شنبه 26 مرداد 1387

نامه سازمان جهانی معلمان و درخواست اقدام عاجل برای نجات فرزاد کمانگر، مجموعه فعالان حقوق بشر

اعدام فرزاد کمانگر؛ معلم عضو کانون صنفی معلمان را متوقف کنيد

همکاران گرامی
فرزاد کمانگر؛ معلم ۳۳ ساله و عضو کانون صنفی معلمان در کردستان ايران در خطر اعدامی قرار دارد که در يک دادگاه ناعادلانه برايش صادر شده است.

ايی آی در هفته های اخير، بارها به دولت ايران نامه نوشته و تقاضای دادرسی عادلانه برای فرزاد کمانگر و ساير اعضای اتحاديه های کارگری را داشته که در بازداشت هستند. عليرغم تلاشهای مشترک از سوی سازمانهای ملی و بين المللی برای تغيير حکم اعدام فرزاد کمانگر، اين حکم در تاريخ ۲۱ تيرماه ۱۳۸۷ توسط ديوان عالی تائيد شد. علاوه بر اينها، همکاران عضو کانونهای صنفی معلمان و فعالان حقوق بشر که با فرزاد اعلام همبستگی کرده اند بطور گسترده توسط مقامات ايرانی تهديد می شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دستگيری، بازداشت و تقبيح اعضای اتحاديه های کارگری بخاطر فعاليتهای حقوق بشری و اتحاديه کارگری آنها نه تنها حقوق اتحاديه کارگری را بشدت نقض می کند بلکه فضای وحشتی ايجاد می کند که مانع توسعه اتحاديه های کارگری در ايران می شود.

سابقه موضوع

کمانگر؛ معلمی که در مناطق روستايی تدريس می کرد و يک فعال حقوق بشری بود، مت با ادعای عضويت در حزب کارگران کردستان، پ کا کا به تروريست متهم شده است. به گفته خليل بهراميان؛ وکيل فرزاد، هيچ سندی برای توجيه اينکه کمانگر "امنيت ملی را به خطر انداخته" وجود ندارد. وکيل فرزاد؛ که فرصت دفاع از فرزاد به او داده نشد، معتقد است که دادگاه فرزاد با اصل ۱۶۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران انطباق ندارد که در آن تاکيد شده است :"رسيدگی به جرايم سياسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هئيت منصفه در محاکم دادگستری صورت می گيرد." در مورد پرونده فرزاد کمانگر، فقط يک قاضی پرونده را در مدت ۵ دقيقه بررسی کرد و به متهم اجازه صحبت داده نشد.

کميته حمايتی ای مرکب ازاعضايی از کانون صنفی معلمان، همکاران سابق کمانگر و وکلای حقوق بشر از جمله شيرين عبادی، برنده جايزه نوبل، در تاريخ ۱۱ تيرماه ۱۳۸۷ برای دفاع از حقوق شهروندی فرزاد کمانگر و انجام اقدامات قانونی برای تغيير حکم فرزاد کمانگر تشکيل شد. سه معلم در کامياران دستگير شده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شدند . دو تن از اين معلمان به نام های حسن قربانی و کاوه رستمی، هنوز در بازداشت هستند در حالی که احمد قربانی پس از دو هفته با قرار وثيقه آزاد شد. حاميان فرزاد و اعضای خانواده او بطور مرتب مورد تهديد تلفنی وزارت امنيت و اطلاعات هستند.

ايی آی علاوه بر مخالفت با حکم اعدام فرزاد کمانگر، شکنجه فرزاد را در مدتی که در بازداشت بوده و محروميت ايشان از درمان پزشکی را محکوم می کند. زمانی که خانواده فرزاد بالاخره اجازه ديدار با او را در زندان دريافت کردند، ميزان جراحات ايشان به قدری بود که فرزاد نمی توانست راه برود. ايی آی به مقامات ايرانی پيشنهاد می کند که گزارش شکنجه فرزاد را مورد تحقيق قرار داده و مطمئن شود که در آينده هيچ فرد بازداشتی ای مورد شکنجه و بد رفتاری قرار نخواهد گرفت.

