شنبه 22 تیر 1387

سرانجام، تغيير وزير راه و ترابری، ايسنا

* بهبهانی، زياری و برزگر گزينه‌های احتمالی سرپرستی وزارت راه

سرانجام پس از مدت‌ها که رفتن محمد رحمتی از وزارت راه در حد شايعه و شنيده‌ها بود و هفته گذشته نيز از سوی برخی مسوولان اين وزارتخانه تکذيب شده بود، امروز غلامحسين الهام، سخنگوی دولت، اين موضوع را تاييد کرد و گفت که به احتمال زياد، يکی از معاونان رحمتی سرپرستی اين وزارتخانه را برعهده می‌گيرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، غلامحسين الهام در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اخبار مربوط به بازنشستگی وزير راه و ترابری و احتمال تغيير وی اظهار کرد: در مورد تغيير و تحولات، بازهم تاکيد می‌کنم که در دولت، خدمت به مردم اصل است و همه خدمتگزاران در تمام عرصه‌ها به عنوان يک کارگزار ملت بايد تکليف و وظيفه خود را انجام دهند، اصل و مهم اين موضوع است و برای حسن انجام اين امر ممکن است در دولت تغييرات و جابجايی‌هايی صورت گيرد و نيروهای جديدی اضافه شود، هم‌چنين از نيروهای قبلی در جای ديگر استفاده شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی همچنين با بيان اينکه در جمهوری اسلامی بازنشستگی به معنای کنار رفتن از مسووليت نداريم، افزود: البته اين با کار اداری متفاوت است و همه بايد اصل خدمت را در نظر داشته باشند، وزير راه جای خود را به يک خدمتگزار ديگر می‌دهد و از آقای رحمتی از ديگر عرصه‌ها در دولت استفاده می‌شود.

مديرکل روابط عمومی وزارت راه نيز هفته گذشته درباره بازنشستگی رحمتی تصريح کرده بود: مساله‌ بازنشستگی در مورد کسانی که وزير می‌شوند مطرح نيست؛ کسی که به عنوان وزير انتخاب می‌شود، براساس تجربه‌ بالايش به اين سمت انتخاب می‌شود و بحث سن در اين‌گونه امور مطرح نيست.

سخنگوی دولت همچنين گفت که احتمالا فردی از مجموعه وزارت راه و معاونان وی به عنوان سرپرست انتخاب خواهد شد.

اين در حالی است که همچنان مديرکل روابط عمومی وزارت درباره گزينه جايگزين وزير راه گفت: در حال حاضر رحمتی بر سر کار خود است و خبری درخصوص بازنشستگی، استعفا يا برکناری وی از اين سمت را تاييد نمی‌کنيم.

از ميان معاونان فعلی وزارت راه و ترابری، نام حميد بهبهانی، معاون اقتصادی و امور سرمايه‌گذاری وزارت راه و مشاور رييس جمهوری، حسن زياری مديرعامل راه آهن و برزگر مديرعامل آزمايشگاه فنی مکانيک و خاک وزارت راه و ترابری به‌عنوان گزينه‌های مطرح برای عهده‌داری سرپرستی وزارت راه، عنوان می‌شوند.

اما از اين ميان، حميد بهبهانی، تنها گزينه‌ای که درباره اين مساله به ايسنا گفت: بنده اطلاعی از گزينه جايگزنی ندارم و دراين زمينه صحبت خاصی مطرح نشده است.

بناست روز دوشنبه جلسه شورای معاونان وزارت راه و ترابری برگزار شود و احتمالا اين موضوع در آن جلسه مورد بحث قرار گيرد. در جلسه گذشته اين شورا نيز رحمتی احتمالات تغيير و تحولات را تاييد کرده بود. وی تاکيد کرده بود که هر وقت تصميم در اين رابطه گرفته شود، تابع تصميمات دولت خواهد بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سرانجام، تغيير وزير راه و ترابری، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016