شنبه 10 آذر 1386

عبدالله مومنی: گسترش تشکيلات و حقوق بشر دو اولويت سازمان ادوار تحکيم، ادوار نيوز

- رايزنی برای مجاب ساختن موسوی خوئينی جهت تصدی مجدد دبيرکلی سازمان ادوار ادامه دارد

ادوارنيوز: عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان برگزاری انتخابات دوره جديد سازمان ادوار تحکيم با حضور چشمگير ارکان تشکيلاتی و بويژه شعب تاسيس شده در مراکز استانها با وجود موانع پيدا وپنهان را نشان از تحقق يکی از اهداف مهم اين سازمان مبنی برتوسعه و گسترش تشکيلات دانست.

مومنی با اشاره به اينکه بسياری از افراد منتخب دوره جديد سازمان ادوار تحکيم از بدنه تشکيلات اين سازمان هستند گفت: حاصل تلاش های اعضای دوره پيشين برای توسعه تشکيلاتی و توانمند سازی نيروها و تلاش در جهت سازمان يابی حزبی و ارتقاسطح کيفی فعاليت ها نتيجه بخش بوده است و بر اين مبنا امروز شاهد آن هستيم که سازمان ادوار تحکيم نيروهای تشکيلاتی خود در دو سال اخير را به رده های بالاتر سازمانی ارتقا داده است.

عبدالله مومنی همچنين با اشاره به قصد و اعلام جناب آقای مهندس موسوی خوئينی مبنی بر عدم پذيرش دبيرکلی سازمان ادوار تحکيم گفت: آقای مهندس موسوی خوئينی به عنوان يکی از بنيانگذاران اصلی مجموعه ادوار تحکيم در طول سالهای اخير تلاشهای بسياری را در جهت حفظ، گسترش و تلاش برای اعتبار بخشی به اين سازمان با تکيه بر حضور درخشان و کارنامه موفق ايشان در مجلس ششم در بين افکار عمومی مخصوصا در بين منتقدين و نخبگان و محافل دانشجويی در دفاع همه جانبه از حقوق شهروندی انجام داده است، از اين رو ديدگاه اکثريت اعضای سازمان ادوار تحکيم بر باقی ماندن موسوی خوئينی در سمت دبيرکلی سازمان با توجه به حضور موفق، مسئولانه و تأثير گذار ايشان در راستای پيشبرد سياست ها و راهبردهای سازمان، عليرغم طرح مسائل شخصی در نپذيرفتن اين مسوليت است. بنابراين رايزنی ها و تلاش اعضای ارشد مجموعه برای مجاب ساختن ايشان جهت فعاليت در سمت دبيرکلی سازمان ادوار تحکيم ادامه دارد و اعضای سازمان اميدوارند که ايشان با پذيرش اين مسئوليت در کنار منتخبين دوره جديد همچون گذشته به ايفای نقش موثر بپردازند.

مومنی به ادامه پلمپ دفتر مرکزی سازمان ادوار تحکيم و سخنان مطرح شده در برخی رسانه ها مبنی بر غيرقانونی بودن فعاليتهای سازمان ادوار تحکيم اشاره کرد و گفت: سازمان دانش آموختگان ايران نهادی قانونی است که تمامی فعاليتهای آن در چارچوب التزام به قانون صورت گرفته و سازمان تاکنون هيچ گونه تخلفی انجام نداده است.

مومنی عدم دريافت حتی يک مورد تذکر از سوی کميسيون ماده ۱۰ احزاب به مجموعه ادوار تحکيم را مورد اشاره قرار داد وبيان کرد که اعضای سازمان در انتظار پاسخگويی دستگاه قضايی در جهت به رسميت شناختن حقوق بديهی سازمان وبه خصوص رفع پلمب دفتراين مجموعه هستند.

مومنی در عين حال تصريح کرد: اين سازمان به دليل شفافيت در عملکردش آمادگی پاسخگويی در خصوص فعاليتهای خود به تمامی مراجع قانونی ذی صلاح را دارد.

