شنبه 29 تیر 1387

نگرانی عميق جامعه آسيا نسبت به بازداشت پيشگامان برنامه‌های مبارزه با ايدز در ايران، کميته گزارشگران حقوق بشر

جامعه آسيا امروز نگرانی عميق خود را نسبت به تاييد خبر بازداشت دو عضو ايرانی جامعه آسيا و برنامه رهبران جوان توسط مقامات ايرانی ابراز می کند.

دکتر آرش و کاميار علايی از متخصصان برجسته در زمينه ايدز در ايران و پيشگام قعاليت های مربوط به پيشگيری و درمان HIV در ايران هستند. برادران علايی سالها در ارتباط تنگاتنگ با " جامعه آسيا "بر روی فعاليت های هشدار دهنده در باره ايدز در منطقه آسيا اقيانوسيه کار کرده‌اند و هر دو شرکت کننده در برنامه ۲۱ رهبر جوان آسيا بوده‌اند . کاميار علايی توسط جامعه آسيا به عنوان عضو برنامه رهبران آسيا انتخاب شده است.

ريچارد هولبروک رييس جامعه آسيا ميگويد: "جامعه آسيا نسبت به آنچه بازداشت برادران علايی عنوان شده است عميقا نگران است . برادران علايی هر دو از افراد تاثير گذار در انجمن HIV/aids و "رهبران جوان جامعه آسيا "بودند."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معاون اجرايی جامعه آسيا که از نزديک با برادران علايی همکاری داشته، فعالانه اين مسئله را از طريق مقامات و سازمان های مربوطه دنبال می کند.

کاميار علايی دانشجوی مقطع دکترا در رشته بهداشت عمومی در دانشگاه ايالتی نيويورک (SUNY) در آلبانی است که انتظار می رفت پاييز امسال به تحصيلاتش در آلبانی ادامه دهد.او دارای مدرک فوق ليسانس از دانشگاه هاروارد در رشته بهداشت بين الملل است. برادرش آرش علايی مدير پيشين مرکز بين‌المللی همکاری های آموزشی و پژوهشی در مرکز ملی آموزشی پژوهشی درمانی سل و بيماری های ريوی است. برادران علايی از سال ۱۹۹۸ برنامه هايی در ارتباط با ايدز و کاهش آسيب های ناشی از مواد مخدر در مناطق جنگ‌زده کرمانشاه در شمال غربی ايران برگزار کرده‌اند.

برادران علايی علاده بر اقداماتشان در ايران برنامه های آموزشی برای فعالان سيستم بهداشت در افغانستان و تاجيکستان برگزار کرده و در زمينه تشويق همکاری های منطقه ای در ميان ۱۲ کشور خاور ميانه و آسيای مرکزی کار کرده‌اند. اين دو به صورت گسترده در رسانه های بين المللی مانند بی‌بی‌سی، واشنگتن پست و .. فعاليت داشته اند.

درباره جامعه آسيا

جامعه آسيا سازمانی آسيا- اقيانوسيه‌ای‌ست که در زمينه‌های تفويت روابط و بالا بردن درک متقابل ميان مردم، رهبران و مؤسسات آمريکايی و آسياييست. جامعه آسيا در پی بالا بردن سطح دانش و افزايش گفتمان و بيان خلاقانه و توليد ايده‌های جديد در زمينه‌های سياست، بازرگانی، آموزش، هنر و فرهنگ است . جامعه آسيا يک بنياد تحقيقاتی غيرانتفاعی است که در سال ۱۹۹۶ توسط جان دی تاسيس شده است و هم‌اکنون در هنگ کنگ، هوستون، لس‌آنجس، ملبورن، واشنگتن، نيويورک، سئول، شانگهای و... دفتر دارد.


کميته گزارشگران حقوق بشر

Copyright: gooya.com 2016