سه شنبه 17 مهر 1386

اخبار جديد از حذف اساتيد دگرانديش از دانشگاه ها، ميزان نيوز

ميزان نيوز: با آغاز سال تحصيلی جديد موج تازه ای از حذف اساتيد دانشگاه نيز شروع شده است ، در پی اخراج دکتر بشيريه و دکتر سمتی از دانشگاه تهران خبر می رسد دکتر غلامعباس توسلی استاد ممتاز جامعه شناسی و عضو شورای مرکزی و دفتر سياسی نهضت آزادی ايران نيز مشمول حکم بازنشستگی اجباری شده است.
همچنين شنيده شده در پی امتناع عميد زنجانی از امضای حکم بازنشستگی برای دکتر توسلی که عضو فرهنگستان علوم نيز هست با فشار وارده از سوی برخی نهادها در حکم بازنشستگی صادره علت اين امر درخواست شخصی دکتر توسلی ذکر شده
دکتر غلامعباس توسلی معروفترين جامعه شناس ايرانی در داخل و خارج کشور است که مباحثات متعددی از وی با مطرحترين جامعه شناسان معاصر نظير آلن تورن، هابرماس و پير بورديو در نشريت به چاپ رسيده است، از ميان بيش از ۳۰ جلد کتاب که توسط ايشان ترجمه و يا تاليف شده است بسياری از انها به چاپهای متعدد رسيده و در بسياری از رشته های علوم اجتماعی به عنوان منابع پايه مورد تدريس قرار می گيرد.
دکتر توسلی دوسال پيش به عنوان استاد نمونه سراسری در کشور انتخاب شد و در سال ۱۳۸۱ نيز به عنوان استاد برگزيده و مدال افتخاری علمی (مدال درجه ۱ دانشگاه) را دريافت کرد و در سال ۱۳۸۲ و ۱۳۸۰نيز به عنوان پژوهشگر برجسته کشور انتخاب و معرفی شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی از بنيانگذاران انجمن جامعه شناسی ايران و اولين رئيس اين انجمن بوده است. توسلی همچنين مدتها رياست دانشکده علوم اجتماعی و گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران را بر عهده داشته است.
"نظريه های جامعه شناسی"، "جامعه شناسی دين"، "روشنفکری و انديشه دينی"، "جستارهايی در جامعه شناسی معاصر"،‌"مشارکت اجتماعی در جامعه" برخی از آثار دکتر توسلی است و آخرين کتاب ايشان تحت عنوان "جامعه شناسی و آموزش و پرورش" در سالجاری منتشر و عرضه شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اخبار جديد از حذف اساتيد دگرانديش از دانشگاه ها، ميزان نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016