شنبه 17 شهریور 1386

ادامه اخراج اساتيد دانشگاه در شهرستان ها، آوای دانشگاه

بنا به اخبار رسيده به "آوای دانشگاه" موج اخراج اساتيد بعد از دانشگاه های تهران به شهرستان ها نيز کشيده شده اسيت.

بنا به اخبار منتشر شده ۵ تن از اساتيد دانشگاه سنندج و همچنين چند تن از اساتيد دانشگاه اصفهان از ادامه تدريس در ترم جديد که از مهر ماه آغاز می شود محروم گشته اند.

بنا به همين اخبار رسيده به خبرنگار "آوای دانشگاه" ۵ تن از اساتيد و اعضای هيات علمی دانشگاه علوم پزشکی سنندج در روز های گذشته طی احکامی از ادامه تدريس در اين دانشگاه منع شده اند. دکتر احمد قاضی زاده يکی از برجسته ترين چهره های آکادميک اين دانشگاه تنها ۱۵ سال سابقه کار در اين دانشگاه را دارد و چهار نفر ديگر نيز هيچ کدام سابقه کارشان به مرز بازنشستگی نرسيده است. ظرف کمتر از يک سال اين دومين بار است که دانشگاه علوم پزشکی سنندج علاوه بر اعمال فشار بر دانشجويان خود، شاهد بازنشسته کردن اجباری اساتيد و اخراج اعضای هيات علمی و کارمندان بخش های مختلف خود می باشد.

احمد قاضی زاده، پروين مناسکی، هوشنگ زندی، فراست اردلان و مظفر فيروزمنش ۵تن از اعضای هيات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان هستند که اجبارا بازنشسته شده اند. دکتر احمد قاضی زاده دانشيار و متخصص اين دانشگاه، ۵۴ سال سن دارد و سابقه کار وی در اين دانشگاه ۱۵ سال بيشتر نيست. قاضی زاده علاوه بر فعاليت های خود در هيات علمی دانشگاه علوم پزشکی سنندج، مقالات متعددی در مجلات و منابع معتبر علمی خارج از کشور به چاپ رسانده و بالاترين رتبه علمی دانشگاه مذکور را نيز دارد.

در مورد علت بازنشسته کردن دکتر قاضی زاده گفته می شود وی به دليل مسائل عقيدتی و همچنين انتقاد از نحوه عملکرد رياست دانشگاه با اين حکم روبرو شده است. در مورد علت اخراج چهار نفر ديگر، که عضو هيات علمی بنيان گذار اين دانشگاه هستند هنوز صحبتی به ميان نيامده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين منابع دانشجويی در دانشگاه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار "آوای دانشگاه" خبر از اخراج دکتر جعفری از اساتيد برجسته علوم سياسی دانشگاه اصفهان می دهند. اين در حالی است که ترم گذشته پس از شدت‌گرفتن اعتراضات دانشجويی مسوولان قول مساعد جهت لغو حکم ايشان را به دانشجويان داده بودند با اين وجود با استفاده از تعطيلات تابستانی و عدم امکان اعتراضات دانشجويی اقدام به اخراج اين استاد کردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ادامه اخراج اساتيد دانشگاه در شهرستان ها، آوای دانشگاه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016