یکشنبه 12 شهریور 1385

مدير كل مبارزه با مفاسد اجتماعي ناجا: كمتر از 50 درصد ايرانيان ماهواره دارند، ايسنا

مدير كل مبارزه با مفاسد اجتماعي نيروي انتظامي از جمع‌آوري تنها 5 درصد تجهيزات ماهواره‌اي مجتمع‌هاي مسكوني خبر داد و تأكيد كرد: جز اين تعداد، ساير ماهواره‌ها از سوي خود شهروندان جمع‌آوري شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سردار احمد روزبهاني روز شنبه در نشستي خبري با موضوع جمع آوري تجهيزات ماهواره‌اي و زنان خياباني، با بيان اين كه برنامه‌هاي ماهواره‌ بر روي پديده زنان خياباني بي‌تأثير نيست، گفت: بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي در 23 بهمن ماه 1373، ورود، توليد، نصب، نگهداري و استفاده از تجهيزات ماهواره‌اي ممنوع اعلام و براي هر يك نيز مجازاتي در نظر گرفته شده است، از اين رو با توجه به اين كه پس از تصويب اين قانون، هيچ قانون ديگري مصوبه سال 73 را نقص نكرد، ممنوعيت استفاده از تجهيزات ماهواره‌اي به قوت خود باقي ماند.

وي اضافه كرد: از همان زمان نيروي انتظامي به نوعي جمع‌آوري ماهواره‌هايي كه به صورت غيرمجاز استفاده مي‌شد، را آغاز كرد؛ اما اين كه چرا حالا مبادرت به اين كار كرد؟ بايد گفت: پيش از اين در بحث جمع آوري ماهواره فعاليت مي‌كرديم اما به صورت گسترده صورت نمي‌گرفت.

پديده دختران فراري از ماهواره نشأت گرفته است

سردار روزبهاني ادامه داد: در پي دستگيري اعضاي باندها و متهمان به ارتكاب جرايم و تحقيقات پليسي به عمل آمده، مشخص شد كه معضلات، آسيبها و ناامني‌هايي كه به وجود مي‌آيد همچون پديده دختران فراري، بدحجابي و حتي بي‌حجابي، خشونت در مدارس و ... به نوعي متاثر از برنامه‌هاي ماهواره‌اي بوده است، از اين رو براي تامين امنيت اخلاقي شهروندان به عنوان مجري قانون وارد عمل شده و با اخذ حكم قضايي، كار جمع‌آوري ماهواره‌ها را آغاز كرديم.

وي در خصوص برخي اظهارات در زمينه عدم اعلام قبلي نيروي انتظامي جهت جمع آوري تجهيزات ماهواره‌اي به هيأتهاي مديره مجتمع‌ها، تصريح كرد: فرمهايي را به تمامي مجتمع‌هاي مسكوني از طريق كلانتري هر محل توزيع كرده و پيش از هر اقدام پليسي، نسبت به جمع‌آوري ماهواره‌ها هشدار داده شده است.

چرا نتايج تحقيقات پليس با مجلس شوراي اسلامي متفاوت است؟

مدير كل مبارزه با مفاسد اجتماعي ناجا در پاسخ به پرسش خبرنگاران كه چرا نتايج تحقيقات نيروي انتظامي با تحقيقات مجلس شوراي اسلامي كه در آن مصرف كنندگان ماهواره اغلب افرادي تحصيل كرده اعلام شده بود، متفاوت است، خاطرنشان كرد: اين دو نهاد بايد جهت انجام تحقيقات دقيق‌تر با يكديگر نشست‌هاي مشترك داشته و نتايج تحقيقات صورت گرفته را در كنار يكديگر ارائه كنند تا شاهد بروز برخي اختلافات در نتايج نباشيم.

برخي رسيورها از سوي خانواده‌ها تحويل داده شد

مديركل مبارزه با مفاسد اجتماعي ناجا در پاسخ به پرسشي در خصوص ورود به منازل مسكوني جهت جمع آوري تجهيزات ماهواره‌اي، خاطرنشان كرد: با توجه به حكم قضايي اخذ شده وارد مجتمع‌هاي مسكوني شده و به همراه يكي از اعضاي هيات مديره تنها به حريم مشاع ساختمانها از جمله پشت بامها مراجعه مي‌كنيم.

وي با اشاره به اين كه تعداد ديشهاي جمع آوري شده بيش از رسيورها بود، گفت: در اين ميان رسيورهايي به دست آمده از سوي صاحبخانه‌ها به عوامل انتظامي تحويل داده شده است.

110 هزار قطعه تجهيزات ماهواره‌اي جمع شد

سردار روزبهاني با اشاره به شمار تجهيزات ماهواره‌اي جمع‌آوري شده از مجتمع‌هاي مسكوني و كشفيات مربوط به باندهاي خلافكار، گفت: طي پنج ماه اول سال جاري حدود 110 هزار قطعه تجهيزات ماهواره‌اي از مجتمع‌هاي مسكوني و باندها كشف شد و به اين ترتيب ميزان كشفيات در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، دو برابر افزايش داشت.

كمتر از 50 درصد ايرانيان ماهواره دارند

مديركل مبارزه با مفاسد اجتماعي ناجا با تاكيد بر اين كه شمار دارندگان تجهيزات ماهواره‌اي در ايران كمتر از 50 درصد است، اضافه كرد: برخي افراد در خصوص گشت بالگردهاي نيروي انتظامي در سطح شهر سؤال مي‌كنند و معتقدند كه اين گشت‌ها تنها جهت اطلاع از داشتن ماهواره‌هاست، اما بايد گفت كه اين بالگردها اگرچه تنها براي گرفتن آمار ديش‌ها گشت نمي‌زنند؛ اما ضمن انجام وظيفه، وضعيت ماهواره‌ها را نيز گزارش مي‌كنند.

