پنجشنبه 16 شهریور 1385

رييس‌جمهور: سفر آتي‌ام به نيويورك موقعيت خوبي براي برگزاري مناظره است، ايسنا

دكتر محمود احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه سطح درك، فهم و شعور بشريت روز به روز بيشتر شده است و امروز ملت‌ها در سطح خوبي براي درك صحيح روابط حاكم بر جهان قرار گرفته‌اند، گفت: كساني كه پيشنهاد مناظره را به رغم ادعا‌هاي خود در مورد نمايندگي كردن جامعه جهاني و رهبري آن رد مي‌كنند از قدرت درك و فهم ملت‌ها و تبعات آن نگران هستند.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس‌جمهور صبح امروز در آغاز جلسه هيات وزيران با تبريك فرا رسيدن سالروز ميلاد منجي عالم بشريت حضرت مهدي (عج) گفت: امروز با شرايط اسف بار حاكم بر جهان كه حاصل مديريت انسان‌هاي غير معتقد به توحيد و عدالت است، بيش از پيش مشخص شده است كه جهان و انسان براي رسيدن به سعادت نيازمند امام معصوم (ع)‌و هدايت اوست.


احمدي‌نژاد با اشاره به جشن‌هاي پرشكوه و با عظمتي كه ملت ايران همه ساله براي ميلاد حضرت وليعصر (عج) به صورت خودجوش برگزار مي‌كند، آن‌را پيام و نمادي از نشان دادن راه صحيح به بشريت دانست و افزود: ملت مسلمان ما اهل گفت‌وگو، صلح و عدالت است و از تنش و بداخلاقي استقبال نمي‌كند و علاقمند است در چارچوب قوانين، همه ملت‌ها از حقوق خود برخوردار شوند و بر اساس فرهنگ امامت و انتظار، صلح و آرامش و پيشرفت را براي همه ملت‌ها مي‌خواهد.


رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران به صراحت اعلام كرده است كه با معيار‌ها، روش‌ها و ديدگاه‌هاي برخي قدرت‌هاي غربي به خصوص آمريكا و انگليس براي اداره جهان مخالف است خاطر نشان كرد: ما آماده‌ايم براي اداره بهتر جهان به منظور برقراري عدالت، آرامش، رفاه، صلح،‌ همدلي‌، دوستي و محبت و از بين بردن فضاي خشن، بداخلاقي و تهديد، الگو، معيار و نظام، ارايه و پيشنهاد دهيم.


احمدي‌نژاد تصريح كرد: به نظر ما مي‌توان با گفت‌وگو، بحث، اظهار نظر و مناظره براي بشريت روشن كرد كه آيا نظامي كه بر مباني ليبراليسم توسط برخي كشور‌هاي غربي ارايه شده و بر روابط جهان حاكم است و اين همه بدبختي را براي بشريت ايجاد كرده بهتر است يا نظامي كه بر پايه توحيد و عدالت بنا شده و بايد به بشريت اجازه انتخاب دهيم.


رييس‌جمهور با اشاره به سفر آتي خود به نيويورك براي شركت در مجمع عمومي سازمان ملل متحد اين سفر را موقعيت خوبي براي برگزاري مناظره كه همه مردم بخصوص ملت آمريكا اجازه ديدن و شنيدن آن را بدون هيچ گونه سانسوري داشته باشند، عنوان كرد و افزود: رسانه‌هاي معتبر، داراي صداقت و پايبند به اصول و شرافت رسانه‌اي مي‌توانند از اين فرصت براي فراهم كردن موقعيتي براي ملت‌ها جهت شنيدن ديدگاه‌ها، اصول و راه‌حل‌ها و انتخاب بهترين آنها استفاده كنند و ما آماده‌ايم حتي در صحن عمومي سازمان ملل در اين مناظره شركت كنيم حتي اگر طرف آمريكايي بخواهد با مشاوران خود و به صورت گروهي بحث كنند.


احمد نژاد تصريح كرد: ما داراي مواضع روشن و شفاف و اصول مشخص هستيم كه با گذشت زمان و بازي‌هاي سياسي و شرايط متفاوت دستخوش تغيير نمي‌شود و پيش از پيروزي انقلاب، زمان دفاع مقدس، محاصره اقتصادي و دوستي‌ها و دشمني‌ها همواره ثابت بوده و هميشه قابل ارايه است و كساني كه مي‌گويند اصول مشخصي دارند كه متعالي‌ترين دستاورد‌هاي بشري است بيايند آن را به صورت شفاف ارايه كنند واجازه انتخاب به ملت‌ها داده و تهديد ملت‌ها را با بمب كنار گذاشته و منطق خود را ارايه بدهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس‌جمهور تصريح كرد: اميدواريم آنها از اين كار كه بهترين راه تحقق صلح است طفره نروند و مطمئن باشند در ايران آنقدر انسان آگاه و دانشمند نسبت به اصول و ديدگاه‌هاي انقلاب اسلامي وجود دارند كه آنها با هر كدام كه بخواهند مي‌توانند مناظره كنند.


در جلسه صبح چهارشنبه هيات وزيران، وزير امور اقتصادي و دارايي گزارشي از منابع و مصارف ارزي كشور در سال 84 بيان كرد و تعدادي از پيشنهاد‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي نيز مطرح و بررسي و درباره آنها تصيم‌گيري شد.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس‌جمهور: سفر آتي‌ام به نيويورك موقعيت خوبي براي برگزاري مناظره است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016