چهارشنبه 16 مرداد 1387

محمد خاتمی: آزادی و فعاليت مطبوعاتی لازمه يکديگرند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس‌‏جمهور سابق کشورمان، روزنامه‌نگاران را به مشارکت بيشتر و حضور گسترده‌تر در فعاليت‌های صنفی و مدنی فراخواند و از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران به عنوان يکی از مهم‌ترين نهادهای مدنی شکل گرفته شده، ياد کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش «ايلنا»، سيد محمد خاتمی در جمع اعضای هيات‌مديره فعلی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، گفت: اين نهاد از بطن و متن جامعه مطبوعات برآمده اما نگهبانی از آن برعهده خود اعضا است.
وی، ابراز اميدواری کرد که با حضور گسترده روزنامه‌نگاران در انتخابات روز پنج‌شنبه انجمن صنفی روزنامه نگاران، به حرف و حديث‌های پديد آمده در مورد اين انجمن، پايان داده شود.
خاتمی در مقابل از دولت خواست تا بهانه‌جويی نکند و افزود: حفظ و بقای انجمن به سود همه است و در غياب آن، نظام و جامعه لطمه می‌بينند.
وی انجمن‌های صنفی و تشکل‌های مدنی را هسته‌های اوليه جامعه مدنی دانست و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران را از مهم‌ترين اين نهادها برشمرد و با تاکيد بر تعلق خاطر خود به جامعه رسانه‌ای و فرهنگی، همگان را به احساس مسووليت در اين مورد فرا خواند و مراتب همدلی خود را با روزنامه‌نگاران ابراز کرد.
خاتمی در بخش ديگری از اظهارات خود، تصريح کرد: مخالفت با آزادی بيان و برخوردهای غيرقانونی کار سياسی نيست، زيرا آزادی و فعاليت مطبوعاتی لازمه يکديگرند و ماهيت فعاليت‌رسانه‌ای و مطبوعاتی آن است که، توام با آزادی باشد.
رئيس‌بنياد باران با ابراز اميدواری به اينکه مشکل پيش آمده برای انجمن صنفی مطبوعات، در مرجعی مانند ديوان عدالت اداری، حل و فصل شود و اين مرجع قضايی با برخورد حقوقی، آرامش‌خاطر را به فعالان اين صنف و روزنامه‌نگاران بازگرداند، تاکيد کرد: خواست اصلی بايد متوجه اعضای صنف باشد. اگر روزنامه‌نگاران خودشان نخواهند و نتوانند مشارکت جمعی و حضور انتخاباتی را به نمايش بگذارند، چگونه می‌توانند از اقشار ديگر مشارکت سياسی و اجتماعی انتظار داشته باشند.
خاتمی با اين ديدگاه، نقش اول را متوجه اعضای انجمن و کسانی که صاحب رای‌هستند، دانست و با صراحت تمام، ضرورت مشارکت فعال در انتخابات پيش‌رو و حفظ دستاوردهای اين نهاد يازده ساله مدنی را يادآور شد.
رئيس جمهور سابق کشورمان، در پايان اين نشست فرا رسيدن روز خبرنگار را به جامعه مطبوعاتی ايران تبريک گفت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد خاتمی: آزادی و فعاليت مطبوعاتی لازمه يکديگرند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016