سه شنبه 4 تیر 1387

صدور حکم اخراج برای متین مشکین، دانشجوی دکترای برق و نایب دبیر اسبق انجمن اسلامی امیرکبیر

خبرنامه امیرکبیر: متین مشکین دانشجوی مقطع دکترای برق و نایب دبیر اسبق انجمن اسلامی امیرکبیر طی حکمی از سوی علیرضا رهایی، رئیس انتصابی این دانشگاه، اخراج شد. وی که دانشجوی دکترای ورودی بهمن ۱۳۸۱ دانشگاه می باشد، در حالی اخراج می شود که کلیه واحدهای درسی را گذرانده و در امتحان جامع دکترا نیز نمره قبولی کسب کرده و در آستانه دفاع از پایان نامه دکترا بود.

گفتنی است متین مشکین از مهر ۸۵ به دنبال دستور رحیمی (مشاور رییس دانشگاه) به بهانه عدم پرداخت هزینه بورس از سوی دانشگاه بورس دهنده (چمران اهواز) از ادامه تحصیل محروم شده بود و شش ماه پس از آن با وجود اینکه در آزمایشگاه های دانشگاه تدریس می نمود، بدون توجه به توصیه های ریاست و اساتید دانشکده برق به دانشگاه ممنوع الورود شد. این امر در حالی صورت گرفت که مطابق قرارداد بورسیه دانشگاه امیرکبیر هیچ گونه حقی برای اخراج دانشجوی بورس شده ندارد.

matin-meshkin-ahmadi.jpg
عکس: متین مشکین در مراسم سخنرانی احمدی نژاد در پلی تکنیک در ۲۰ آذر ۱۳۸۵، در حالیکه قصد سوال از نماینده رهبری داشت، توسط بسیجیان مضروب شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنین مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده برق برای حل مسئله به این صورت که هزینه تحصیل توسط خود مشکین پرداخت گردد، مورد مخالفت رهایی و مشاور وی قرار گرفت تا بیش از پیش مشخص شود که این دو به فکر کارشکنی در ادامه تحصیل وی هستند.

طی دو سال گذشته، دانشگاه وی را به حالت تعلیق نگه داشته و نه اجازه ادامه تحصیل به وی داده شد و نه حکم اخراج. متین مشکین به دنبال محرومیت از تحصیل همان موقع به دیوان عدالت اداری شکایت نمود و دیوان عدالت اداری پس از دو سال هفته گذشته طی حکمی عجیب شکایت مشکین را رد نمود. نکته عجیب این حکم این است که قاضی دیوان ادعا نموده است، اخراج وی از دانشگاه به علت عدم پرداخت هزینه بورس از طرف دانشگاه چمران نبوده و وی به دلیل داشتن معدل کل زیر ۱۵ اخراج شده است، که این بر خلاف کلیه ادعاهای دانشگاه تا کنون بوده است. ادعای جدید در حالی صورت گرفته است که معدل کل مشکین بالای ۱۵ می باشد و اگر زیر ۱۵ می بود مطابق قوانین حق شرکت در آزمون جامع دکترا را نمی داشت.

پس از پیگیری ها از دیوان عدالت اداری مشخص شد که علیرضا رهایی و مشاورش به دنبال ناکامی در اثبات حقوقی تصمیم خویش مبنی بر محروم نمودن مشکین به خاطر عدم پرداخت هزینه بورس، برای گمراه نمودن قاضی طی اقدامی بسیار زشت و غیر اخلاقی، اطلاعات آموزشی نادرستی به دیوان عدالت اداری داده اند و ادعا نموده اند که به دلیل معدل کل زیر ۱۵ وی را اخراج نموده اند.

خبرنامه امیرکبیر به زودی تصویر مدارک آموزشی و کارنامه و رزومه علمی وی را جهت تنویر افکار عمومی و رسوا نمودن کارشکنان منتشر خواهد نمود.

Copyright: gooya.com 2016