دوشنبه 7 مرداد 1387

مسعود حيدری، مديرعامل سابق ايلنا به حبس، جزای نقدی و شلاق محکوم شد، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران

مسعود حيدری، مديرعامل سابق ايلنا به سه ماه و يک روز حبس تعزيری و پرداخت ۱۵ ميليون ريال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، قاضی حسينيان، رييس‌‏ شعبه ۱۰۸۳ دادگاه عمومی و جزايی تهران -ويژه رسيدگی به تخلفات مطبوعاتی- ظهر امروز‌‏ اين حکم را به مسعود حيدری ابلاغ کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس اين حکم، حيدری به پرداخت ۱۵ ميليون ريال جزای نقدی بدل از سه ماه و يک روز حبس و ۱۰ ضربه شلاق برای افترا و تحمل سه ماه و يک روز حبس تعزيری برای نشر اکاذيب محکوم شد.
اين حکم بر اساس شکايت وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، دانشگاه صنعتی اميرکبير و يک دانشجوی دانشگاه اميرکبير، صادر شده است.
محمد شريف،‌‏ وکيل حيدری در اين زمينه با بيان اينکه به طور حتم به اين حکم اعتراض کرده و تجديدنظرخواهی خواهد کرد،‌‏ گفت: متاسفانه دادگاه به ايرادات قانونی که مطرح کردم، ترتيب اثر نداد و شکايت‌‏های مطرح‌‏شده از حيث قانونی، از ايرادات قانونی متعددی برخوردار است.
وی به شکايت رييس دانشگاه اميرکبير اشاره کرد و گفت: دعوای مطروحه از سوی رييس دانشگاه اميرکبير مرتبط با شخص حقيقی رييس دانشگاه بود، در حالی که تحت عنوان نام دانشگاه اميرکبير مطرح شد. ايرادات ديگری نيز بود که با کمال تاسف عليرغم صراحت و روشن بودن، دادگاه به آنها توجه ننمود و اينجانب نمی‌‏دانم که آيا دادگاه تجديدنظر به اين ايرادات توجه خواهد کرد يا خير؟
بر اساس اين گزارش، خبرگزاری کار ايران در بيستم تير ماه با حکم بازپرس شعبه ۱۱ دادسرای کارکنان دولت فيلتر شد. اين در حالی بود که يک هفته قبل از آن، مسعود حيدری با انتشار نامه‌‏ای استعفای خود را از مديرعاملی اين خبرگزاری اعلام کرده و ايلنا نيز يک هفته فعاليت خود را متوقف کرده بود. حيدری در نامه استعفای خود ابراز اميدواری کرده بود که با رفتنش از ايلنا،‌‏ اين خبرگزاری از گزند آسيب‌‏ها به دور بماند.
حيدری از موسسان خبرگزاری کار ايران (ايلنا) در سال ۸۱ بود که از زمان آغاز به کار اين خبرگزاری، مديرعاملی آن را بر عهده داشت.
وی علاوه بر سابقه فعاليت در ايلنا، از اعضای هسته اوليه راه‌‏اندازی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) بود. وی در مدت حضورش در اين خبرگزاری مسووليت‌‏های متعددی از جمله معاونت پژوهشی ايسنا و دبير شورای سياست‌‏گذاری ميزگردهای اقتصادی و اجتماعی اين خبرگزاری دارا بوده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مسعود حيدری، مديرعامل سابق ايلنا به حبس، جزای نقدی و شلاق محکوم شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016