سه شنبه 15 مرداد 1387

سازمان ديده‌بان حقوق بشر: کاميار علائی و آرش علائی را آزاد کنيد! دويچه وله

پزشکان "سازمان ديده‌بان حقوق بشر"، سايتی با آدرس IranFreeTheDocs.org برپا کرده اند و در آن برای آزادی برادران علايی امضاء گرد می‌آورند. آن‌ها از دولت ايران خواسته‌اند، اصول حقوق بشر را در حق اين دو پزشک رعايت کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"سازمان ديده‌بان حقوق بشر" و کنشگران جهانی عليه بيماری ايدز، روز دوشنبه، ۴ ژوئيه، (۱۴ مرداد) مشترکاً خواستار آزادی کاميار و آرش علائی‌ شدند. اين دو پزشک، بنيانگذار يک سازمان غيردولتی مبارزه با ايدز در "انستيتو پارس" در تهران هستند. نماينده‌ی "سازمان ديده‌بانی حقوق بشر" در هفدمين دور‌ه‌ی کنفرانس بين‌المللی مبارزه با ايدز که در حال حاضر در مکزيکوسيتی برگزار می‌شود، اعلام کرد که هنوز «از محل اقامت اين دو اطلاعی در دست نيست.» رئيس برگزاری اين کنفرانس، جو آمون، در تماسی تلفنی با خبرگزاری آلمان گفت: « قاضی حسن حداد به اين دو برادر پزشک، اتهام تلاش در راه براندازی حکومت زده است.» او هم‌چنين افزود که «خانواده‌های اين دو، خبر جديدی از آن‌ها در دست ندارند.» بنا به گفته‌ی آمون، مقامات ايرانی، «اجازه‌ی داشتن وکيل را به اين دو پزشک نمی‌دهند.»

سايت همبستگی

پزشکان عضو "سازمان ديده‌بان حقوق بشر" سايتی با آدرس IranFreeTheDocs.org برپا کرده اند و در آن برای آزادی همکاران خود امضاء گرد می‌آورند. آن‌ها در اعلاميه‌ای هم‌چنين از دولت ايران خواسته اند، اصول حقوق بشر را در حق اين دو پزشک رعايت کند.

از نظر مقامات امنيتی شکل‌گيری کلينيک ضد ايدز، نقشه‌ی آمريکا بوده است. قاضی حسن حداد گفته است کاميار و آرش علائی «با تشکيل همايش‌ها با زمينه‌هايی از جمله ايدز که مورد توجه سازمان‌ها و NGO های داخلی و خارجی است، اقدام به جذب نيرو و برنامه‌ريزی برای اعزام اين افراد به خارج از کشور و آموزش جهت هدف‌های براندازی می‌کردند.» حداد، مضمون کار دو برادر را برپايی «انقلاب مخملی» عنوان کرده است. به گفته‌ی او «اين افراد از اقداماتی که انجام می‌دادند، مطلع بودند و نوع آموزش آنها مانند فعاليت‌هايی برای انقلابات مخملی و به طور گسترده

اين دو برادر قرار بود در هفدمين دور‌ه‌ی کنفرانس بين‌المللی مبارزه با ايدز درباره‌‌ی پژوهش‌های خود در خصوص مصرف مواد مخدر و ايدز در ايران سخنرانی کنند.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سازمان ديده‌بان حقوق بشر: کاميار علائی و آرش علائی را آزاد کنيد! دويچه وله' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016