Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 13 اردیبهشت 1384

بيانيه‌ي 222 روزنامه‌نگار و خبرنگار در آستانه‌ي انتخابات رياست جمهوري، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


222 روزنامه‌نگار و خبرنگار در بيانيه‌اي اعلام كردند: رييس‌جمهوري مي‌خواهيم كه وامدار مردم باشد نه بدهكار جناح‌ها.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، امضاءكنندگان اين بيانيه گروهي از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فعال در خبرگزاري‌هاي سلام، مهر، فارس و شهر و نيز روزنامه‌هاي همشهري، جام‌جم، كيهان، جوان، رسالت، سياست روز، خبر، راه مردم و هموطن سلام هستند.


در اين بيانيه كه طي 10 بند تنظيم شده، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ويژگي‌هاي رييس‌جمهور آينده از نظر خود را برشمردند.


متن بيانيه‌ي اين خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به شرح زير است:

نهمين دوره‌ي انتخابات رياست‌جمهوري را به جرات مي‌توان پيچيده‌ترين انتخابات تاريخ انقلاب ناميد. اين پيچيدگي از يك سو به تزلزل معادلات خطي جريان‌هاي سياسي انجاميده و از سوي ديگر آرايش جديدي در عمق جريان‌هاي فكري كشور ترسيم كرده است.

در اين ميان شعارهاي رنگارنگ، وعده‌هاي شيرين، نطق‌هاي آتشين و چهره‌هاي گريم‌شده، بازشناسي سره از ناسره را دشوارتر كرده و بر نگراني‌ها افزوده است.

در روزگاري كه برخي جناح‌ها و گروهي از احزاب كم بضاعت خود را متولي و قيم امور ملت فرهيخته‌ي ايران مي‌پندارند، آنچه بيش از همه مايه‌ي نگراني است، احتمال وامداري نامزدهاي انتخابات به جناح‌ها و احزابي است كه شاخه‌ي سياسي قطب‌هاي اقتصادي محسوب مي‌شوند. در اين شرايط كانديداهاي انتخابات، خود را برآمده‌ي جناح‌ها و احزاب مي‌دانند و چنين استنباط مي‌شود كه صندلي‌هاي كابينه و پست‌هاي دولت آينده نيز تا رده‌هاي سوم و چهارم پيش‌فروش شده است.

روزنامه‌نگاران و خبرنگاران كه اين روزها در كوران اخبار متراكم و متنوع انتخابات هستند به عنوان چشم‌هاي بينا و گوش‌هاي شنواي مردم و حلقه‌ي اتصال نامزدهاي انتخابات با راي دهندگان، سنگيني مسووليت آگاهي بخشي به افكار عمومي را بيش از گذشته بر شانه‌هاي خود حس مي‌كنند و بر خود فرض مي‌دانند تا ديدگاه‌هاي خود را درباره‌ي رييس جمهوري و دولت آينده به اطلاع مردم ارجمند ايران اسلامي برسانند:

1- رييس جمهور آينده موظف است تمام همت خود را صرف برپايي دولت اسلامي كرده ضمن باز تعريف ادبيات مديريت انقلابي و تحولگرا، ارزش‌هاي اصيل آن هم‌چون ايثار و فداكاري و خدمت بي‌منت را با عملكرد خود احيا كند.

2- رييس جمهور آينده بايد ريشه‌هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي فقر، فساد و تبعيض را به عنوان مظاهر و عوارض اصلي بي‌عدالتي بخشكاند. بي‌ترديد كساني كه در گفتار، تئوري‌پرداز عدالت اجتماعي‌اند اما مجموعه‌هاي تحت مديريت‌شان طي سال‌هاي گذشته آلوده به انوع بي‌عدالتي‌هاي رفتاري بوده، توان استقرار عدل در گستره‌ي مملكت را نخواهند داشت.

3- رييس جمهور آينده اگر چه مي‌تواند ديدگاه‌هاي مشتركي با برخي جناح‌ها و احزاب داشته باشد اما نبايد فراموش كند كه وامدار مردم است نه بدهكار جناح‌ها و احزاب، بر اين اساس موظف است دولتي فراهم آورد كه كارگزاران آن گزيده‌ي نخبگان كارآزموده و متخصصان سليم‌النفس كارآمد باشد نه كابينه‌اي يادآور شركت‌هاي سهامي خاص برخي جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها.

