‌ايم و اگر شما اهل منطق و عدالت هستيد و در چارچوب قانون حرکت می‌کنيد، بسم‌الله؛ اين فرصتی عالی است که می‌توان جهت مذاکره و گفت و گو از آن استفاده کرد ولی اگر در ذهنتان اين است که ملت ايران را از حقوق مسلمش محروم کنيد بدانيد که ملت ايران يکپارچه و همدل است.

رييس‌جمهور گفت: شما می‌دانيد که بنده به عنوان خادم ملت ايران موظف هستم که خواسته‌ی ملت ايران را دنبال کنم و اکنون ملت ايران يکپارچه فرياد می‌زند که می‌خواهند به حق خود در راستای انرژی صلح‌آميز هسته‌يی دست پيدا کنند و من موظفم که از حق آنها در عرصه‌ی بين‌المللی در ارتباط با حق مسلم ايران در ارتباط با فناوری هسته‌يی در عرصه‌ی بين‌المللی و جهانی دفاع کنم.

وی با بيان اين که جوانان ما با اتکا بر اراده‌ی خود توانستند به فن‌آوری صلح‌آميز هسته‌يی دست پيدا کنند، اظهار داشت:

اين فن‌آوری را کسی به آنها نداده که کسی بخواهد آن را از جوانان ما بگيرد؛ هيچ کسی قادر نيست که اين فن‌آوری و دستاورد را از ملت ايران بگيرد.

رييس‌جمهور گفت: دولت و ملت ايران يکپارچه ايستاده‌اند؛ ما اهل زورگويی و تجاوز نيستيم اما در برابر حق خود با اقتدار می‌ايستيم.

احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنان خود در جمع مردم سردشت اظهار داشت: در حال حاضر مدعيان طرفداری از صلح و دموکراسی در عرصه‌ی جهانی از تروريست‌ها حمايت می‌کنند ولی وقتی که جوان ۱۰ الی ۱۴ ساله‌ی فلسطينی دربرابر زورگويان اسراييل می‌ايستند و می‌خواهند از خانواده و سرزمين خود دفاع کنند همين مدعيان صلح و دموکراسی به او می‌گويند تروريست و اين جوانان برومند فلسطينی را تروريست خطاب می‌کنند.

رييس‌جمهور گفت: قدرت‌های زورگو در حال حاضر ظلم و فساد را در عرصه‌ی جهانی گسترش می‌دهند و آنها بيش از ۶۰ سال است که بشريت را به روش‌های گوناگون زجر می‌دهند و عزت و شرف ملت‌ها را به تاراج برده‌اند. اين‌ها قدرت‌هايی هستند که از مسير انبياء دور شده‌اند، اين‌ها پرچمدار ظلم و تجاوز به ملت‌ها هستند.

وی گفت: برخی از آنها ادعا می‌کنند که پيرو مسير انبيا هستند ولی در واقع رفتار آنها با منش و تعاليم انبيا همخوانی و شباهتی ندارد آنها ذره‌ای عشق و محبت و انسانيت در وجودشان ندارند؛ آنها فقط به دنبال پر کردن جيب خود و منافع حزبی و سياسی‌شان هستند و در اين راستا ملت‌ها را سرکوب می‌کنند.

رييس‌جمهور بار ديگر گفت: ما يادمان نمی‌رود که اين قدرت‌های مدعيان صلح و دموکراسی از متجاوزان حمايت می‌کردند. ما ديديم که وقتی صدام به شهرهای مرزی ما حمله کرد و از مواد شيميايی استفاده کرد، چگونه اين کشورها از صدام حمايت کردند.

وی افزود: اين کسانی که مدعی حقوق بشر هستند هرجا که سرکوب ملت‌ها رخ می‌دهد يک پای قضيه هستند. ما نمونه‌ی شعارهای دروغين آنها را در قضايای اخير لبنان نيز مشاهده کرديم و ديديم که اين کشورها چگونه جلوی آتش بس ايستادند.

احمدی‌نژاد گفت: اين کشورها از تروريست‌های عالم حمايت می‌کنند ولی انسان‌های مجاهد و آزاده را تروريست قلمداد می‌کنند؛ به يک جوان فلسطينی می‌گويند تروريست. آنها دائم می‌گويند ما اهل گفت و گو هستيم خوب اگر اهل گفت و گو هستيد بسم‌الله؛ ما به شما گفتيم که بياييد يک مناظره‌ی آزاد و بدون سانسور انجام دهيم، به نحوی که دو طرف عقايد و نظرات خود را بگويند ولی شما در مورد اين پيشنهاد بهانه آورديد و عقب‌نشينی کرديد و اين نشان‌دهنده‌ی اين است که کشورهای مدعی صلح و دموکراسی منطق ندارند؛ اين کشورها می‌ترسند در جريان مناظره منطق قوی ملت ايران بر همگان آشکار شود و به همين دليل از مناظره فرار می‌کنند.

وی اظهار داشت: آمريکايی‌ها می‌ترسند با انجام اين مذاکره حقانيت ملت ايران برای مردم کشورشان اثبات شود و مردم اين کشور حساب خود را با حاکمان ناشايست تسويه کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور افزود: اين کشورها مدعی حقوق بشر، دموکراسی و‌ آزادی هستند ولی تنها کاری که نمی‌کنند دفاع از حقوق بشر، دموکراسی و آزادی است آنها سعی می‌کنند ملتی آزاده را از هم جدا کنند تا بتوانند بر آنها تسلط پيدا کنند.

وی گفت: آنها می‌گويند ايران نبايد فناوری صلح‌آميز هسته‌يی داشته باشد چرا که ممکن است در آينده از مسير صلح‌آميز خارج شود و به سمت سلاح حرکت کند؛ ما به آنها می‌گوييم به واقعيت امروز نگاه کنيد ايران هيچ گاه از چارچوب قانون خارج نشده و بر اساس قانون نيز حق خود را می‌خواهد و اين شما هستيد که از مسير قانون منحرف شده و در حال حاضر دارای سلاح‌های هسته‌يی و شيميايی هستيد و آن را عليه ملت‌ها استفاده می‌کنيد و اگر بناست کسی محدود شود اين شما هستيد که بايد محدود شويد. شما خود مخالف بمب و سلاح نيستيد چرا که خود بمب و سلاح می‌سازيد شما در واقع مخالف پيشرفت ملت ايران هستيد شما نگران اين هستيد که ديگر ملت‌ها نيز از ملت ايران الگو بگيرند و در مقابل شما بايستند.

پيشرفت ايران در زمينه‌های گوناگون از جمله فناوری صلح‌آميز هسته‌يی راه را برای ديگر ملت‌ها باز کرده است.

رييس‌جمهور با اشاره به اهميت ساختن ايران اسلامی اظهار داشت: ما همه بايد برای ساختن ايران تلاش کنيم.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016