شنبه 8 مهر 1385

اصل نامه سانسور نشده آيت الله خمينی درباره پذيرش آتش بس در جنگ ايران و عراق

بسم الله الرحمن الرحيم

با ياری خداوند و با سلام و صلوات به انبيا بزرگوار الهی و ائمه معصومين صلوات الله عليهم اجمعين، حال که مسوولين نظامی ما اعم از ارتش و سپاه که خبرگان جنگ می‌‏باشند، صريحا اعتراف می‌‏کنند که ارتش اسلام به اين زودی‌‏ها هيچ پيروزی به دست نخواهند آورد و نظر به اين که مسوولين دلسوز نظامی و سياسی نظام جمهوری اسلامی از اين پس جنگ را به هيچ وجه به صلاح کشور نمی‌‏داند و با قاطعيت می گويند که يک دهم سلاح‌‏هايی را که استکبار شرق و غرب در اختيار صدام گذارنده‌‏اند، به هيچ وجه و با هيچ قيمتی نمی‌‏شود در جهان تهيه کرد و با توجه به نامه تکان دهنده فرمانده سپاه پاسداران که يکی از دهها گزارش نظامی سياسی است که بعد از شکست‌‏های اخير به اينجانب رسيده و به اعتراف جانشينی فرمانده کل نيروهای مسلح, فرمانده سپاه يکی از معدود فرماندهانی است که در صورت تهيه مايحتاج جنگ معتقد به ادامه جنگ می‌‏باشد و با توجه به استفاده گسترده دشمن از سلاح‌‏های شيميايی و نبود وسائل خنثی‌‏کننده آن، اينجانب با آتش بس موافقت می‌‏نمايم و برای روشن شدن در مورد اتخاذ اين تصميم تلخ به نکاتی از نامه فرمانده سپاه که در تاريخ ۶۷/۴/۲ نگاشته است، اشاره می‌‏شود.

فرمانده مزبور نوشته است؛ تا پنج سال ديگر ما هيچ پيروزی نداريم، ممکن است در صورت داشتن وسائلی که در طول پنج سال به دست می‌‏آوريم قدرت عمليات انهدامی و يا مقابله به مثل را داشته باشيم و بعد از پايان سال ۷۱ اگر ما دارای ۳۵۰ تيپ پياده و ۲۵۰۰ تانک و ۳۰۰۰ توپ و ۳۰۰ هواپيمای جنگی و ۳۰۰ هلی‌‏کوپتر و قدرت ساختن مقدار قابل توجهی از سلاحهای ليزر و اتم که از ضرورت‌‏های جنگ در آن موقع است داشته باشيم، می‌‏توان گفت به اميد خدا بتوانيم عمليات آفندی داشته باشيم.

وی می‌‏گويد؛ قابل ذکر است که بايد توسعه نيروی سپاه به هفت برابر و ارتش به دو برابر و نيم افزايش پيدا کند.

او آورده است؛ البته آمريکا را هم بايد از خليج فارس بيرون کنيم والا موفق نخواهيم بود و اين فرمانده مهم‌‏ترين قسمت موفقيت طرح خود را تهيه به موقع بودجه و امکانات دانسته و آورده است که بعيد به نظر می‌‏رسد دولت و ستاد فرماندهی کل قوا بتواند به تعهد خود عمل کنند، البته با ذکر اين مطالب می‌‏گويد بايد باز هم جنگيد که اين ديگر شعاری بيش نيست. نخست وزير از قول وزرای اقتصاد و بودجه وضع مالی نظام را زيرصفر اعلام کرده‌‏اند، مسوولين جنگ می‌‏گويند تنها سلاح‌‏هايی را که در شکست‌‏های اخير از دست داده‌‏ايم به اندازه تمام بودجه‌‏ای است که برای سپاه و ارتش در سال جاری در نظر گرفته شده بود. مسوولين سياسی می‌‏گويند از آنجا که مردم فهميده‌‏اند پيروزی سريعی به دست نمی‌‏آيد شوق رفتن به جبهه در آنها کم شده است. شما عزيزان از هر کس بهتر می‌‏دانيد که اين تصميم برای من چون زهر کشنده است ولی راضی به رضای خداوند متعال هستم و برای صيانت از دين او و حفاظت از جمهوری اسلامی اگر آبروئی داشته باشيم خرج می‌‏کنم، خداوندا! ما برای دين تو قيام کرديم و برای دين تو جنگيديم و برای حفظ دين تو آتش‌‏بس را قبول می‌‏کنيم.

خداوندا تو خود شاهدی که ما لحظه‌‏ای با آمريکا و شوروی و تمامی قدرت‌‏های جهان سر سازش نداريم و سازش با ابرقدرت‌‏ها و قدرت‌‏ها را پشت کردن به اصول اسلامی خود می‌‏دانيم. خداوندا! در جهان شرک و کفر و نفاق، در جهان پول و قدرت و حيله و دورويی ما غريبيم، تو خود ياريمان کن.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خداوندا! در هميشه تاريخ وقتی انبيا و اوليا و علما تصميم گرفته‌‏اند مصلح جامعه گردند و علم و عمل را در هم آميزند و جامعه‌‏ای که دور از فساد و تباهی تشکيل دهند، با مخالفت‌‏های ابوجهل‌‏ها و ابوسفيان‌‏های زمان خود مواجه شده‌‏اند.

خداوندا! ما فرزندان اسلام و انقلابمان را برای رضای تو قربانی کرديم، غير از تو هيچ کس را نداريم. ما را برای اجرای فرامين و قوانين خود ياری فرما.

خداوندا! از تو می‌‏خواهم تا هرچه زودتر شهادت را نصيبم فرمائی. گفتم جلسه‌‏ای تشکيل گردد، آتش بس را به مردم تفهيم نمايند، مواظب باشيد ممکن است افراد داغ و تند با شعارهای انقلابی شما را از آنچه صلاح اسلام است دور کنند، صريحا می‌‏گويم بايد تمام هم‌‏تان در توجيه اين کار باشد. قدمی انحرافی حرام است و موجب عکس‌‏العمل می‌‏شود. شما می‌‏دانيد که مسوولين رده بالای نظام با چشمی خونبار و قلبی مالامال از عشق به اسلام و ميهن اسلامی‌‏مان چنين تصميمی گرفته‌‏اند، خدا را در نظر بگيريد و هرچه اتفاق می‌‏افتد ازدوست بدانيد.والسلام علينا و علی عبادالله الصالحين.

روح‌‏الله الموسوی الخمينی


[برگرفته از وبلاگ "رئیس جمهور آینده اوس پیمان روشن ضمیر"]

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اصل نامه سانسور نشده آيت الله خمينی درباره پذيرش آتش بس در جنگ ايران و عراق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016