Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 14 اردیبهشت 1384

علی افشاری: نمي دانم معين چگونه مي‌‏خواهد در اين ساختار كار كند، ايلنا

- ميرحسين موسوي قطعا وارد انتخابات نخواهد شد


تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت، گفت: بهترين كاري كه جنبش دانشجويي در انتخابات رياست جمهوري مي‌‏تواند انجام دهد، اين است كه ديدگاه‌‏هاي خود را در ميان مردم مطرح كند و با يك تبليغ درست ادله خود را براي عدم شركت در انتخابات بيان كند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، علي افشاري صبح امروز در سومين روز از همايش جنبش دانشجويي انتخابات رياست جمهوري كه با عنوان" كجا هستيم و چه بايد بكنيم؟" در دانشگاه‌‏ها اميركبير برگزار شد، با بيان اين كه انتخابات رياست جمهوري اين دوره تنها دو گروه هستند، به تبيين اين دو گروه پرداخت و گفت: گروهي در اين انتخابات مي‌‏خواهند به طور قطع شركت كنند و عده‌‏اي هم انتخابات را فرصتي براي مطرح كردن خواسته‌‏هاي خود مي‌‏دانند.
وي به فعاليت چندماهه جناح محافظه كار براي شركت در انتخابات اشاره كرد اظهار داشت: از قبل مي‌‏شد پيش بيني كرد كه كانديداهاي محافظه‌‏كار كنار خواهند رفت.
افشاري تصريح كرد: محافظه‌‏كاران از ابتدا قصد داشتند به مردم القا كنند كه اين جريان از بالا به پايين دستور نمي‌‏گيرد و اين بار گزينه هاي مختلفي را مطرح كردند و قصد داشتند به مردم بگويند كه ما با يك فرايند مشاركتي از پايين به بالا به اجماع خواهيم رسيد.
وي ايده جريان دوم در اين انتخابات را بازگشت به گذشته مطرح كرد و گفت: اين جريان يك حركت ارتجاعي و بازگشت به گذشته را مطرح كرد و معتقدند؛ هاشمي تنها كسي است كه تمام مشكلات جامعه را مي‌‏تواند حل كند، آنها مي‌‏خواهند به مردم اين گونه القا كنند كه حتي خارجي ها هم موافق حضور هاشمي هستند.
عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت اظهار داشت: عده اي مي‌‏گويند؛ هاشمي تنها كسي است كه مي‌‏تواند ميان ايران و ديگران آشتي به وجود آورد و تغييرات اساسي در جامعه ايران ايجاد كند.
وي با اشاره به اختلاف ميان هاشمي و جريان محافظه كار تصريح كرد: اما اگر بخواهيم از منظر پروژه دموكراسي به اختلاف محافظه كاران و هاشمي نگاه كنيم، مي‌‏بينيم كه تفاوتي بين آنها وجود ندارد.
افشاري اظهار داشت: عملكرد وي در گذشته نشان داده كه عملكرد او با محافظه كاران چندان متفاوت نيست، هاشمي به لحاظ اقتدارگرايي تفاوتي با محافظه كاران ندارد و با توجه به زخمي كه در انتخابات مجلس ششم برداشته به طور قطع تسويه حساب خواهد كرد.
وي جريان سوم انتخابات را جريان اصلاح طلبان دانست و گفت: مهدي كروبي كانديداي مجمع روحانيون مبارز و معين كانديداي جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي كه جزو جريان راديكال بودند، مطرح ترين جريان كانديداي اصلاح طلبان هستند.
وي افزود: جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي كه هم اكنون مي خواهند وارد انتخابات رياست جمهوري شوند، در اواخر مجلس ششم شعار خروج از حاكميت را مي دادند ولي پس از برخورد قوه قضاييه با عباس عبدي و پايان مجلس ششم، چرخشي در اين جريان به وجود آمد و زمزمه هاي مشاركت ورود مشروط به انتخابات به وجود آمد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

افشاري با بيان اين كه اين جريان اعتماد عمومي را از دست داده است، تصريح كرد: اين جريان در آستانه انتخابات رياست جمهوري، بدون اين كه اتفاق جدي در رفتار حاكميت به وجود آيد، شعار خروج از حالكميت را پس گرفتند و حتي در حال حاضر زمزمه اي از اين جريان به گوش مي رسد كه بعد از ردصلاحيت معين آنها با هاشمي به توافق برسند.
وي با تاكيد بر اين كه انگيزه كروبي براي شركت در انتخابات رياست جمهوري به عنوان كانديدا، پاي‌‏بندي او به قدرت است، اظهار داشت: كروبي در زمان مجلس ششم موضع خود را مشخص كرد و با موضع‌‏گيري عليه تحصن قدرت را انتخابات كرد.
افشاري اظهار داشت: هر كسي كه شعور سياسي داشته باشد مي فهمد كه كروبي امكان پيروزي در انتخابات را ندارد، هدف او از شركت در انتخابات افزايش مشاركت مردم و كمك به نظام است، او براي كمك به حل مشكل ساختار قدرت وارد انتخابات شده است.
وي ادامه داد: من نمي دانم معين چگونه مي‌‏خواهد در اين ساختار كار كند؟!
افشاري تصريح كرد : دانشجويان هميشه به عنوان يك مرجع مطرح بودند و دليل اين كه عده اي با نام جعلي دفتر تحكيم وحدت به ملاقات بالاترين ركن ساختار قدرت مي روند، اثر تاثيرگذاري اين جريان است.
وي در خصوص فعاليت عده اي از جريان دانشجويي در ستادهاي انتخاباتي اظهار داشت : آنها هيچ نسبتي با جنبش دانشجويي ندارند.
عضو شواري مركزي دفتر تحكيم وحدت در پايان اظهار داشت: عده اي نيز هم اكنون به دنبال ميرحسين موسوي هستند، من با توجه به روحيات وي مي‌‏توانم بگويم كه او قطعا وارد انتخابات نخواهد شد و در ضمن او مرد شرايط امروز نيست و نمي‌‏تواند مسايل مردم را حل كند.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22034

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علی افشاری: نمي دانم معين چگونه مي‌‏خواهد در اين ساختار كار كند، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005