پنجشنبه 21 شهریور 1387

بازداشت ۱۸ فعال مدنی آذربايجان در يک مراسم افطاری، کمیته گزارشگران حقوق بشر

نيروهای امنيتی با ورود به مراسم افطاری در خانه يکی از فعالان آذربايجان، بيش از ۱۸ تن از حاضران در مراسم افطاری را دستگير نمودند.

شامگاه روز چهارشنبه۲۰/۶/۸۷ نيروهای امنيتی با ورود به منزل صياد محمديان در محله نواب تهران دست کم ۱۸ نفر از فعالين مدنی آذربايجان را که در اين مراسم افطاری حضور داشتند، بازداشت نمودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته يکی از شاهدان، ماموران امنيتی حداقل ۱۸ فعال شناخته شده آذربايجانی به نامهای مهندس عليرضا صرافی(مدير مسئول ماهنامه توقيف شده ديلماج)،سعيد موغانلی(روزنامه نگار)،حسين حيدری(مدير مسئول نشريه دانشجويی اولوس)،رقيه عليزاده(همسر عباس لسانی زندانی سياسی)به همراه سه فرزندش،عباس نعيمی،اکرم نجاری(دبير سابق ان جی او خانه فرزندان آذربايجان)مهدی نعيمی(شاعر ومدرس زبان ترکی در دانشگاهها)،اکبر آزاد (نويسنده مجله وارليق)،مهندس حسن راشدی(نويسنده مجله وارليق) ،مهندس محمد عباسپور،شهباز ابراهيم نژاد، يوسف هشيار، فرهاد رضايی،رباب عظيمی و صياد محمديان را بازداشت نموده اند.

گفتنی است مأموران پس از چند ساعت اقدام به آزادی رقيه عليزاده به همراه سه فرزندش نمودند. اما تاکنون از مکان نگهداری ساير بازداشت شدگان و اتهامات آنان هيچ گونه اطلاعی در دست نيست .منابع آگاه احتمال می دهند که بازداشت شدگان به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شده باشند

کميته گزارشگران حقوق بشر

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازداشت ۱۸ فعال مدنی آذربايجان در يک مراسم افطاری، کمیته گزارشگران حقوق بشر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016