شنبه 16 تیر 1386

جنگ روانی ماموران مخفی عربستان با زائران ايرانی، مهر

طی هفته های اخير ماموران مخفی دولت عربستان سعودی از روشهای گوناگون به آزار و اذيت و همچنين هتک حرمت زائران ايرانی حج عمره پرداخته اند که اين اقدامات در روزهای اخير افزايش يافته است.
به گزارش خبرگزاری مهر ، اخيرا کسانی که به نظر می رسد ماموران مخفی دولت عربستان هستند بر خلاف دوره های پيشين به بهانه «تلصيق» اقدام به برخورد با زائران متاهل ايرانی می نمايند. بدين ترتيب که به بهانه نزديک شدن و هرگونه ارتباط زائران زن و مرد در فضاهای عمومی (مانند گرفتن دستهای يکديگر) آنها را دستگير نموده و به جرم «تلصيق» به زندان انداخته اند.

طی هفته گذشته ماموران سعودی سه زن و مرد متاهل ايرانی را به همين بهانه حتی برای ۳ روز در شرايط نامناسبی زندانی کرده اند که پس از پيگيری های شديد مسوولان ايرانی حج آزاد شده اند. به طور نمونه يکی از زوجهای جوان ايرانی که ماه عسل خود راتشرف حج عمره قرار داده بودند ، به بهانه گرفتن دست يکديگر در خيابانهای مکه دستگير و ۲ شب را در بازداشت به سر برده اند. اين افراد نهايتا با پيگيری مجدانه مسوولان سازمان حج و بعثه ايران آزاد شده اند.

از سوی ديگر ترفند ديگر ماموران مخفی عربستان سعودی در ساعات خاصی از روز و در محل های خلوت صورت می گيرد. به طور مثال در نخستين ساعات روز و در اماکن مقدسی مثل قبرستان بقيع که مورد توجه زياد زائران ايرانی است ، عده ای از ماموران سعودی با نزديک شدن به زائران ، خود را محکم به بدن آنان می زنندو سپس با جملاتی عربی از زائر می پرسند" مرحبا انت من اخواننا شيعه و انت تحب رسول الله و ..." آيا شما از برادران شيعه ما و از دوستداران رسول خدا هستيد؟

در چنين حالی به محض اينکه زائر ، شيعه بودن خود را تائيد کند ماموران سعودی با راه انداختن داد و فريادهای از پيش تمرين شده ، به دروغ مدعی می شوند که زائران شيعه به خلفای اول و دوم و سوم فحاشی کرده اند. ماموران سعودی سپس با استناد به روايتی از رسول خدا (ص) که تهمت و صب اصحابشان را منع فرموده بودند ، به جو سازی پرداخته و نهايتا زائران ايرانی را به اتهام فحاشی به صحابه رسول خدا دستگير می کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يک منبع اگاه ضمن اعلام اين خبر به مهر گفت: ضروری است که زائران حج عمره ايرانی با آگاهی کامل نسبت به اين رفتارها و جنگ روانی ماموران مخفی سعودی ، هوشيار بوده و بهانه ای برای سوء استفاده آنها ندهند.

به گفته وی مسوولان ايرانی با حساسيت اينگونه رفتارهای در حال گسترش عليه زائران کشورمان را پيگيری می کنند. چند روز پيش هم يکی از مراجع تقليد به مسوولان سعودی هشدار داده بود که در صورت تکرار اين برخوردهای زشت ، ايران در اعزام زائران حج عمره بازنگری خواهد کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جنگ روانی ماموران مخفی عربستان با زائران ايرانی، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016