شنبه 18 فروردین 1386

وزير اطلاعات: عده‌ای را که درصدد برهم‌زدن انسجام کشور بوده‌اند دستگير کرده‌ايم، ايسنا

لازم نيست هرکسی که انسجام کشور را به هم می‌زند جاسوس باشد

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

وزير اطلاعات اعلام کرد که عده‌ای را که در صدد بر هم زدن انسجام و وحدت کشور بوده‌اند شناسايی و دستگير کرده‌ا‌ند.

«غلامحسين محسنی اژه‌ای» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران،ايسنا، در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات چندی پيش خود مبنی بر شناسايی عده‌ای عناصر داخلی که در صدد برهم‌زدن انسجام موجود در کشور هستند و اين‌که آيا اين افراد جاسوس بوده‌اند، گفت: لازم نيست هر کسی که انسجام کشور را به هم می‌زند جاسوس باشد. الزامی ندارد هر کسی که اهداف دشمن را دنبال می‌کند جاسوس باشد، ممکن است کارش اثر جاسوسی داشته باشد، ولی جاسوس نباشد.

وی در پاسخ به اين پرسش که آيا افرادی در اين ارتباط دستگير شده‌اند نيز گفت: افرادی در اين ارتباط دستگير شده‌اند.

به گزارش ايسنا وزير اطلاعات در جمع خبرنگاران هم در ارتباط با ادعاهای مقامات آمريکايی مبنی بر اين که چندی پيش يک مامور سابق اف. بی. آی در کيش گم شده است گفت: من از اين قضيه به صورت رسمی اطلاعی ندارم و خبر آن را در سايت‌ها ديده‌ام، ممکن است به وزارت خارجه در اين ارتباط چيزی اعلام شده باشد ولی وزارت اطلاعات در اين ارتباط اطلاعی ندارد.

وی در پاسخ به اين پرسش که ادعا می‌شود تعداد زيادی از افراد القاعده در ايران حضور دارند نيز گفت:« اين خبر مورد تاييد نيست، اگر چنين چيزی باشد، ما با آن برخورد قاطع می‌کنيم.»

وزير اطلاعات درباره آخرين وضعيت پنج ديپلمات ايرانی ربوده شده در عراق نيز به خبرنگار ايسنا اظهار داشت:« ما تمام تلاشمان را می‌کنيم که اين افراد آزاد شوند ولی از طرف آمريکا در اين ارتباط اقدام موثری صورت نگرفته است.»

محسنی اژه‌ای در پاسخ به اين سوال که شهرام جزايری در کدام کشور دستگير شده نيز به همين پاسخ بسنده کرد که:« در يکی از کشورهای حوزه خليج‌فارس.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی سپس در پاسخ به اين پرسش که آيا شما مردم را در اين باره نامحرم می‌پنداريد که اعلام نمی‌کنيد وی در کدام کشور دستگير شده است؟ گفت:« اين چنين نيست؛ ما مردم را محرم خود می‌دانيم.»

وزير اطلاعات هم‌چنين در پاسخ به پرسش ديگری مبنی بر اين که آيا آزادی ملوان‌های انگليسی، ربطی به پنج ديپلمات ربوده شده‌ی ايرانی در عراق دارد و آيا معاوضه‌ای صورت گرفته؟ گفت:« اين دو امر هيچ ارتباطی با هم ندارد. مساله عراق ربطی به اين داستان ندارد و ايران براساس رأفت اسلامی، همانطور که رييس‌جمهور اعلام کردند اين اقدام را صورت داد.»

Copyright: gooya.com 2016