Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 30 فروردین 1384

احمد توكلي: دولت متفاوت تشكيل مي‌دهم، ايرنا

تهران - خبرگزاري جمهوري اسلامي - ‪۸۴/۰۱/۳۰‬

"احمد توكلي" نامزد احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت كه "در صورت كسب كرسي رياست جمهوري، دولتي را تشكيل خواهد داد كه از نظر ساختاري، سياست و منش و رفتار كارگزاران متفاوت باشد. "
او در مسجد دانشگاه تهران دراجتماع حدود‪ ۳۰۰‬دانشجوي اين دانشگاه گفت:
تغيير وضعيت دولت در زمينه‌هاي فرهنگي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي مهمترين برنامه‌اش در صورت نشستن به كرسي رياست جمهوري است.

نامزد احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: به مسايل نگاه فرهنگي دارد و نگاهش به اقتصاد نيز فرهنگي است.

اين نشست را نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري رهبري دانشگاه تهران برگزار كرد و "توكلي" در گفت و گويش با دانشجويان بيشتر از مباحث اقتصادي سخن گفت.

او از واكنش مجلس نسبت به قراردادهاي "ترك سل" و "تاو" حمايت كرد و گفت: بايد به گونه‌اي برنامه ريزي شود كه كشور صاحب علم و فناوري روز دنيا شود.

نبايد در اين مسير به ديگران اتكا كنيم، بايد دانش و فناوري در داخل كشور توليد شود.

"توكلي" با انتقاد از رويكردي كه نسبت به انتقال دانش فني از غرب در كشور وجود دارد، گفت: واردات دانش فني اگر چه لازم است، اما بايد اطمينان داشت كه غرب فناوري برتر خود را به كشورهاي جهان سوم و خصوصا ايران منتقل نمي‌كند.

نامزد احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري توضيح داد كه "كليد قدرتمندي غرب در انحصاري كردن دانش فني برتر خود است و به هيچ وجه اين كليد را در دست ديگران قرار نمي‌دهد".

وي با اشاره مباحثي كه در خصوص قرارداد ترك سل مطرح شده بود، از نامه‌هاي متعددي سخن گفت كه "شركت‌هاي تازه تاسيس و قدرتمند ايراني" به او نوشتند و آمادگي خود را براي جايگزيني شركتشان به جاي شركت ترك سل شدند.

"توكلي" در خصوص ورود به سازمان تجارت جهاني نيز گفت: نمي‌توان در جهان يكپارچه كنوني نسبت به سازمانهاي موثري در سطح جهان بي‌تفاوت بود.

نامزد احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: ما از سازمان ملل و شوراي امنيت به لحاظ اعتقادي و فكري دفاع نمي‌كنيم، اما در آن حضور داريم و در سازمان تجارت جهاني نيز شرايط به همين گونه است.

"ورود به اين سازمان علي رغم هزينه‌هاي زيادي كه براي كشور نسبت به منافع آن دارد، لازم است، اما بايد پيش از ورود به آن اقداماتي در كشور صورت گيرد كه در حال حاضر اين اقدامات صورت نمي‌گيرد."
"توكلي" افزود: در دولت اصولگراي تحول خواه خود به اين اقدامات توجه مي‌كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خصوص فناوري هسته‌اي نيز گفت: در اصل دستيابي به فناوري هسته‌اي در كشور هيچ اختلاف نظري وجود ندارد. اين فناوري ملي است و همه براي دستيابي به آن اتفاق نظر دارند و دولت آينده از اين حق صرفنظر نمي‌كند.

نامزد احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: در صورت كسب كرسي رياست جمهوري، در شيوه رفتاري، تركيب مذاكره‌كنندگان ، تمايلات، افكار و ايده‌هاي مذاكره‌كننده تجديد نظر خواهد كرد.

او معتقد است كه "تركيب كنوني هيات مذاكره‌كننده متناسب با اين امر مهم نيست".

"توكلي" همچنين از دارايي‌هاي نقدي و غير نقدي خود سخن گفت. او اطمينان داد كه "به جز يك دستگاه اتومبيل و يك باب منزل مسكوني و ‪۴۰۰‬ متر زمين باغي هيچ چيز ديگر ندارد."
نامزد احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تاكيد كرد كه "سه فرزندش اقازاده هستند. اما نه به ان تعبيري كه رايج است."
او توضيح داد: چون من اقا هستم، فرزندانم آقازاده‌اند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21287

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمد توكلي: دولت متفاوت تشكيل مي‌دهم، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005