جمعه 5 مهر 1387

در برابر تضييع حقوق خانواده کبودوند سکوت نکنيم، بيانيه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان


وجدان های بيدار

محمدصديق کبودوند موسس سازمان حقوق بشر کردستان که به جرم درخواست از دولت اسلامی حاکم بر ايران برای پايبند بودن به تعهدات حقوق بشری و رعايت نمودن حقوق مردم، به يازده سال حبس محکوم شده، در طی بيش از ۱۵ ماه از بازداشت وی که حدود ۷ ماه آن در سلول انفرادی زندانی بوده تنها يک بار و به مدت ۲۰ دقيقه فرصت ديدار و ملاقات با فرزندان و عزيزانش را يافته است. دومين و در واقع آخرين ملاقات ايشان که برای روز سوم مهرماه به مدت ۱۵ دقيقه تعيين شده بود، پس از ساعتها انتظار خانواده کبودوند در سالن ملاقات زندان اوين جهت ديدار با وی، لغو گرديد و ماموران انسان دوست دولت اسلامی با پرخاشگری و توهين و اهانت خانواده آقای کبودوند را که به وضعيت پيش آمده معترض بودند از سالن ملاقات اخراج کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خانواده کبودوند؛ قلدرمآبی و اوباشی‌گری و زورگويی اين چنينی را نتيجه بايکوت و تحريم رسانه‌ای، اطلاعاتی فعالان و کوشندگان مستقل حقوق بشر می‌دانند و گله‌مندند از رسانه‌ها، انجمن‌ها و مجامع مدنی و سياسی و می‌پرسند چرا برخورد با فعالان مدنی مستقل بويژه کوشندگان حقوق بشر کرد از جمله آقای کبودوند مورد بايکوت خبری و رسانه‌ای روزنامه‌ها و رسانه‌ها و انجمن‌های غيردولتی داخلی و حتی محافل و مجامع سياسی و غيرسياسی در خارج از کشور قرار گرفته‌اند.خانواده آقای کبودوند می‌گويند فشار و زورگويی و ستم بر فعالان و کوشندگان مستقل و خانواده‌های آنها،‌ نتيجه سامانه تبعيض‌آميز حاکم بر فضای رسانه ای – سياسی کشور و قائل بودن به قاعده «خودی» و «غيرخودی» رهاورد دولت اسلامی و سکوت در برابر اينگونه رفتارهای ظالمانه است. اوضاع و احوال موجود اتفاقا هر ناظر نکته بينی را به اين نتيجه رهنمون می‌گرداند که مجامع و محافلی که خود را مدافع آزادی، مدنيت، دموکراسی و حقوق بشر معرفی می‌نمايند و يا آنهايی که درصدد کسب وجهه در نزد مجامع بين‌المللی‌اند، در عمل اعمال و دفاعهايشان تاکنون گزينشی و معطوف و محدود به افراد وابسته فکری و جريانات خودی آنها بوده است. خانواده کبودوند همچنين گله‌مندند که وکيلان وی نيز طی اين مدت هيچگونه گزارشی راجع به وضعيت ايشان به وجدان و افکار عمومی ارائه نداده‌اند.
سازمان حقوق بشرکردستان رنج و مشکلات و معضلات روحی، عاطفی، معنوی و مادی خانواده محترم کبودوند و وجود رفتار دوگانه و تبعيض‌آميز نهادهای مدنی و سياسی نسبت به شخص ايشان را مورد تائيد قرار می‌دهد. اين سازمان از اينکه دستگاه‌های قضايی و امنيتی و مسئولان زندان با برخوردهای ظالمانه مانع از ارتباط عاطفی ايشان با خانواده و فرزندان و عزيزانش شده اند بی نهايت متاسف و متاثر شده است. ممنوع الملاقات نمودن آقای کبودوند و اهانت و بی حرمتی به خانواده وی خلاف اصول انسانی و مغاير با حقوق مصحح در اسناد بين المللی حقوق بشر است. سازمان حقوق بشر کردستان خواهان برچيدن هرگونه ممنوعيتی در زمينه ارتباط عاطفی ايشان با خانواده اش می باشد.

تهران- ۴ مهرماه ۱۳۸۷
۲۵ سپتامبر ۲۰۰۸
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

Copyright: gooya.com 2016