دوشنبه 31 تیر 1387

حسن قشقاوی، سخنگوی جديد وزارت امور خارجه شد، ايسنا

متکی: به ظرفيت وزارت خارجه بيش ازگذشته اعتقاد دارم
قشقاوی:عرض حال به بيگانه نمی‌داريم
حسينی: نقدها و تذکرات رسانه‌ها مفيد بود

منوچهر متکی با معرفی حسن قشقاوی به عنوان سخنگوی جديد وزارت خارجه گفت که وی از چهره‌های رسانه‌يی بوده است.

به گزارش خبرنگار سياسی - خارجی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، منوچهر متکی، وزير امور خارجه کشورمان صبح امروز در مراسم توديع سيد محمدعلی حسينی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه ومعارفه حسن قشقاوی، سخنگوی جديد گفت: در کنار سالها خدمت‌گزاری در دستگاه ديپلماسی و حوزه‌های مختلف روزی که در مجلس هفتم مقدر شد بنده در سمت وزير خارجه خدمت همکارانم باشم، بعد از عنايت خدا به يک نکته اعتقاد کامل داشتم و آن اين که دستگاه ديپلماسی کشور از ظرفيت های لازم برای تداوم خدمتگزاری در اجرای خدمت‌گزاری و اجرای ديپلماسی در جهت اهداف نظام جمهوری اسلامی برخوردار است.

وی گفت: اين ظرفيت حاصل سال های طولانی تجربه اندوزی توسط کارشناسانی است که از ابتدای پيروزی انقلاب آرام آرام در اين تشکيلات جای گرفتند و امروز مثل درختی تنومند و استوار ، سرافرازانه به پاسداری از ارزش های انقلاب در دنيا مشغولند.

وی ادامه داد: باور به اين ظرفيت اين امکان را فراهم می کند که ما در ساختار مديريتی وزارت خارجه و انتصاب‌ها و پيگيری کار از اين دريای مواج هر وقت که ضرورت باشد از سلف های ارزشمند برای خدمتگزاری استفاده کنيم.

متکی ادامه داد: در دولت خدمتگزار در کنار مجموعه تلاش‌های ارزشمند و رويکرد جديدی که در دولت نهم شکل گرفته به صحنه آمده و به عنوان بخش مربوط به سياست خارجی امروز نسبت به روز اول مديريتم کار را قوی تر دنبال می کنيم و به ظرفيت وزارت خارجه بيشتر از گذشته اعتقاد دارم.

وی گفت: معتقدم کار کارشناسی در وزارت امور خارجه می تواند رويکردهايی را که در مقاطع مختلف با توجه به طبيعت روابط خارجی در هر دوره ای و در سايه هر تحولی می طلبد روزآمد شود مديريت کنيم. به همين دليل شما وزارت خارجه را در سه سال گذشته شاداب تر از روز قبل و در هر مرحله پرتحرک تر از مرحله قبل می بينيد.

وزير امور خارجه کشورمان با بيان اين که البته اين تعريف از خود نيست و می تواند در بوته نقد قرار گيرد گفت: صفحات گشوده رسانه‌های ما در مقاطع و موضوعات مختلف توجه خاصی را به مباحث سياست خارجی داشته اند و ما همه نوازشهای شما به مهر و نقد را خوش آمد گفته‌ايم و در پی درج هر خبر صحيح يا ناصحيح سعی کرديم نکته‌ای را بياموزيم و تدبيری را در جهت کارآيی بيشتر به کار گيريم.

