Click for Amazing Phone Card








شنبه 17 اردیبهشت 1384

راهبردهاي انتخاباتي حزب‌الله، انصار نيوز

دكتر حسين الله‌كرم گفت: سعي خواهيم كرد در چارچوب بيانات مقام معظم رهبري در پيام‌‌هاي نورورزي، سخنراني‌هاي اول سال در شهر مقدس مشهد در بارگاه ملكوتي امام رضا عليه‌السلام و سخنان ايشان با دولت و مجلس، عملكرد گذشته‌ي جريان‌ها و گروه‌هاي سياسي را نقد كنيم.
وي گفت تا كنون چهارهفته جلسات تخصصي نقد و بررسي حزب‌الله برگزار شده كه به مرور نتايج آن را براي تصميم‌گيري مردم در انتخابات نهمين دوره‌ي رياست‌جمهوري با آنان در ميان مي‌گذاريم.
اين استاد دانشگاه گفت: بيانات و پيام‌هاي ساليانه‌ي رهبري معظم كه عينيت مطالبات و خواسته‌هاي مردمي در آن متبلور است و به طور ساليانه براي مسؤولين و خود مردم تشريح و اعلام مي‌شود معيار نقادي دولت 94 ماهه‌‌ي مهندس موسوي، دولت 8 ساله‌ي آقاي هاشمي و دولت 93 ماهه‌ي آقاي خاتمي خواهد بود.‌
سردار الله كرم ادامه داد: البته ناگفته نماند كه پنج دولت قبل از دولت مهندس موسوي وجود داشته كه 36 – 35 ماه در عرصه‌ي دولت‌مداري بودند كه عبارتند از دولت بازرگان، دولت شوراي انقلاب، دولت شهيد رجايي و شهيد باهنر و دولت آقاي مهدوي‌كني كه به طور ميانگين هر كدام شش‌ماه و نيم سكان دولت را به دست داشتند. اما از آنجايي كه اين دولت‌ها محدود هستند و همچنين در دوران اوايل انقلاب بوده‌اند، نقد آن نمي‌تواند در بينش كنوني ما مؤثر واقع شود. از اين رو جريان حزب‌الله تنها به بررسي سه دولت موسوي، هاشمي و خاتمي خواهد پرداخت.
دكتر الله كرم گفت:‌ عملكرد مسؤولين در سه مرحله‌‌ي زير نقادي مي‌شود:
1. پيام ساليانه‌ي مقام معظم رهبري كه طي آن سياست‌ و هدف‌گذاري كلي صورت مي‌گيرد. به عنوان مثال در نقد دولت خاتمي و مجلس ششم، در سال 83 كه سال پاسخ‌گويي نام گرفت، برخي از وزرا حاضر به پاسخ‌گويي نبودند و يا برخي از جريان‌هاي موجود در مجلس ششم، پاسخ‌گويي خود را معطوف به جريان‌هاي تاثيرگذار در خارج از كشور مي‌دانستند، كه مورد نقد حزب‌الله خواهد بود. همچنين گراني‌هايي گسترده‌ي اوايل سال 83 از سوي دولت آقاي خاتمي در اواخر عمر مجلس ششم كه بدون پاسخ‌گويي ماند.
2. سخنراني سالانه‌ي مقام معظم رهبري كه طي آن سياست‌گذاري‌هاي كلي رهبري كه در پيام ساليانه منعكس شده بود به سمت هدف‌گذاري عيني‌‌تر تبديل مي‌گردد.
به عنوان مثال سال جاري مقام معظم رهبري قبل از اين كه آمريكايي‌ها به طور علني تعيين بودجه‌ي سه ميليون‌ دلاري را براي تاثيرگذاري در انتخابات رياست‌جمهوري نهم ايران تصويب كنند، فرمودند:‌ «كساني كه از آمريكايي‌ها براي هرگونه براندازي پول دريافت مي‌كنند و از سوي ديگر مي‌خواهند نقش اپوزيسيون را داشته باشند، اين‌ها در مقابل چشم ملت بي‌ارزش و منفورند.»
دكتر الله‌كرم گفت: در اين سياست‌كلي نقد حزب‌الله به سمت نيروهاي مشخص‌تر رفته است و افراد، گروه‌ها و جرياناتي را در بر مي‌گيرد كه با عملكرد مي‌خواهند پازل عملياتي دشمن را تحت عنوان انقلاب مخملين در 28 خرداد ورق بزنند. اين در حالي است ملت در 27 خرداد سيلي محكمي به جريان استكبار و ايادي داخلي‌اش خواهد زد.
3. نقد سوم ما در چارچوب بيانات مقام عظماي ولايت در پيام‌ها و سخنراني‌هاي مقام معظم به مجلس شوراي اسلامي خواهد بود. به عنوان مثال مقام معظم رهبري مجلس هفتم را از چالش‌هاي جناحي پرهيز مي‌دهند ولي متاسفانه در جريان تكرار استيضاح از وزير راه به وزارت آموزش و پرورش، طوري به چالش‌هاي جناحي دامن زده مي‌شود كه مجلس هفتم با حكم حكومتي مقام معظم رهبري روبه‌رو مي‌گردد.
4. بيانات و سخنراني‌هاي مقام معظم رهبري با مسؤولين نظام و دولت. به عنوان مثال مقام معظم رهبري در سال 83 از دولت مي‌خواهد كه در كنار كوچك‌كردن دولت به تعاوني‌ها نيز اهميت بدهد و از سوي ديگر مي‌فرمايند تنها در پي رشد اقتصادي نباشند بلكه توسعه‌ي اقتصادي مي‌بايد رشدمحور و عدالت‌محور باشد. اين در حالي است كه در طول سال 83 ، نه تنها دولت كنوني اهميتي به تعاوني‌ها نداد بلكه در صدد است كه وزارتخانه‌ي كوچك تعاون را در وزارتخانه‌هاي ديگر ادغام كند. و همچنين اقتصاد رشدمحور و بدون توجه به عدالت راه‌كار دولت آقاي خاتمي در سال 83 به سياق 15 سال گذشته در پي رشدمحوري بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين استاد دانشگاه گفت: با توجه به مطالب فوق ما نقد سه دولت خاتمي، هاشمي و موسوي را در چارچوب فراگرد چهارگانه‌ي فوق ارايه خواهيم كرد. سپس راهبردها، استراتژي و اهداف آتي اين جريان‌ها بررسي مي‌كنيم. و بعد راهبردهاي آتي گروه‌ها و جريانات را با هنجارهاي گرم اجتماعي – سياسي كنوني (گفتمان عدالت و گفتمان اصلاحات انقلابي) مقايسه خواهيم كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22166

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'راهبردهاي انتخاباتي حزب‌الله، انصار نيوز' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005