یکشنبه 9 تیر 1387

سردار باقرزاده: حفر ۳۲۰ هزار قبر در ایران برای دفن سربازان متجاوز، ادوارنیوز

سخنان شدیدالحن مقامات ارشد سپاه پاسداران در خصوص جدی بودت احتمال حمله نظامی به ایران و هشدارهای هاشمی رفسنجانی به اسراییل پیرامون هرگونه تعرض علیه ایران در روزهای اخیر نشان از بالا بودن احتمال حمله نظامی به ایران و جدی تلقی شدن این تهدید از سوی ایران است. در آخرین اظهارنظر سردار میرفیصل باقر زاده از حفر 320 هزار قبر در مرزهای ایران برای دفن سربازان متجاوز دشمن خبر داده است. این سردار سپاه همچنین بر دفن کشته شدگان در گورهای دسته جمعی در صورت اضطرار تاکید کرده است:

در اجرای مواد کنوانسیون ژنو و پروتکل های الحاقی و همچنین دیگر دستورالعمل ها و مقررات بین المللی مربوط به نحوه همکاری دولتها با کمیته بین المللی صلیب سرخ (I.C.R.C) در شرایط جنگ و نبردهای مسلحانه، تمهیدات لازم برای تدفین اجساد سربازان متجاوز دشمن در نظر گرفته شده است.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سردار باقرزاده اظهار داشت: «به منظور حفظ تمامت جسمی و کرامت کشته شدگان دشمن و پیشگیری از مفقودیت بلند مدت آنان ترتیبی اتخاذ شده است تا با حفر قبور کافی در مناطق مرزی و یا نقاط مرزی نزدیک به خطوط نبرد توسط گروههای داوطلب مردمی، عملیات تدفین اجساد سربازان دشمن به خوبی و در کمترین فرصت ممکن انجام گیرد.»

وی در همین رابطه اظهار داشت: «پیش بینی شده است تا به طور متوسط در هر استان مرزی کشور بین 15 الی 20 هزار قبر حفر و در مجموع 320 هزار قبر آماده گردد تا از این طریق امکان تدفین همزمان کشته شدگان متجاوزین وجود داشته باشد و چنانچه شرایط تعجیلی و اضطراری به وجود آید این کار با کندن کانال به صورت انبوه و دسته جمعی صورت خواهد گرفت.»

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین کشورمان سرعت عمل در این کار را لازمه مراقبت های بهداشتی، پیشگیری از بیماریها و حفاظت از محیط زیست دانست وبر لزوم همکاری دستگاههایی چون هلال احمر، شهرداری ها و سازمان محیط زیست تأکید نمود و از گروههای داوطلب مردمی بویژه کارگران، کشاورزان و جوانان درخواست نمود کمیته جستجوی مفقودین را در حفر قبور سربازان متجاوز یاری دهند.

باقرزاده این اقدام جمهوری اسلامی ایران را یک رویکرد مشارکت جویانه در برابر مقررات بین المللی و دستورالعمل های صلیب سرخ دانست که با مشارکت مردم مناطق مرزی کشورمان قابلیت تحکیم محلی نیز پیدا می نماید.

این مقام مسئول اطمینان داد در تلاش هستیم تا با اقدامات پیشگیرانه، گام مفیدی برای کاهش رنجها و آلام خانواده های آن گروه از سربازانی که در تجاوز احتمالی به کشورمان به هلاکت می رسند برداریم و نگذاریم تجربه تلخ و طولانی جنگ ویتنام تکرار شود. وی در عین حال اظهار امیدواری کرد جامعه بین الملل به وظایف خود در حوزه رسیدگی به امور قربانیان جنگی عمل کند و با تقویت کمیته جستجوی مفقودین جمهوری اسلامی ایران از اقدامات غیر انتفاعی این کمیته برای تدفین اجساد سربازان کشور متجاوز حمایت نماید.

سردار باقرزاده در پایان یادآور شد: در تلاش هستیم تمامی نقش آفرینان اصلی اعم از مسئولین، جمعیتهای ملی فعال (O.N.S) و جمعیتهای ملی مشارکت کننده (P.N.S) و فدراسیون و دیگر سازمانهای ملی و بین المللی را توجیه و آماده نماییم تا بتوانند به هنگام ضرورت به خوبی به وظایف خود عمل کنند. وی از برگزاری یک کارگاه آموزشی که توسط کمیته بین المللی صلیب سرخ در مهرماه امسال برای داوطلبان ایرانی و در تهران برگزار خواهد شد استقبال کرد و آن را گام مفیدی برای روشن سازی سرنوشت سربازان ناپدید شده دشمن دانست.

همچنین فرمانده سپاه پاسداران در مصاحبه ای با روزنامه جام جم تهدیدات نظامی را جدی دانسته و می گوید که با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، باید احتمال عملی شدن حمله نظامی به ایران را جدی تر گرفت.
سرلشگر محمدعلی جعفری در گفتگو با روزنامه جام جم گفته که جمهوریخواهان در آمریکا از پیروزی نامزد مورد حمایتشان در انتخابات ریاست جمهوری نا امیدند و دولت جمهوریخواه آمریکا که چند ماهی بیشتر به پایان عمرش نمانده، در تلاش است تا اگر واقعاً شرایط فراهم باشد و فرصتی پیدا کند و اطمینان داشته باشد که حمله به ایران، حداقل با درصدی از موفقیت همراه خواهد بود، با دستاویز قرار دادن فعالیت اتمی ایران، به این کشور حمله کند.

