Click for Amazing Phone Card








جمعه 26 فروردین 1384

۱۴‬پرسش از خبرنگار ايرنا ، ‪ ۱۴‬پاسخ از دكتر علي لاريجاني، ايرنا

مصاحبه‌كننده : نيكنام خشنودي

دكتر علي لاريجاني كانديداي احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري روز پنجشنبه در باشگاه فرهنگيان شيراز، به ‪ ۱۴‬سووال خبرنگار ايرنا پاسخ داد.

متن اين گفت و گو در پي مي‌آيد.

خبرنگار ايرنا: شما بيشتر مطيع و پيرو هستيد يا تاثير گذار و پيشرو ؟ دكتر لاريجاني : من پيرو مردم هستم و تاثير گذار در آينده كشور.

خبرنگار ايرنا: اگر با حكم حكومتي مواجه شويد چه مي‌كنيد؟
دكتر لاريجاني: حكم حكومتي در كشور ما به نحوي بدلي مطرح شده است،ساختار قانون اساسي هم در كشور مترقي است و در چارچوب قانون هر اقدامي وجاهت و مشروعيت دارد، در شرايط خاص در كشورمان رهبري تصميم مي‌گيرند كمااينكه همه تصميماتي كه در شورايعالي امنيت ملي در دوران مسووليت آقايان موسوي ، هاشمي رفسنجاني و خاتمي گرفته شده با تاييد ايشان بوده است، اين نمود حكم حكومتي است.

خبرنگار ايرنا : شعار اصلي شما در انتخابات چيست ؟
دكتر لاريجاني: من به پيشرفت در كنار عدالت و پاكدامني تاكيد مي‌كنم و تلاش مي‌كنم اين سه مقوله را به جريان اندازم.

خبرنگار ايرنا : شما اصلاح طلبيد يا اصول گرا ؟
دكتر لاريجاني : من اصول گرا هستم و اصلاحات واقعي را اصلاحاتي مي‌دانم كه مبناي ديني دارد.

خبرنگار ايرنا: به كارنامه خود در صدا و سيما نمره چند مي‌دهيد؟ دكتر لاريجاني : مردم بايد به كارنامه من نمره بدهند.

خبرنگار ايرنا : آيا از كار در شورايعالي امنيت ملي راضي هستيد؟ دكتر لاريجاني: بله ، شورايعالي امنيت ملي بالاترين شورا است كه در مسايل مهم كشور و مسايلي كه بعد امنيتي دارد و به منافع مردم مرتبط است تصميم مي گيرد.

خبرنگار ايرنا : شما بيشتر يك پدر هستيد يا يك سياستمدار؟
دكتر لاريجاني : اين دو از هم قابل جدا شدن نيستند، زندگي سياسي براي يك مسلمان بصير هميشه با يك زندگي خانوادگي مستحكم همراه است.

خبرنگار ايرنا : نظرتان درباره گوجه فرنگي كيلو دو هزار تومان چيست ؟ دكتر لاريجاني : اين باعث تاسف است، در كشوري كه امكانات زياد كشاورزي دارد چون محصول به صنايع جانبي و بسته بندي نمي‌رسد و امكاناتي براي نگهداري در نظر گرفته نشده اينطور شود، متاسفانه كشاورزان زندگي خود را همراه با دلهره سپري مي‌كنند، در دولت "اميد" مبناي حركت را بر پايداري كشاورزي و توجه به صنايع جانبي مي‌گذارم.

خبرنگار ايرنا: آيا از رقابت با شخصيت‌هاي برجسته استقبال مي‌كنيد؟ دكتر لاريجاني : رقابت در حيات يك انسان وجود دارد و نبايد از رقابت پرهيز كرد ، رقابتي كه مبناي عقلاني دارد و اخلاق پسنديده بر آن حاكم است مفيد است.

خبرنگار ايرنا: كداميك از روساي جمهوري قبلي از خاتمي موفق تر بودند؟ دكتر لاريجاني : فكر مي‌كنم حضرت آيت الله خامنه‌اي و آيت الله هاشمي رفسنجاني موفق تر بودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرنگار ايرنا : چقدر به نظر مردم اهميت مي‌دهيد؟
دكتر لاريجاني : همه حرف و سخن يك سياستمدار در دمكراسي ديني نظر مردم است.

خبرنگار ايرنا: آمريكا ، دشمن است ؟ تهديد است ؟ فرصت است ؟ يا چيز ديگري است ؟
دكتر لاريجاني: دشمن و تهديد خيلي از هم جدا نيست، آمريكا يك كشور دردسر ساز در منطقه است و مخصوصا با رفتاري كه اخيرا با تغيير در منشور سازمان ملل دنبال مي‌كند و تلاش مي‌كند دردسرسازي خود را با توجيه حقوق بشر ادامه دهد ، برخوردي كه آمريكا نسبت به انقلاب اسلامي و حركت جمعي كشورهاي اسلامي دارداز اين كشور يك چهره دردسر ساز درست كرده است و اين هميشه براي ما به عنوان يك تهديد محسوب مي‌شود، امروز هم تهديدات آمريكا تهديدات غير واقعي نيست اما اين به معناي آن نيست آنها با ايران اهل جنگ باشند ، ايران يك هدف سخت خواهد بود و يك هدف ساده نيست.

خبرنگار ايرنا : در ديدگاه شما قانون برتر است يا مصلحت ؟
دكتر لاريجاني: بناي قانون بر مصلحت گرايي است ، قانوني كه مصلحت عامه را تشخيص ندهد قانون بلاوجه است و ركن قانون در مصلحت عامه است.

خبرنگار ايرنا : جامعه مدني چيست ؟
دكتر لاريجاني : جامعه مدني در ادبيات و سياست در محتوي و معنا متفاوت است ، همانطور كه اين مفهوم در ادبيات قرن هجدهم اروپا يك معنا دارد ، در آثار ارسطو معناي ديگر دارد ، در راي فارابي نظر ديگري است و در ادبيات سياسي اسلامي و فلسفه اسلامي هم به گونه‌اي ديگر معنا مي‌شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21048

فهرست زير سايت هايي هستند که به ' ۱۴‬پرسش از خبرنگار ايرنا ، ‪ ۱۴‬پاسخ از دكتر علي لاريجاني، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005