سخنگوی سازمان دانش اموختگان در ادامه به تبيين بخشی از اهداف مجموعه ادوار تحکيم پرداخت وبيان کرد که حوزه اصلی فعاليت سازمان دانش آموختگان را دانشگاه و مخاطب عمده اين مجموعه را دانشگاهيان دانست و با توجه به شرط پذيرش عضويت دانش آموخته بودن و فارغ التحصيلی از مراکز دانشگاهی در سازمان، گفت: دانشگاه ،دانشگاهيان و تحصيل کرده گان دانشگاه ها به عنوان مهمترين در جامعه در حال گذار ايران نقش ويژه ای دارندو با توجه به همه گير بودن دانشگاه ها و ارتباط تنگاتنگ دانشگاهيان با تمامی اقشار جامعه ، امکان تاثير بر جامعه و بويژه تحولات سياسی و اجتماعی و فرهنگی برای دانشگاه بيش از ساير بخش ها فراهم است .

مومنی بر امکان بازگشت دوباره مرجعيت فکری جامعه در حوزه های سياسی و فرهنگی و اجتماعی به دانشگاهيان و دانش آموختگان دانشگاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: اين امر ايجاد انسجام بيشتر در فعاليت دانشگاهيان و دانش آموختگان را لازم می دارد، تا بتوان با بهره بردن از تجربيات و پتانسيل دانشجويان فعال سال های گذشته و حال ، به سازماندهی و سامان دهی اين توان پرداخت. چرا که فعاليت های تشکيلاتی و جهت دهی و هدفمند کردن رفتارهای سياسی اين قشر، طبقه فکری قوی و منسجم را که مشی و منش مشخصی را دنبال می کند، ايجاد خواهد کرد

مومنی توجه ويژه به حقوق بشر به عنوان استراتژی و تاکتيک را از اهداف مجموعه سازمان ادوار تحکيم دانست و گفت: سازمان ادوار تحکيم اعلاميه جهانی حقوق بشر را به عنوان مبنای حقوقی مناسبی برای تامين حقوق شهروندی در نظام قضايی دانسته و تلاش در جهت تحقق مفاداين اعلاميه و دفاع از آن را از مهمترين کارکردهای خود می داند. مومنی تلاش برنامه ريزی شده و بدون تنش در جهت احقاق حقوق شهروندان را از ديگر چشم اندازهای مجموعه دانست.

سخنگوی سازمان ادوار تحکيم همچنين تعامل مثبت با تمامی گروهها و احزاب سياسی معتقد به مبانی دموکراسی و اصلاح طلبی را از ديگر اهداف اين سازمان دانست و گفت :سازمان خواهان حضور و هماهنگی بيشتر نيروهای سياسی _ اجتماعی منتقد وضع موجود به منظور استقرار حاکميت ملی و دموکراتيک است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مومنی در پايان با اعلام اميدواری نسبت به آتيه فعاليت های سازمان با توجه به اولويت های اساسی پذيرفته شده مجموعه و مورد تأکيد اعضاء برای فعاليت همچون توسعه و گسترش تشکيلات سازمان و اهتمام به مسائل حقوق بشری، پيشبرد اهداف اين مجموعه را مستلزم همکاری و همدلی همه اعضاء سازمان از موسسين اوليه تا کنون و بويژه اعضای شورای مرکزی و سياست گذاری دوره ی پيشين که مسئولانه و در جهت پيشبرد اهداف سازمان ايفای نقش نموده اند دانست و در اين راستا تقويت و توسعه اين مجموعه را در گرو پايبندی به خرد جمعی مجموعه، انباشت تجربيات چند سال گذشته سازمان و مشارکت مسئولانه اعضاء در انتقال نقطه نظرات، تجربيات و نقدهای دلسوزانه می داند.

Copyright: gooya.com 2016