وی گفت: از همه رسانه‌های کشور به خصوص آنها که با روی گشاده از وزارت خارجه استقبال می کردند تشکر داريم و از حمايت ها و نقدهای منصفانه شما سپاسگزاريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

متکی در ادامه با تقدير و تشکر از سيد محمدعلی حسينی که با ۲۰ سال سابقه حضور در وزارت خارجه با صداقت و صميميت اين دوران را سپری کرده است گفت: ايشان به مدت دو سال در سنگر جديد سخنگوی وزارت خارجه و دستياری وزير به خدمتگزاری مشغول بودند البته قضاوت پيرامون عملکرد وی را به رسانه‌ها می سپارم در عين حال که تصور من در خصوص مدت فعاليت ايشان در حوزه سخنگويی اين است که ايشان توانسته‌اند از تعامل بين وزارت خارجه و خانواده رسانه تصويری مبتنی بر صميميت ، صداقت ، صراحت و درک متقابل و همکاری را ايجاد کند. حضور ايشان در خبرگزاری‌ها و رسانه های مختلف نشانگر اين بود که در اتصال هر چه صميمی تر دستگاه ديپلماسی با جامعه رسانه ای برآيند مشخصی را دنبال می کردند و آن را در راستای ارتقای منافع ملی کشور می دانستند.

متکی گفت: مباحث سياست خارجی موضوعی غير قابل محصور شدن در نگرش های سياسی و حزبی است؛ در عين حال که معتقدم اين نگرش ها در جای خود محترم است اما وزارت خارجه به مباحث کلی امنيت و منافع ملی کشور اهميت می دهد و اين مساله ريسمان قوی است که همه می توانند به آن چنگ بزنند. بديهی است اعتقادات مشترکمان مبنای قوی بر همبستگی آحاد کشور، دست اندرکاران و اثرگذاران در مسائل کشور است.

وی گفت: با توجه به سابقه طولانی آقای حسينی در وزارت خارجه و اشراف ايشان در حوزه های خاورميانه ، کشورهای عربی و آسيای مرکزی و نيز سابقه خدمتشان در حوزه سخنگويی از ايشان خواستيم در سنگر جديد معاونت حقوقی و امور بين الملل وزارت خانه حاضر شوند.

به گزارش ايسنا، وزير امور خارجه در ادامه با معرفی حسن قشقاوی به عنوان سخنگوی جديد وزارت امور خارجه گفت: البته ايشان چهره آشناتر از آقای حسينی در بدو شروع کار هستند؛ ايشان از ماموريت سفارت ايران در سوئد برگشته‌اند و پيش از اين در جايگاه هايی مهم از جمله سفارت ايران در قزاقستان و دو دوره نمايندگی مجلس شورای اسلامی (دوره های چهارم و ششم) را در کارنامه خود دارند.

وی با اشاره به اين گفته مقام معظم رهبری مبنی بر اين که "ديپلماسی را شکار فرصت ها می دانند " گفت: آقای قشقاوی سعی کرده اند در دوره های مسووليتشان از فرصت ها استفاده کنند. ايشان در مجلس ششم در ميزگردهای تلويزيونی و گفت و گوهای مختلف خبری حاضر می شدند و از چهره‌های رسانه‌يی بوده اند.

وی در ادامه تصريح کرد: ديپلمات بودن نشانه‌ای از زندگی در يک ديسپلين و چارچوب حساس و خاص است. يک ديپلمات سخن گفتن و نگفتنش حضور داشتن و يا نداشتنش مورد برداشت و تفسير قرار می گيرد و نوعی نظارت مستمر اعم از رسانه ای و مردمی به کار ديپلمات وجود دارد از اين روست که گاهی بايد ببخشيد که ديپلمات ها نمی توانند حرفی بزنند و گاهی در جايی که نبايد، حرف می زنند.

وی گفت: سخنگويی وزارت امور خارجه سنگر جديدی برای آقای قشقاوی خواهد بود.

حسن قشقاوی، سخنگوی جديد وزارت امور خارجه تصريح کرد: همه ما دغدغه و احساس عاطفی مشترک نسبت به امنيت و منافع ملی داريم و لذا حرمت‌ها را نگه می داريم و عرض حال به بيگانه نمی‌داريم.

به گزارش ايسـنا، حسن قشقاوی، سخنگوی جديد وزارت امور خارجه کشورمان در مراسم معارفه خود توسط وزير امور خارجه با سپاس از منوچهر متکی به خاطر حسن نظر و اعتماد گفت: پاسداشت و استمرار خدمات شايسته همراه با نوآوری و شکوفايی با همکاری اصحاب رسانه به عنوان مسووليت خطير، حساس و ظريف بايد همراه باشد.

