شنبه 22 تیر 1387

پايان سفر کروبی و هيات همراه تا دوشنبه، ايسنا

* ديدار مهدی کروبی با وزير کشور و رييس مجلس عربستان


عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی از ديدار دبير کل حزب اعتماد ملی و هيات همراه وی، با «امير نايف بن عبدالعزيز» وزير کشور عربستان خبر داد.

« محمدجواد حق‌شناس» که به همراه کروبی در سفر عربستان به سر می‌برد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: محور مذاکرات در اين ديدار که در جده انجام شد، ارائه گزارشی از روند شکل‌گيری حزب اعتماد ملی ، روزنامه اين حزب ، ضرورت‌های کار حزبی ، زندانيان ايرانی در عربستان و مشکلات حجاج ايرانی بود.

وی با اشاره به دلايل بازداشت برخی اتباع ايرانی گفت: آقای کروبی در اين ديدار از وزير کشورعربستان درخواست کرد با توجه به حقوق انسانی اين افراد مساعدت لازم را برای آزادی آنها انجام دهد و ايشان هم قول داد حداکثر تلاش خود را در اين رابطه به کار گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: موضوع بی‌احترامی به ايرانيان از سوی برخی ماموران عربستان هم از ديگر مباحث مطروحه بود که وزير کشور عربستان، احترام به حجاج را وظيفه ماموران عربستانی دانست و در عين حال تاکيد کرد که ما هم انتظار داريم حجاج به قانون احترام بگذارند و عرف را رعايت کنند.

وی اضافه کرد: دو طرف هم‌چنين بر گسترش روابط دو کشور تاکيد و توصيه کردند خوب است روابط چهره به چهره با مسوولان ايرانی بيشتر انجام شود تا زمينه گسترش روابط فراهم شود.

حق‌شناس با بيان اين که مشکل وجود گروه‌های تندرو و راديکال هم در اين ديدار مطرح شد خاطرنشان کرد: نايف عنوان کرد که وجود القاعده در عربستان مشکلات جدی را برای اين کشور فراهم کرده و برداشت نامناسب از اسلام را گسترش داده که اين مساله خطر جدی برای کشورهای منطقه است. وزير کشور عربستان القاعده را به خوارج در زمان علی(ع) تشبيه کرد و گفت در سه سال گذشته ۱۸۲ عمليات تروريستی خنثی شده‌ که اگر فقط ۲۰ درصد آن به نتيجه می‌رسيد، مشکلات جدی ايجاد می‌شد.

وی در ادامه گفت: نايف در اين ديدار بر لزوم همکاری ايران و عربستان تاکيد و عنوان کرد که همکاری دو کشور در حوزه مبارزه با تروريسم بايد بيشتر شود و هم چنين حداکثر تلاش خود را برای ثبات در عراق و لبنان انجام دهيم.

مديرمسوول روزنامه اعتماد ملی افزود: در اين ديدار هم‌چنين گزارشی از روزنامه اعتماد ملی ارائه و عنوان شد که رسانه‌ها در ارتقای روابط دو کشور تاثير زيادی دارند.

حق‌شناس گفت: نايف هم‌چنين برنقش حجت‌الاسلام والمسلمين نوری شاهرودی دبير کميته بين‌الملل حزب اعتماد ملی و سفير سابق ايران در عربستان در بازسازی روابط و نزديکی دو کشور تاکيد کرد.

وی اظهار کرد: دو شب گذشته هم حجت‌الاسلام والمسلمين کروبی بازديدی از سفارت ايران در رياض داشتند که با استقبال اعضای سفارت روبرو شد و جلسه‌ای با حضور ايرانيان مقيم رياض شکل گرفت. دبير کل حزب اعتمادملی هم‌چنين بر لزوم خوشرويی اعضای سفارت با مراجعان و اهميت عربستان به عنوان سرزمين وحی تاکيد کرد.

حق‌شناس در پايان گفت: روز گذشته نيز ديداری با شيخ ناصر مشاور ولی عهد و وزير دفاع عربستان داشتيم و امروز هم آقای کروبی با رييس مجلس عربستان ديدار می‌کند.

سفر کروبی و هيات همراه تا دوشنبه پايان می‌يابد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پايان سفر کروبی و هيات همراه تا دوشنبه، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016