سه شنبه 1 مرداد 1387

کانون مدافعان حقوق بشر: موج های تازه نقض حقوق بشر ابعاد گسترده ای يافته است


هم وطنان ارجمند

موج های تازه نقض حقوق بشر چنان ابعاد گسترده ای به خود گرفته است که در جای جای کشورسخن از آن به ميان می آيد .
الف – هنگامی که بدون هيچ توجيه اصولی و منطقی وزارت کار اعلام انحلال انجمن صنفی روزنامه نگاران را تکليف خود می بيند و برترين انجمن صنفی را که رسالت آگاهی رساندن و روشنگری را اعضايش به عهده دارند تعطيل ميدارد و تکاليف قانونی خود را - که در چنين امری ضروری و حتمی است- ناديده می گيرند ، جز نقض حقوق جامعه چه نامی بر آن می توان نهاد ؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ب – در شرايطی که دستگيريهای اخير دانشجويان ( از جمله بهاره هدايت و محمد هاشمی ) به نحو شتاب گيری افزايش يافته و بر خلاف قانون و رعايت موازين مورد نظر مقنن ، اين دستگيريها و بازداشتها ادامه دارد ، بر اين عدم رعايت قانون و گريز از پاسداری از آرامش و امنيت جامعه چه عنوانی بنهيم ؟
ج – وقتی که شاکی پرونده دانشگاه زنجان خود دستگير می شود ، پاسخ منطقی به اين پرسش چيست ؟
کانون مدافعان حقوق بشر بر خود فرض می داند که از مسئولان قوه قضائيه نسبت به اين موارد پرسش روا دارد:
د – آيا محکوميت آقای صادق کبودوند فعال حقوق بشر در کردستان به ۱۱سال حبس، با ملاک عرف و رويه قضائی منطبق و سازگار است ؟
بر اين مبادی ، به حق بايد کسانيکه در موضع حق و تکليف و رعايت حقوق جامعه هستند اصول را از ياد نبرند . آيا جز اينست که مقرر بود حداکثر ظرف ۲۴ ساعت علت بازداشت و اتهام مورد استناد ، تفهيم گردد ؟ آيا قانون اساسی بر اين پای نفشرده است که هرکس از حق داشتن وکيل برخوردار است ؟ اينهمه گريز از قانون ، جلب ، احضار و بازداشت به دور از ضوابط قانونی بايد مورد بررسی قرار گيرد تا آرامش و امنيت جامعه - که از ضرورتهای حياتی آنست - به مخاطره نيفتد .

کانون مدافعان حقوق بشر
۱/۵/۱۳۸۷

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کانون مدافعان حقوق بشر: موج های تازه نقض حقوق بشر ابعاد گسترده ای يافته است' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016