Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 19 اردیبهشت 1384

رهبر جمهوري اسلامي: نمي‌‏گذاريم كساني كه اصل نظام را قبول ندارند، در رأس نظام قرار بگيرند، ايلنا

- پروژه دشمن درگيري دو فكر متعارض در رأس نظام است
- وجود دوجناح وفاداربه قانون، امكان اوج‌‏گيري را براي نظام فراهم مي‌‏سازد

تهران- خبرگزاري كار ايران

رهبر معظم انقلاب, صبح امروز در ديدار با هزاران نفر از استادان و دانشجويان دانشگاه‌‏هاي استان كرمان, ضمن تبيين ويژگي هاي آرمان سياسي و افق آينده ملت و دانشجويان، نكات مهمي را درباره انتخابات آينده, تلاش دشمن براي ايجاد حاكميت دوگانه در ايران و«اصولگرايي و اصلاح طلبي» بيان كردند.

به گزارش "ايلنا"، حضرت آيت الله خامنه‌‏اي, دانشجو و دانشگاهي را قشر برگزيده و اميد آينده كشور و ملت خواندند و با اشاره به لزوم نگاه كلان دانشجويان به مسائل حال و آينده كشور افزودند: دانشجويان, مديران, تصميم‌‏سازان و تصميم‌‏گيران آينده كشورند و مي‌‏توانند با قدرشناسي حقيقي و عملي هديه الهي نظام اسلامي، ملت و ايران را به اوج تعالي و پيشرفت برسانند.
ايشان شكل دادن به يك آرمان سياسي جهت دهنده به جوانان را براي تحقق آينده روشن كشور، كاملاً ضروري برشمردند و افزودند: جوان ايراني درپي تأمين نيازهاي مادي خود نيز هست، اما آرزوها و آرمان‌‏هاي بزرگي همچون عدالت اجتماعي, ريشه‌‏كن كردن فساد و فقر و عقب ماندگي, باز بودن ميدان كار و تلاش و پيشرفت، ايجاد عزت و افتخار براي ايران بزرگ و گسترش مهر و محبت و روشن بيني فردي و اجتماعي را دنبال مي كند كه همه اين اهداف، از دل اسلام عزيز برآمده است و حيات طيبه ملت ايران را رقم خواهد زد.
رهبر معظم انقلاب با تأكيد بر موج عظيم آرمان‌‏خواهي در اكثر جمعيت جوان كشور, به غفلت و روزمرگي برخي جوانان و نگاه منفي و مأيوسانه شمار ديگري از آنان اشاره كردند و افزودند: بخش ديگري از جوانان، به‌‏دنبال رشد و توسعه و پيشرفت هستند، اما اين اهداف را در تقليد مطلق از الگوهاي غربي دنبال مي‌‏كنند كه البته اين راه بجايي نمي‌‏رسد.
ايشان در تبيين علل به نتيجه نرسيدن تقليد از الگوهاي سياسي-اجتماعي و فكري غرب، افزودند: تجربه دو قرن اخير غرب به نتايجي همچون فاشيسم, كمونيزم و ليبراليزم منجر شده است كه هر كدام زمينه‌‏ساز جنايات بيشماري بوده‌‏اند.
حضرت آيت الله خامنه اي، برپايي دو جنگ جهاني, حمله خونين آمريكا و انگليس به عراق، فروپاشي عملي خانواده در غرب, گسترش فساد اخلاقي, استعمار ننگين ملت‌‏ها, شكنجه انسان‌‏هاي بي‌‏گناه در ابوغريب, گوانتانامو و ده‌‏ها زندان پنهان ديگر امريكا در جهان و ساخت بمب اتمي و شيميايي را از جمله نمودهاي ناكامي تجربه غرب در اداره جامعه بشري و زندگي انسان برشمردند.
