سه شنبه 26 شهریور 1387

صدور قرار وثيقه ۵۰ ميليون تومانی برای مسعود کردپور، روزنامه نگار و عفال حقوق بشر در کردستان، تبريز نيوز


تبريزنيوز:سرويس حقوق بشر:شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد ، قرار وثيقه ۵۰ ميليون تومانی برای "مسعود کردپور"، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر زندانی در مهاباد صادر کرد.
"عباس جمالی" وکيل پايه يک دادگستری که روز دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۸۷ موفق به ديدار با موکلش "مسعود کردپور" ، در زندان مهاباد شده است در خصوص آخرين و ضعيت اين روزنامه نگار زندانی گفت:موکلم با کيفر خواستی از سوی دادستانی با اتهام "تبليغ عليه نظام به نفع گروه های مخالف نظام بوسيله مصاحبه با راديو های بيگانه"، مواجه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبير کميسيون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری آذربايجان شرقی،افزود:شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد برای موکلم قرار وثيقه ۵۰ ميليون تومانی صادر کرده است.
"جمالی" ،در مورد اولين جلسه دادگاه رسيدگی به اتهامات "مسعود کردپور" گفت: اولين جلسه دادگاه رسيدگی به اتهامات در روز شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۷ برگزار خواهد شد.
لازم به ياد آوريست؛ "مسعود کردپور"، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر مقيم بوکان ، در روز پنج شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ ، برابر با روز خبرنگار در ايران ، بواسطه حکم بازداشت صادره از سوی دستگاه قضايی بوکان توسط نيروهای اطلاعاتی وابسته به وزارت اطلاعات ، در منزل شخصی خود بازداشت شده بود.
در آن روز ماموران امنيتی در حالی که حکم قضايی ورود به منزل را داشتند به تفتيش ابزارهای کار حرفه ای چون کامپيوتر ، يادداشت ها و کتاب ها پرداخته و گوشی تلفن همراه ، کيس کامپيوتر ، پاسپورت ، تعدادی کتاب ، جزو و يادداشت را با خود برده اند.
خاطرنشان می سازد؛"مسعود کردپور"، ۳۷ ساله ، روزنامه نگار ، فعال حقوق بشر ، بنيانگذار بنياد دموکراسی و حقوق بشر کردستان ايران ، عضو NGO دفاع از محيط زيست و دارای مدرک فوق ليسانس جغرافی با سابقه ۲۱ سال تدريس در دبيرستان های بوکان است.
وی علاوه بر آن که در سال ۷۸ نيز بازداشت شده بود ، اخيرا از سوی دادگاه رسيدگی به تخلفات اداری استان آذربايجان غربی به اتهام تحريک معلمان و مصاحبه با رسانه های داخل و خارج از کشور ، به شهرستان تکاب تبعيد شده بود.

Copyright: gooya.com 2016