یکشنبه 12 شهریور 1385

'حمايت' ايران از قطعنامه سازمان ملل در مورد لبنان، بی بی سی فارسی

کوفی عنان، دبير کل سازمان ملل متحد در دومين روز از سفر خود به ايران با محمود احمدی نژاد، رييس جمهور و آيت الله علی خامنه ای، رهبر ايران ديدار می کند.
پيشتر، سخنگوی دبير کل سازمان ملل متحد گفته بود در سفر کوفی عنان به ايران به وی اطمينان داده شده که تهران با قطعنامه سازمان ملل در مورد لبنان، همکاری کامل خواهد کرد.

مسائل مربوط به بحران خاورميانه، به ويژه وضعيت لبنان، و همچنين برنامه های هسته ای ايران از موضوعات مورد توجه دبير کل سازمان ملل در ديدار با مقام های ايرانی بوده است.

آقای عنان صبح روز شنبه در ادامه سفرش به منطقه خاورميانه وارد تهران شد و در روز اول اقامتش با منوچهر متکی، وزير امور خارجه ايران، علی لاريجانی، دبير شورای عالی امنيت ملی، و اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ديدار کرد.

دبير کل سازمان ملل ديدار خود با علی لاريجانی را 'خوب' و 'سازنده' توصيف کرد و يک سخنگوی وی نيز پس از اين ديدار اعلام کرد که سرپرست مذاکرات هسته ای ايران به آقای عنان اطمينان داده که می تواند روی 'حمايت کامل' جمهوری اسلامی از قطعنامه 1701 سازمان ملل 'حساب کند.'

سفر کوفی عنان به تهران دو روز بعد از گذشت ضرب الاجل شورای امنيت به ايران و ارايه گزارش آژانس بين المللی انرژی اتمی به شورای امنيت مبنی بر ادامه فعاليت های غنی سازی انجام می شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته جاناتان مارکوس، خبرنگار بی بی سی در امور ديپلماتيک، آقای عنان در تهران درباره ظهور ايران به عنوان يک بازيگر مهم منطقه ای صحبت خواهد کرد و اکنون برای او، تمامی راه ها به تهران ختم می شود.

شورای امنيت در قطعنامه 1696 مورخ 31 ژوئيه، از ايران خواسته بود ظرف يک ماه به کليه فعاليت های مرتبط با غنی سازی اورانيوم خاتمه دهد و گفته بود در صورت امتناع ايران از اين امر، ممکن است تحريم هايی عليه اين کشور اعمال کند.

با اين حال روز شنبه دولت های اتحاديه اروپا تصميم گرفتند دو هفته ديگر صبر کنند تا خاوير سولانا، مسئول سياست خارجی اين اتحاديه، پس از ديدار مجدد با مقام های جمهوری اسلامی موضع ايران را در مورد پيشنهادی که دولت های اروپايی برای حل مسئله اتمی ايران داده بودند، مشخص و روشن کند.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به ''حمايت' ايران از قطعنامه سازمان ملل در مورد لبنان، بی بی سی فارسی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016