ايشان، تسلط سرمايه داران بر رسانه ها و مطبوعات غرب, نبودن دمكراسي و مردمسالاري حقيقي و فقدان آزادي واقعي در كشورهاي غربي را از ديگر علل اثبات ناكارآمدي مدل‌‏هاي اروپايي و امريكايي خواندند و خاطرنشان كردند: دنبال كردن راه طي شده اما به منزل نرسيده غرب، خطاي بزرگي است كه آينده روشني را ترسيم نمي‌‏كند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به پيشرفت‌‏هاي ايران بعد از پيروزي انقلاب و استعداد ذاتي جوانان كشور، افزودند: در عرصه‌‏هاي مختلف علمي - اقتصادي - صنعتي - اجتماعي و سياسي، نمونه هاي تحسين برانگيزي از شكوفايي استعدادهاي جوانان كشور وجود دارد كه اثبات مي‌‏كند ايراني مي‌‏تواند با اتكاء به خود مستقل از تجربه ناكام غرب، و با تأكيد بر الگويي كه انتخاب كرده است، يعني جمهوري اسلامي، به آينده روشني برسد.
حضرت آيت‌‏الله خامنه‌‏اي با اشاره به سختي‌‏ها و دشواري‌‏هاي مسير تحقق آرمان‌‏هاي والاي ملت و جوانان، افزودند: دشمنان همه تلاش خود را براي ناكام گذاردن مردم ايران بكار گرفته‌‏اند، اما اين ملت و مسؤولان نظام، با برنامه ريزي سنجيده، حركات حساب شده و مدبرانه، تكيه بر دانايي و انديشمندي و كار و تلاش بيوقفه، به اهداف خود، خواهند رسيد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به اختلافات سياسي و جناح بندي‌‏ها، افزودند: اين اختلافات تا جايي كه طبيعي باشد، ايراد ندارد، اما دشمن با استفاده از تشديد اختلافات, هدفي فراتر, يعني ايجاد شكاف و دوگانگي در حاكميت را دنبال مي كند
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: پروژه دشمن اين است كه در راس نظام, دو فكر متعارض با هم درگير شوند كه البته عده‌‏اي هم در داخل در اين جهت حركت مي‌‏كردند و فشارهاي فراواني به آقاي خاتمي آوردند، اما ايشان با تدين و عقل زير بار اين فشارها نرفت.
رهبر معظم انقلاب, برخي مخالفت‌‏ها در مجلس ششم با بحث مبارزه با فساد را، گوشه اي كوچك از تلاش دشمن براي ايجاد حاكميت دوگانه و معطل ماندن كارها در جمهوري اسلامي ايران برشمردند و افزودند: همه بايد هوشيارانه، مراقب اين توطئه باشند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تبليغاتي كه نظام را به تلاش براي يكدست كردن دستگاه حكومتي متهم مي‌‏كنند، افزودند: اگر منظور از اين اتهام, اين است كه نظام مي‌‏خواهد همه كشور را به دست يك جناح بدهد, اين كاملاً غلط است، زيرا ما معتقديم وجود دو جناح كه به قانون اساسي وفا دارند و در مجموعه نظام كار مي كنند، مانند دو بال، امكان پرواز و اوجگيري را براي نظام فراهم مي‌‏سازد و باعث رقابت و پيشرفت مي‌‏شود.
ايشان در همين زمينه خاطرنشان كردند: اگر منظور دشمنان ما از اتهام يكدست كردن نظام اين است كه ما اجازه نخواهيم داد در كشور و در اصول نظام شكاف ايجاد شود، ما همين را دنبال مي كنيم و مثل همه دنيا اجازه نخواهيم داد كساني كه به قانون اساسي معتقد نيستند و اصل نظام را قبول ندارند، در رأس نظام قرار گيرند.
ايشان با غلط دانستن بحث تقابل اصولگرايي و اصلاح طلبي افزودند: نقطه مقابل اصولگرايي, اصلاح طلبي نيست بلكه لااباليگري و نداشتن اصول است و نقطه مقابل اصلاح طلبي هم اصولگرايي نيست بلكه افساد است كه در اين ميان, راه صحيح «اصولگرايي اصلاح طلبانه» است.
