چهارشنبه 4 اردیبهشت 1387

اعلام آمادگی محمدرضا عارف برای نامزدی رياست جمهوری، عارف: خاتمی نيايد، می‌آيم، آفتاب

- از نظر من آقای خاتمی بهترين شخص برای اداره امور کشور است اما اگر ايشان بنا به هر دليلی نخواهند در صحنه حضور يابند با توجه به مشکلات و تهديدات موجود پيش روی کشور برای حضور در صحنه انتخابات آتی رياست جمهوری آمادگی دارم.


آفتاب: محمدرضا عارف گفت:«از نظر من آقای خاتمی بهترين شخص برای اداره امور کشور است اما اگر ايشان بنابه هر دليلی نخواهند در صحنه حضور يابند برای حضور در صحنه انتخابات آتی رياست جمهوری آمادگی دارم».

به گزارش گروه دريافت خبر آفتاب، محمدرضا عارف، معاون اول رييس جمهور در دولت اصلاحات با اشاره به مشکلات موجود در کشور و ضرورت اصلاح امور جامعه و بازگرداندن امور در مسير صحيح خود که همان اجرای سياست‌های بالادستی تصويب و تأييد شده مجموعه نظام می‌باشد با تأکيد بر اصلح بودن آقای خاتمی برای حضور در صحنه انتخابات آتی رياست جمهوری گفت: «از نظر من آقای خاتمی بهترين شخص برای اداره امور کشور است اما اگر ايشان بنا به هر دليلی نخواهند در صحنه حضور يابند با توجه به مشکلات و تهديدات موجود پيش روی کشور برای حضور در صحنه انتخابات آتی رياست جمهوری آمادگی دارم».

معاون اول دولت اصلاحات در ادامه با اشاره به اينکه نزديک‌ترين و اصيل‌ترين جناح سياسی کشور به خط امام و آرمان‌های بنيانگذار انقلاب اسلامی را اصلاح‌طلبان می‌داند افزود: «ما همه سرباز اين نظام و اين کشور هستيم و در هر صحنه‌ای که حضور ما نياز باشد حاضريم وارد شويم و به نظام و مردم خدمت کنيم».

وی با اشاره به انصراف خود از حضور در انتخابات هشتمين دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «با توجه به روندی که بر انتخابات مجلس هشتم حاکم شد و ردصلاحيت گسترده نيروهای اصلاح‌طلب معنادارترين کاری که می‌توانستيم در آن برهه انجام دهم انصراف بود و انصراف من دارای يک پيام جدی بود».

وی در ادامه با توجه به در پيش بودن مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم در تهران و ساير حوزه‌ها ضمن تأکيد بر حضور گسترده مردم در اين مرحله از انتخابات افزود: «خوشبختانه ۱۰ نفر نامزد راه‌يافته به مرحله دوم همه از نيروهای باتجربه، خدوم و متعهد هستند و می‌توانند در مجلس هشتم تأثيرگذار باشند. چرا که مجلس آتی مجلسی مهم است و بايد قوانين لازم برای اجرای سياست‌های کلان و مهمی چون سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، برنامه پنج ساله پنجم و نيز سياست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تصويب کند؛ بنابراين حضور اصلاح‌طلبان راه‌يافته به مرحله دوم که همه آنها افراد صاحب تجربه و توانا هستند می‌تواند چه در بعد نظارتی و چه در بعد قانونگذاری مهم و مؤثر باشد».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عارف در پاسخ به سوالی در مورد ميزان همکاری مجلس هشتم با ترکيب اصولگرايان با دولت دهم در صورتی که اصلاح‌طلبان بتوانند در انتخابات آتی رياست جمهوری پيروز شوند اظهار داشت: «اصلاح‌طلبان خوشبختانه ثابت کرده‌اند که نيروهايی انحصارطلب نيستند و مايل و قادرند با تمامی جناح‌های سياسی کشور تعامل و همکاری داشته باشند. از سوی ديگر تجربه همکاری تقريبا موفق دولت اول اصلاحات با مجلس پنجم خود اثبات‌گر اين مدعاست. ما معتقديم که در جناح مقابل نيز نيروهای مؤمن و منطقی کم نيستند و می‌توانيم با آنها همکاری کنيم».

وی در پايان با دعوت مجدد از مردم به حضور گسترده در مرحله دوم انتخابات افزود: «مردم عزيز ما بايد بدانند که عدم حضور در انتخابات به مفهوم انتخاب شدن نيروی مخالف است. بنابراين مردم بايد با حضور گسترده در صحنه و انتخاب نامزدهای مورد نظر خود بر سرنوشت خود و کشور حاکم باشند».

Copyright: gooya.com 2016