وی افزود: امروزه چون افکار عمومی به عنوان ابرقدرت جديد تعريف شده‌اند، به تبع آن موضوع رسانه برای توجيه افکار عمومی چه در داخل و چه در خارج بايد به صورت حساسی مورد توجه قرار گيرد.

به گفته وی، امروزه در همه دستگاه‌های ديپلماسی جهان حساب ويژه‌ای برای اين بخش باز شده است.

سخنگوی وزارت خارجه تبيين منطقی از مواضع ايران را از جمله وظايفی عنوان کرد که در حوزه رسانه‌های داخلی و احزاب رسانه های داخلی ميسر می شود و خاطرنشان کرد: در عرصه خارجی می توان با همکاری با رسانه‌های خارجی توفيق حاصل کرد.

قشقاوی با تقدير از سيد محمدعلی حسينی در زمان سخنگويی اش خاطرنشان کرد: با مساعدت های حوزه سخنگويی، سفرا و ديپلمات‌های ما در خارج از کشور حضور به مراتب گسترده‌تری در رسانه های خارجی داشته‌اند که در اين زمينه همکاری و مديريت ارزشمند جناب آقای حسينی قابل تقدير است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکيد بر نياز به تعاون و يکدلی و تمسک به مادر مشترک يعنی مام ميهن و امنيت و منافع ملی براساس اصول الهام بخش اسلامی است گفت: نقدها و انتقادهای ما از طرف فرزندانی است که برای بهبود وضعيت اين مادر ارايه می شود و همگی ما دغدغه و احساس عاطفی مشترک نسبت به اين مادر داريم و لذا حرمت‌ها را نگه می داريم و عرض حال به بيگانه نمی داريم.

سخنگوی سابق وزارت کشورمان نقدها و تذکرات به موقع مطرح شده از جانب رسانه‌ها را باعث پرمحتوا شدن مواضع وزارت امور خارجه عنوان کرد.

سيد محمدعلی حسينی، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه کشورمان در مراسم توديع خود که با حضور وزير امور خارجه برگزار شد با تقدير از مجموعه همکاری با رسانه‌های مختلف در طول قريب به دو سال گذشته گفت: موضوعات ومحورهای سياست خارجی و بين الملل در اين مدت مورد توجه قرار گرفت و نقدها و تذکرات به موقع مطرح شده همگی باعث پر محتوا شدن مواضع وزارت خارجه می شد و قوه محرکی برای دوستان فعال در اطلاعات و مطبوعات بود.

وی هم چنين از همکاری افراد فعال در حوزه سخنگويی و اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه گفت: حوزه سخنگويی و شخص سخنگو اگر بخواهد به موقع موضع روشن و صريحی داشته باشد، اين مساله تنها با همکاری کارشناسان و گزارش به موقع وقايع ميسر می شود.

حسينی در خاتمه گفت: برای آقای قشقاوی آرزوی توفيق دارم و اطمينان دارم که ايشان موفق خواهند بود. در سمت جديد نيز اميدوارم بتوانم از همکاری همه دوستان و کارشناسان بهره مند شوم.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم قائمی مهر، مديرکل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه با تقدير از تلاش های سخنگويی سابق وزارت امور خارجه گفت: در حدود دو سال تصدی اين سمت توسط آقای حسينی به صورت شبانه روزی، اطلاع رسانی صورت می‌گرفت و آقای حسينی با چهره‌ای گشاده در خدمت رسانه‌ها بودند و تعاملی دوجانبه و صميمی که در نوع خود بی نظير بود را تجربه کرديم.

وی افزود: اميدواريم برادر عزيز ديگری که مسووليت را بر عهده می گيرد در سال نوآوری و شکوفايی شاهد ابتکارات جديد در حوزه رسانه ها و تعامل بيشتر باشيم.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسن قشقاوی، سخنگوی جديد وزارت امور خارجه شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016