رهبر معظم انقلاب در تبيين تعبير « اصولگرايي و اصلاح طلبانه» افزودند: ما بايد ضمن حفظ اصول، روش‌‏هايمان را روز بروز اصلاح كنيم، اين معناي اصلاح طلبي واقعي است در حاليكه اصلاح طلبي از نظر امريكايي‌‏ها يعني مقابله با اسلام و نظام اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي, شركت در انتخابات رياست جمهوري را يك حق و يك تكليف برشمردند و با اشاره به تلاشهاي دشمنان براي برگزار نشدن انتخابات رياست جمهوري افزودند: آنها اگر همچون انتخابات مجلس هفتم در تلاش براي برگزار نشدن انتخابات ناكام بمانند حتماً انواع و اقسام اتهامات را متوجه نظام و انتخابات مي‌‏كنند, اما اين تلاش‌‏ها هم فايده‌‏اي ندارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با تأكيد بر ضرورت نگاه صددرصد قانوني در بحث احراز صلاحيت نامزدهاي انتخابات، افزودند: دشمن با انتخابات پرشور و موفق مخالف است، اما ملت ايران توانايي يك انتخاب خوب را دارد و به ياري پروردگار، انتخابات 27 خرداد ماه, جزو بهترين انتخابات خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با انتقاد از برخي افراد كه ملت بزرگ ايران را به استبدادزدگي و نداشتن بلوغ سياسي و فكري متهم مي‌‏كنند، افزودند: برخي براي خوش آمدن غربي‌‏ها, مي‌‏گويند نظام اسلامي در نيمه راه مردمسالاري است، اما نبايد با زدن اينگونه اتهامات به نظام و ملت، بدنبال خوشامد غربي‌‏ها بود.
در ابتداي اين ديدار دكتر حميدرضا علوي؛ عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد باهنر و نماينده هيأت‌‏هاي علمي دانشگاه‌‏هاي استان كرمان - اعظم جوشايي؛نماينده دانشجويان بمي- عباس بيات؛ از انجمن اسلامي دانشگاه علوم پزشكي كرمان- حسنيه ضياءالديني؛ رتبه اول دانشكده دندانپزشكي كرمان- مرتضي فيروزآبادي به نمايندگي از 19 تشكل دانشجويي دانشگاه‌‏هاي استان و هادي كرمي؛ دانشجوي كارشناسي ارشد به بيان ديدگاه هاي خود درباره مسائل مختلف دانشگاهي و اجتماعي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي پرداختند.
نكات اصلي اين ديدگاه‌‏ها عبارت بود از:
- گسترش روح پرسشگري همراه با تقويت اخلاص و ايمان در دانشگاه‌‏ها
- لزوم هوشياري بيشتر در مقابل روش‌‏هاي پيچيده نفوذ فرهنگ غرب
- رسيدگي كامل به دانشجويان زلزله زده بم
ـ پيگيري آرمان‌‏هاي انقلاب همچون عدالتخواهي و آزاديخواهي و مبارزه با ظلم و تزوير
- لزوم توجه رئيس جمهور آينده به ولايتمداري - قانون اساسي - آزادانديشي و عدالت
- آمادگي دانشجويان براي شركت آگاهانه در انتخابات27 خرداد
- ضرورت برخورداري از ديد استراتژيك در مديريتهاي بخشهاي مختلف كشور
_ پيگيري جدي‌‏تر نهضت توليد علم و جنبش نرم افزاري
_ توجه بيشتر به تحقيق و پژوهش در دانشگاه‌‏ها
_ برخورد صحيح و هدايتگرايانه مسوولان با فعاليتهاي نقادانه و آرمانگرايانه تشكلهاي دانشجويي
_ لزوم توجه به « واقعيات كنوني توام با آينده نگري» در فعاليتهاي دانشجويي
_ درخواست دانشجويان براي دفاع صحيح و مقتدرانه از حقوق هسته‌‏اي ملت

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22297

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رهبر جمهوري اسلامي: نمي‌‏گذاريم كساني كه اصل نظام را قبول ندارند، در رأس نظام قرار بگيرند، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005