سردار روزبهاني با اشاره به وجود برخي اختلاف و سيستمها در اجراي قانون ممنوعيت استفاده از تجهيزات ماهواره‌اي، تصريح كرد: در سال 1382 مقرر شد: تجهيزات ماهواره‌اي جمع آوري شوند اما بحثهاي پيش آمده از سوي مطبوعات و انتقادهاي صورت گرفته مانع از اين كار شد.

به گفته وي، طي يكسال گذشته، تحقيقات فراواني صورت گرفت كه مشخص كرد: ماهواره‌ها يكي از وسايل ايجاد كننده ناامني اخلاقي است و به همين دليل جمع آوري تجهيزات به طور جدي در دستور كار قرار گفت.

تكليف تجهيزات پيشرفته ماهواره‌اي چيست؟

به گزارش ايسنا، در اين ميان تعدادي از خبرنگاران با انتقاد از جمع آوري تجهيزات ماهواره‌اي به مدير كل مبارزه با مفاسد اجتماعي ناجا اعلام كردند: در حال حاضر برخي تجهيزات ماهواره‌اي پيشرفته در بازار وجود دارد كه به دليل حجم كوچك براحتي در منازل قرار گرفته و از اين رو قابل مشاهده نيستند، كه در اين موارد، نيروي انتظامي با توجه به ورود تكنولوژي‌هاي پيشرفته در آينده، چگونه مي‌تواند مانع استفاده از اين تجهيزات شود؟ كه سردار روز بهاني در اين رابطه ضمن تأييد اين موضوع، به اين پاسخ اكتفا كرد كه ما تنها ضابط قضايي هستيم، از اين رو در صورت عدم انجام وظيفه، مورد پيگرد قانوني قرار مي‌گيريم.

وي افزود: در اين ميان وظيفه سازمانها و ارگانهاي ديگر است كه در خصوص تكنولوژي‌هاي پيشرفته جهت استفاده از برنامه‌هاي ماهواره‌اي وارد عمل شدند.

بازرسي ناجا آمادگي رسيدگي به تخلفات عوامل انتظامي را دارد‌.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سردار روزبهاني در پاسخ به پرسشي مبني بر تذكر برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در خصوص نحوه برخورد نيروي انتظامي، تصريح كرد: چنانچه عوامل انتظامي برخورد غيرقانوني داشته باشند، در صورت اعلام گزارش، بازرسي ناجا آمادگي آن را دارد كه وارد عمل شده و موضوع را بررسي كند.

نيروي انتظامي چاره‌اي جز خراب كردن ديواره‌ بتوني ديش‌ها ندارد

مديركل مبارزه با مفاسد اجتماعي ناجا در خصوص اين كه برخي از عوامل انتظامي با پتك اقدام به شكستن ديواره‌هاي نگهدارنده ديش‌هاي ماهواره كرده‌اند، تصريح كرد: براي جمع آوري نصب اين گونه ديش‌ها، چاره ديگري نداريم.

سردار روزبهاني اضافه كرد: تمامي ماهواره‌هاي جمع آوري شده بنا بر حكم قضايي به صدا و سيما تحويل داده مي‌شوند.

دستگاه عفت سنج نداريم، نحوه پوشش تعيين كننده است

مديركل مبارزه با مفاسد اجتماعي ناجا در خصوص جمع‌آوري زنان خياباني با بيان اين كه هر گونه جرم مشهود خلاف قانون است و بايد با آن برخورد شود، گفت: بر اين اساس ضابط قانون چه نيروي انتظامي باشد و چه مسوولان قوه قضاييه بايد با جرم مشهود برخورد كنند.

سردار روزبهاني در پاسخ به پرسشي در خصوص ارائه تعريفي از ويژگي زنان خياباني، خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي، عفت سنج ندارد كه بتواند عفت زنان را در خيابان بسنجد و در اين ميان نحوه پوشش زنان است كه تعيين كننده است.

وي از راه‌اندازي گشت‌هاي ارشاد در سراسر كشور خبر داد و در خصوص نحوه پوشش زنان گفت: نيروي انتظامي موظف به مشخص كردن حجاب شرعي نيست.

نيروي انتظامي در جلوگيري از ورود مشروبات الكلي موفق بوده است

سردار روزبهاني در ادامه با بيان اين كه مشروبات الكلي با اهداف ضد فرهنگي از مرزهاي كشور وارد مي‌شوند، اضافه كرد: اين مشروبات با انواع ترفندهاي مختلف از كشورهاي خارجي وارد شده و هزينه‌هاي فراواني نيز بابت آن صرف مي‌شود.

به گفته مدير كل مبارزه با مفاسد اجتماعي ناجا، در حال حاضر نيروي انتظامي با اقدامات اطلاعاتي توانسته بسياري از مشروبات الكلي را كشف و شهرهاي مرزي را براي فعاليت سودجويان ناامن كند و به اين ترتيب مي تـوان گشت نيروي انتظامي در بحث ممانعت از ورود مشروبات الكلي موفق عمل كرده و توانسته باندهاي فراواني را منهدم كند.

وي تصريح كرد: نيروي انتظامي در سال جاري بيش از 50 تا 60 درصد از واردات مشروبات الكلي را كشف كرده است.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016