4- رييس جمهور آينده داراي صداقت گفتاري و رفتاري و انسجام شخصيتي باشد و در آشكارا و نهان چنان عمل كند كه در صورت انتشار ابعاد پشت صحنه، نزد مردم شرمسار نشود. ملت، رييس جمهوري را كه خطا مي‌كند و عذر مي‌خواهد خواهند بخشيد، اما رييس جمهور غير صادق كه عواطف پاك را بازيچه اغراض سياسي كند، هرگز!

5- رييس جمهور آينده بايد با تكيه بر استعداد ذاتي، اجزاي دستگاه اجرايي را براي دستيابي به سعادت ملت و پاسخگويي به مطالبات واقعي، هماهنگ و موزون كرده، به جاي درخواست از عوامل خارجي به گنجينه‌ي بي‌پايان توان، خلاقيت و نوآوري نخبگان و فرزندان برومند ملت روي آورد و حق ندارد بگويد: نمي‌توانيم! رييس جمهور موظف است با نشاط، كار بي‌وقفه و خستگي‌ناپذير و همراه مردم با قدرت خطرپذيري و شجاعت در تصميم‌گيري به نبوغ تاريخي ايرانيان احترام بگذارد.

6- رييس جمهور مسوول عملكرد دولت خويش است و حق ندارد براي توجيه ناتواني‌ها و لغزش‌هاي دستگاه تحت امر خود از حيثيت انقلاب، نظام و رهبري هزينه كند.

7- رييس جمهور آينده بايد با نگاه ملي و فرابخشي، منافع ملت را از مقاصدبخشي بازشناسي كرده، با پشتوانه‌ي اعتقادي، چشم‌اندازي زيبا از افق آينده ترسيم كند و بر اين مبنا موج اميد در جامعه بيافريند.

8- رييس جمهور آينده موظف است ضمن ساده‌زيستي و قناعت به سطح معيشتي متوسط در زندگي شخصي خود در دفاع از حقوق مردم و حفظ بيت‌المال بي‌اغماض بوده، از هرگونه تساهل و مماشات در برابر تجمل‌گرايي و رانت‌خواري بپرهيزد كه در اين راه اعتقادات لرزان، آفت اصلي است. رييس جمهور حق تقنن با حقوق و سرنوشت مردم را ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

9- جوانان، سربازان پياده نظام و جاده صاف‌كن تشنگان قدرت نيستند كه از آنان صرفا براي پيروزي در رقابت انتخاباتي و برداشتن موانع سنگين استفاده شود. رييس جمهور آينده حق ندارد جوان بودن جامعه‌ي ايراني را تهديد اجتماعي و اقتصادي تلقي و به شور، شعور، استعداد و توان جوانان توهين كند. رييس جمهور موظف است خود را براي واگذاري مسووليت‌هاي كلان به جوانان آماده كرده از نشاط و توانايي آنان براي حل معضلات اساسي جامعه بهره بگيرد. جواني جامعه‌ي ايران فرصتي تاريخي براي جبران عقب‌ماندگي‌هاست.

10- رييس جمهور آينده موظف است به استيلاي نور چشمي‌ها بر مناصب قدرت پايان دهد و به جاي كساني كه بدون احراز شايستگي و طي مراحل علمي و اجرايي با هواپيما از آن سوي مرزها فرود آمده، مصادر امور را قبضه كرده‌اند، شايستگاني را منصوب كند كه اجزاي ساختار اداره‌ي كشور را مي‌شناسند و لياقت و كارآمدي خود را اثبات كرده‌اند.

روزنامه‌نگاران و خبرنگاران امضاء كنندگان بيانيه بر اين باورند نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري كه داراي چنين ويژگي‌هايي نيستند، نخواهند توانست دردي از دردها بكاهند و زخمي از زخم‌هاي بي‌شمار ملت را درمان كنند. كانديداهايي كه محصول فرآيندهاي ناسالم برخي جناح‌ها و برآمده‌ي احزاب و گروه‌هاي فاقد پايگاه مردمي باشند، خود را نه منتخب مردم كه حافظ منافع ولي نعمتان جناحي و باندي خود دانسته، توان دفاع از آرمان‌هاي انقلاب و مصالح مردم را نخواهند داشت و ما بي‌ترديد از چنين كساني حمايت نخواهيم كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21960

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه‌ي 222 روزنامه‌نگار و خبرنگار در آستانه‌ي انتخابات رياست جمهوري، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005