Click for Amazing Phone Card








جمعه 26 فروردین 1384

هاشمي رفسنجاني: دلواپسي‌ها آمدنم را جدي كرده است، ايرنا

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: دشمنان در برخورد با ما خيلي جدي هستند ولي با هوشياري مردم و به خصوص دانشگاهيان مي‌توانيم در مقابل اين خطرات مقابله و ايستادگي كنيم.

وي عصر روز پنجشنبه در اولين كنگره راهبردي انتخاباتي دفتر تحكيم وحدت ( طيف شيراز) افزود: آمريكايي‌ها حركتي را كه در كنگره اين كشور شروع كرده‌اند حركت جديدي نيست ولي لايحه‌اي كه در صدد تصويب آن هستند كه مطابق آن آمريكا مي‌خواهد در كنار ضدانقلاب با ما مبارزه كند دست ما را براي مقابله باز خواهد گذاشت.

هاشمي رفسنجاني با بيان اين مطلب كه در صورت پايين بودن راي يك رييس جمهوري، معرفي كردن وي به عنوان نماينده مردم مشكل خواهد بود، گفت: رييس جمهوري كه مي‌خواهد با راي مردم در امور آنان تصرف كند در صورت كم بودن راي نمي‌تواند از اقتدار چنداني در امور برخوردار باشد.

وي افزود: هنوز هم نظر قبلي خود را مبني بر اين كه شخصيت ديگري بتواند پست رياست جمهوري را بر عهده بگيرد دارم ولي مطابق يك نظرسنجي يك مقدار اميدم در اين ارتباط كم شده است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: با توجه به مسايل پيش گفته و اين كه با حضور بنده يك مقدار آراي انتخاباتي بالاتر و بيشتر خواهد شد و همچنين تنازعات در جامعه كم مي‌شود، اكنون وظيفه سنگيني براي حضور خود در عرصه انتخابات احساس مي‌كنم و اينها عوامل تشويق‌كننده من است.

وي با بيان اين كه دمكراسي واقعي موقعي است كه آراي قابل قبولي در انتخابات در جامعه وجود داشته باشد، تصريح كرد: اگر تصميم بنده براي آمدن قطعي شد آن وقت برنامه‌ها را اعلام و به سوالات پاسخ خواهم داد تا مردم بدانند به چه كسي راي مي‌دهند.

هاشمي رفسنجاني در ارتباط با برنامه‌هاي سياسي خود گفت: بنده در زمينه برنامه‌هاي سياسي بطور جدي فضاي باز را مي‌پسندم و نه شانتاژ و فشارهاي بي ربط را كه بتواند مديريت را از كار واقعي به خصوص در محيطهاي دانشگاهي جدا كند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: اگر ما مي‌خواهيم براي چهار يا هشت سال بصورت باندي عمل كنيم و كساني كه سركار هستند همه چيز را از آن خود بدانند و طرف مقابل خود را محروم كنند اين مقدمه هر بلا و مصيبتي براي كشور است.

هاشمي رفسنجاني افزود: در مسايل اقتصادي نيز بنده همان نظرات قبلي را دارم و معتقدم كه حل مشكلات مردم از طريق توسعه،توليد و سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي جدي و ايجاد فضاي كار واقعي براي مردم است و با توجه به ظرفيت‌هاي موجود ما در صورت اعمال چنين ديدگاهي حتي به نيروي كار بيشتري نيز نياز خواهيم داشت.

وي با بيان اين كه براي عملي شدن چنين ديدگاهي بايد بخش خصوصي نيز فعال باشد، افزود، حضور بخش خصوصي در امور بايد با يك سياست درست انجام شود تا از فراهم شدن زمينه براي فساد، باند بازي و غيره جلوگيري شود.

اين مقام مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد:
بنده به يك اصل فكري جدي معتقدم و آن اين است كه بايد كادرسازي كنيم تا از درون جامعه نيروي كافي براي حضور در صحنه‌ها داشته باشيم و مردم احساس نكنند كه فقط چند نفر محدود هستند كه مي‌توانند امور را اداره كنند.

هاشمي رفسنجاني با بيان اين كه اين امر براي من يك اصل جدي است و فكر مي‌كنم اگر وارد عرصه انتخابات شوم در اين نظريه شكست خورده و اين به نفع انقلاب و كشور نيست، افزود: بنده ‪ ۵۰‬سال است كه در مسايل سياسي استرس‌دار فعاليت دارم و فكر مي‌كنم كه بايد مقدار زمان بعدي را در اختيار ديگران قرار دهم.

وي در ادامه سخنان خود در ارتباط با موضوع قتل‌هاي زنجيره‌اي گفت: اين امر يكي از مغالطه‌هاي زشت تاريخ است و اگر اين منطق حاكم باشد كه بايد دولت قبلي را در كارهاي دولت بعدي موثر دانست پس در آن صورت كارهاي خوب دولت بعدي را هم بايد به دولت قبلي نسبت داد.

هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اين كه يك جنايتي در دوران دولتي انجام شود بايد مسوول و پاسخگوي آن هم همان دولت وقت باشد و كار خوبي كه آقاي خاتمي كردند، ايستادگي در برابر اين امر بود اما در زمينه جريان بعدي خوب عمل نشد.

وي افزود: اميدوارم هر كسي كه رييس جمهوري شد با معيارهاي اعتدالي جامعه را اداره كند و ما از افراط و تفريط ضربه خورديم و اگر چه بر اثر حركت‌هاي افراطي نشاط مقطعي در جامعه ايجاد شد ولي در نهايت از هر دو طرف هم مانديم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين كه انضباط به ويژه در محيط تحصيلي جدي است و بي‌نظمي موجب ضايع شدن حق ديگران خواهد شد، تصريح كرد:
اقدام ‪ ۱۸‬تير دانشجويان به دنبال بستن يك روزنامه و طرف مقابل آنان هر دو زشت بود و بايد دانشجويان با شجاعت و كار قانوني خود به اهداف مورد نظر مي‌رسيدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: بايد فضاي دانشگاه‌هاي ما براساس منطق،استدلال و بدون بيراهه رفتن كه اشكال قانوني دارد، باشد و در آن صورت برخورد صورت گرفته محكوم است و اگر جواني كردن به معني اين است كه انسان قانون را رعايت نكند اين امر نه به نفع دانشجو و نه به نفع دانشگاه خواهد بود.

هاشمي رفسنجاني در ارتباط با آقاي عبدالله نوري گفت: ايشان از دوستان قديم و خوب ما است و در ارتباط با موضوع محاكمه آقاي نوري بنده با رييس دادگاه براي پرهيز از سخت‌گيري تماس گرفتم و وي گفتند آقاي نوري دفاعيات تندي آماده كرده‌اند و مي‌خواهند قبل از محاكمه آنها را منتشر كنند و در صورت انصراف از اين موضوع در پرونده سخت‌گيري نخواهد شد.

وي در ادامه افزود: من موضوع دفاعيات را با آقاي نوري در ميان گذاشتم و ايشان قول داد كه از انتشار گزارش خودداري كنند ولي اين امر عملي نشد.

اولين كنگره راهبردي انتخاباتي دفتر تحكيم وحدت ( طيف شيراز) ‪ ۲۵‬تا ‪۲۶‬ فروردين با شعار جنبش دانشجويي در پرتو همبستگي عمومي، ايمان، اميد و آزادي انتخابات ملي در حسينيه جماران تهران برگزار شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21043

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمي رفسنجاني: دلواپسي‌ها آمدنم را جدي كرده است، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005