دوشنبه 29 مرداد 1386

ايرانيان ربوده شده در پاکستان آزاد شدند، ايرنا

زاهدان ، ايرنا ‪۸۶/۰۵/۲۹‬

معاون سياسی امنيتی استاندار سيستان و بلوچستان از آزادی شهروندان ايرانی ربوده شده توسط اشرار مسلح در حادثه گروگانگيری ديروز منطقه "جکيگور" چابهار خبر داد.


"سيدمحسن صادقی" روز دوشنبه به ايرنا گفت: به دنبال گروگانگيری در محور ايرانشهر به چابهار و فرار اشرار به خاک پاکستان، پيگيری لازم توسط استاندار و مسوولان سيستان و بلوچستان با مقامهای ايالت "بلوچستان" در کشور پاکستان انجام شد.

وی افزود: دکتر دهمرده استاندار سيستان و بلوچستان در تماس با "احمد اويس غنی" حکمران ايالت بلوچستان پاکستان در مورد موضوع، مسيرها و مناطق حضور اشرار ايرانی در پاکستان گفتگو کرد.

او ادامه داد: حکمران ايالت بلوچستان نيز با قول و وعده‌ای که به استاندار سيستان و بلوچستان داد با استفاده از ظرفيتهای امنيتی خود اقدام به محاصره محل استقرار اشرار ايرانی کرد.

وی بيان کرد: در درگيری شب گذشته و بامداد امروز نيروهای پاکستانی با اشرار و آدم‌ربايان در منطقه "مند" ايالت بلوچستان پاکستان، شماری از اشرار به هلاکت رسيده، چند نفر زخمی و تعدادی نيز دستگير شدند.

معاون سياسی امنيتی استاندار سيستان و بلوچستان گفت: بر اساس اطلاعات غيررسمی، موضوع آزادی و تحويل گروگانها از مجاری سياسی و ديپلماتيک در دست پيگيری است.

وی با تقدير از همکاری حکمران و مقامهای سياسی، امنيتی ايالت بلوچستان پاکستان گفت: اين همکاری امنيتی نقطه عطفی در روابط سياسی و امنيتی استان سيستان و بلوچستان ايران و ايالت بلوچستان پاکستان است.

او افزود: بخش عمده اين همکاری ناشی از رفت و آمدهای رسمی مقامهای دو استان و اجرای توافقهای نشستهای مشترک امنيتی و دور تازه‌ای از تلاشها و جديت در همکاريهای حکمران ايالت بلوچستان است.

معاون سياسی امنيتی استانداری سيستان و بلوچستان گفت: مراحل اداری و تشريفات تحويل گروگانهای آزاد شده و استرداد مجرمان دستگير شده بر اساس توافقهای دو طرف در دست اجراست.

وی گفت: بطور کلی اقدام اشرار در بستن راه و به آتش کشيدن وسايل نقليه عبوری مردم و ايجاد جو ناامنی روانی، سناريوی هميشگی استکبار و آمريکاييها در ناامن‌سازی مناطق شرق کشور است.

او توضيح داد: آمريکا با سازماندهی، هدف‌گذاری و تحريک اشرار ايرانی در کشورهای بيگانه سعی می‌کند شرق کشور را ناامن جلوه دهد در حالی که اوضاع امنيتی اين منطقه در ‪ ۱۵‬ماه گذشته بهبود قابل توجهی داشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايرنا، اشرار مسلح صبح يکشنبه با بستن محور ايرانشهر به چابهار در محدوده دو راهی "سنگان" تعدادی از رانندگان و مسافران عادی را به گروگان گرفته و ‪ ۹‬دستگاه خودرو آنان را به آتش کشيدند.

اشرار مسلح پس از ربودن اين افراد، گروگانها را به کشور پاکستان انتقال دادند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايرانيان ربوده شده در پاکستان آزاد شدند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016