ايی آی در حال حاضر هيچ عضو وابسته ای در ايران ندارد. اما ايی آی تقاضای عضويت از طرف کانون های صنفی معلمان ايران دريافت کرده و نماينده اين کانون بعنوان ميهمان به آخرين کنگره ايی آی در برلين در سال ۱۳۸۶ دعوت شده بود. به محض بازگشت آقای محمد خاکساری از کنگره ايی آی، ايشان توسط نيروهای امنيتی مورد آزار و اذيت قرار گرفت. آقای خاکساری عضو فعال "کميته نجات فرزاد" است و از جمله افرادی است که توسط وزارت اطلاعات تهديد می شود.

شما چه می توانيد بکنيد؟
بعنوان انجمن ملی معلمان، شما می توانيد اين اقدامات را انجام دهيد:
۱) وضعيت فرزاد کمانگر و معلمان ايران را در مجله های خود، وب سايتها، در نشست های خودتان و به طرق مناسب ديگر به بحث بگذاريد.
۲) به مقامات ايران نامه بنويسيد. از سازمان شما می خواهيم که از دولت ايران موارد ذيل را در نامه هايتان خواستار شويد:
- بررسی پرونده فرزاد کمانگر و روشن ساختن اتهامات عليه فرزاد و ساير معلمان عضو کانون های صنفی معلمان که بازداشت شده اند.
- تغيير حکم اعدام فرزاد کمانگر
- توقف شکنجه
- به فرزاد اجازه داده شود که با خانواده و وکيل خود آزادانه تماس داشته باشد.
- آزار و اذيت اعضای خانواده فرزاد کمانگر و اعضای کميته توقف حکم اعدام فرزاد کمانگر، را متوقف کنند
- باب گفتگوی مسالمت آميز را در باره نگرانی های حرفه ای معلمان در ايران باز کنند.

لطفا تقاضاهای خود را به اين افراد بفرستيد
رياست جمهوری اسلامی ايران
جناب آقای محمود احمدی نژاد
خيابان فلسطين، تقاطع آذربايجان، تهران، ۴۳۳۱۱-۱۳۱۶۸، جمهوری اسلامی ايران،
آدرس الکترونيکی:
dr-ahmadinejad@president.ir

رهبر کشور
مقام معظم آيت الله سيد علی خامنه ای
دفتر رهبر معظم
خيابان جمهوری اسلامی، خيابان شهيد کشور دوست، تهران، جمهوری اسلامی ايران،
آدرس الکترونيکی:
info@leader.ir / Fax: +۹۸-۲۱ ۶۴۹ ۵۸۸۰ (نامطمئن)

وزارت دادگستری:
آيت الله محمود هاشمی شاهرودی
اداره رئيس قوه قضائيه
خيابان پاستور، خيابان ولی عصر، جنوب سه راه جمهوری، تهران، ۱۴۷۳۷- ۱۳۱۶۸، جمهوری اسلامی ايران،
آدرس الکترونيکی:
info@dadgostary-tehran.ir / Fax: +۹۸-۲۱ ۸۷۹ ۶۶۷۱/۶۴۰ ۴۰۱۸ or ۴۰۱۹ (نامطمئن)

لطفا رونوشت نامه خود را به سفارت ايران در کشور خود (در برخی از کشورها مثل ايالات متحده امريکا، سفارت پاکستان حافظ منافع جمهوری اسلامی است) و همچنين به ايی آی (دفتر مرکزی به اين آدرس
(headoffice@ei-ie.org or fax +۳۲ ۲ ۲۲۴ ۰۶۰۶)
ارسال کنيد.
از ابراز همبستگی و حمايت مستمر شما از همکاران ايرانی بسيار سپاسگزارم

صادقانه ارادتمندم
فرد ون لی وون
دبير کل

Copyright: gooya.com 2016