یکشنبه 12 اسفند 1386

فرهاد رهبر: وزير شدن آسانتر از رئيس دانشگاه تهران شدن است، مهر

رئيس دانشگاه تهران گفت: برای هيچ ماموريت ويژه ای به دانشگاه تهران نيامده ام بنده دانشگاهی ام و از سال ۵۶ دانشگاه تهرانی هستم. اکنون نيز در جايگاه خدمت به دانشگاه تهران قرار گرفته ام.
به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد رهبر امروز در اولين نشست خبری سی و يکمين رئيس دانشگاه تهران در پاسخ به سئوالی با اين مضمون که چرا پس از معاونت رياست جمهوری حاضر به پذيرش مديريتی در سطح رئيس دانشگاه شده است، گفت : مسئوليتها همه اعتباری هستند چه کسی گفته است رئيس سازمان مديريت بالاتر از رئيس دانشگاه تهران است، هر کسی نمی تواند رئيس دانشگاه تهران شود اما هر کسی می تواند وزير علوم شود.

وی افزود : بنده آدمی هستم که در هر سنگری که بگويند و البته به شخص بنده هم اثبات شود که می توانم در آن سنگر مفيد واقع شوم حضور پيدا می کنم.

رهبر در خصوص اينکه آيا سياستهای کاری وی با آيت الله عميد زنجانی تفاوت دارد، گفت: من ادامه دهنده راه عميد زنجانی هستم. آيت الله عميد زنجانی دانشگاه تهران را به سمتی هدايت کرد که در ميان ۵۰۰ دانشگاه برتر دنيا قرار گرفت. بنده به اين رتبه افتخار می کنم و ادامه دهنده راه وی خواهم بود.

رئيس دانشگاه تهران تاکيد کرد : نه تنها راه آيت الله عميد زنجانی بلکه راه گذشتگان دانشگاه تهران از جمله دکتر فرجی دانا و دکتر خليلی عراقی را نيز ادامه خواهم داد.

وی افزود: البته ممکن است سليقه مديريتی بنده با گذشتگان متفاوت باشد اما مسلم است مسير مديريت دانشگاه تهران در راستای ارتقای سطح علمی دانشگاه و قرار گرفتن دانش در خدمت جامعه است که اين همان استراتژی و هدفی است که آيت الله عميد زنجانی نيز همواره بر آن تاکيد می کرد.

رئيس دانشگاه تهران در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص اخراج برخی اساتيد در دوره رياست قبلی دانشگاه و اجرای احکام انضباطی برای دانشجويان گفت: دانشگاه سه پايه دارد و استاد و دانشجو و کارکنان اين سه پايه را تشکيل می دهند. يکی از مهمترين مسائلی که منجر به پيشرفت جامعه می شود نظم است. برای اينکه نظم برپا شود در هر جامعه ای مقررات تعبيه شده است و بی نظمی را نمی پسنديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رهبر افزود: با همه اساتيد رفيق هستم و به عنوان خدمتگزار در کسوت رياست دانشگاه تهران فعاليت می کنم اما هرگز بی نظمی را در هيچ جايی نمی پذيرم. در دوره بنده اگر از طرف فردی که حتی بالاترين استاد اين دانشگاه هم باشد موردی از بی نظمی اتفاق بيافتد ارفاق نمی کنم.

وی گفت: ترديد نکنيد که با بی نظمی مقابله می کنيم زيرا اگر وارد اين وادی نشويم نمی توانيم افق های بلندی را برای دانشگاه در نظر بگيريم. نظم يکی از اصول کار است و اگر بخواهيم بی نظمی را قبول کنيم به دانشگاه بی احترامی کرده ايم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرهاد رهبر: وزير شدن آسانتر از رئيس دانشگاه تهران شدن است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016