وی در عین حال تأکید کرده که هنوز نمی توان حمله آمریکا به ایران را قطعی دانست، چراکه به گفته وی، در آمریکا ابهامها و تردیدهایی در مورد مثبت بودن نتیجه حمله به ایران وجود دارد اما دولت آمریکا در "بن بستی" قرار گرفته که یکی از راههای خروج از آن را حمله به ایران می داند.

به عقیده فرمانده کل سپاه، یکی از دلائل تردید آمریکا در حمله به ایران، پراکندگی تأسیسات اتمی این کشور است که از احتمال موفقیت آمیز بودن حمله به آنها می کاهد، سرلشکر جعفری بر این باور است که اگر آمریکا اطمینان داشت که حمله به تأسیسات اتمی ایران، این کشور را به صورت صد درصد از ادامه فعالیت اتمی باز می دارد، بعید نبود که تاکنون به ایران حمله کرده بودند.

البته وی اذعان کرده که حمله به تأسیسات هسته ای ایران می تواند فعالیت هسته ای این کشور را "اندکی به تأخیر بیندازد" اما تأکید کرده که چنین وقفه ای، بسیار کوتاه خواهد بود.

"ابهام" دیگری که به عقیده سرلشگر جعفری تاکنون مانع از حمله آمریکا به ایران شده، عدم اطمینان به سرنوشت و زمان پایان جنگ است و اینکه آمریکاییها، به گفته وی، می دانند که اگر جنگی را شروع کنند، هرگز نمی توانند هر وقت که خواستند به آن پایان دهند.

'نیاز' آمریکا به اسرائیل

سرلشگر جعفری در ادامه گفتگو با جام جم، اظهارنظر کرده که حمله آمریکا به ایران بدون همکاری اسرائیل عملی نمی شود و آمریکا برای حمله به ایران نیازمند اسرائیل است اما همین "نیاز به همکاری" به دلیل آسیپ پذیریهای اسرائیل، عاملی بازدارنده برای حمله به ایران است.

وی در پاسخ به این سؤال که موارد آسیپ پذیری اسرائیل چیست، موقعیت جغرافیایی این کشور و "توانمندیهایی که در خارج از ایران برای ضربه زدن" به اسرائیل وجود دارد را دو عامل مهم بازدارنده نسبت به حمله به ایران برشمرده است.

در مورد موقعیت جغرافیایی اسرائیل، توضیح فرمانده سپاه این است: "محاسبات و برآوردهای استراتژیکی ما نشان می دهد چنانچه رژیم صهیونیستی به صورت مستقل یا همراه با آمریکا کوچکترین تحرکی علیه منافع ما داشته باشد، در کمترین زمان تمام مناطق در کنترل رژیم صهیونیستی نا امن خواهد شد، رژیم صهیونیستی فاقد عمق استراتژیک است و این سرزمین تماماً در برابر برد موشکهای جمهوری اسلامی قرار دارد، قابلیتها و توان موشکی نیروهای مسلح ما و بویژه سپاه پاسداران به گونه ای است که رژیم صهیونیستی با تمام امکانات خود قادر به مقابله با آن نخواهد بود".

در مورد "توانمندیهایی خارج از ایران برای ضربه زدن به اسرائیل" نیز وی احتمال تشکیل جبهه ای علیه اسرائیل در جنوب لبنان را مطرح کرده و و گفته است: "اسرائیلیها می دانند که اگر اقدامی علیه ایران انجام دهند، قطعاً با توانمندی که جهان اسلام و جهان تشیع، بویژه در منطقه دارد، ضربات مهلکی به آنها وارد خواهد کرد".

'علیه آمریکا نه اسرائیل'

سرلشگر جعفری در ادامه تصریح کرده که برنامه های ایران برای مقابله با حمله احتمالی، علیه آمریکا طراحی شده است، نه اسرائیل، و طراحی آنها به گونه ای است که سریع، کوبنده، قاطع و غیرقابل تصور باشد و بتواند بخشی از خسارتهایی را که به ایران وارد می شود جبران کند.

وی آسیب پذیری آمریکا را در نیروهای نظامی آن در اطراف ایران دانسته و گفته که حضور این نیروها باعث می شود ایران خارج از توانمندی موشکی اش بتواند از راههای مختلف، به منافع آمریکا حتی در دوردستها صدمه بزند.

مقایسه با عراق

سرلشگر جعفری، شرایط ایران پس از حمله را با عراق مقایسه کرده و افرادی را که از خارج از عراق برای مبارزه با ارتش آمریکا وارد این کشور شدند، جوانان مسلمان انقلابی خوانده که به گفته وی، عملیات خودمحور و تکلیف گرایانه ای علیه آمریکاییها انجام دادند.

به گفته فرمانده سپاه، موقعیت و نفوذ ایران بین ملتها و کشورهای جهان اسلام، بشدت قوی تر از عراق است و در صورتی که ایران در شرایط مشابه عراق قرار بگیرد، "مسلمانان انقلابی"، چه شیعه و چه سنی برای پاسخگویی و مقابله، احساس تکلیف الهی خواهند کرد.

سلاح نفت

سرلشگر جعفری در گفتگو با جام جم هشدار داده که حمله به ایران، نه تنها باعث افزایش چشمگیر بهای نفت در بازارهای جهانی خواهد شد، بلکه ایران از طریق اعمال کنترل بر خلیج فارس و تنگه هرمز که شاهراه خروج انرژی است، به حمله نظامی واکنش نشان خواهد داد.

وی به کشورهایی که با آمریکا در حمله به ایران همراهی یا این حمله را تأیید کنند نیز هشدار داده که آنها، بویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس، از عواقب چنین حمله ای متضرر خواهند شد.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سردار باقرزاده: حفر ۳۲۰ هزار قبر در ایران برای دفن سربازان متجاوز، ادوارنیوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016