Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 22 اردیبهشت 1384

اعظم طالقاني پس از ثبت‌نام در رقابت‌هاي انتخاباتي: اگر شوراي نگهبان به حل چالش مفهوم رجل سياسي نپردازد، مشروعيتش زير سوال مي‌رود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


در سومين روز ثبت نام، اعظم طالقاني، دبيركل جمعيت زنان انقلاب اسلامي نيز به جمع كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري نهم پيوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اعظم طالقاني بعد از ثبت نام رسمي در رقابت‌هاي انتخاباتي 27 خرداد درباره‌ي اهدافش از شركت در اين انتخابات گفت: فكر مي‌كنم هر كسي كه انگيزه‌ي اثرگذاري در جامعه را داشته باشد، سعي مي‌كند مسوليت‌پذير باشد.

وي با يادآوري تحقيقاتي كه در حوزه‌ي روشن ساختن مفهوم اصل 115 قانون اساسي انجام داده، از مطالعه‌ي گزارش‌هاي مجلس خبرگان، مطالعه‌ي قانون اساسي و نظريات علما در ارتباط با مفهوم واژه‌ي رجل سياسي با عنوان محور فعاليت‌هايش نام برد و با اشاره به اظهاراتي كه چندي قبل از جانب سخنگوي شوراي نگهبان در ارتباط با اين واژه مطرح و در فاصله‌ي كوتاهي تكذيب شد، گفت: معتقدم شوراي نگهبان در ارتباط با مفهوم واژه‌ي رجل سياسي بازنگري‌هايي انجام داده، اما به واسطه‌ي فشارهايي كه بر آنها وارد شده آن را تكذيب كرد.

وي در بخش ديگري از اظهاراتش بر حل چالش مفهوم رجل سياسي از جانب شوراي نگهبان تاكيد كرد و افزود: چنانچه شورا نخواهد نسبت به رعايت حقوق نيمي از جمعيت كشور پاسخ مثبت دهد، مشروعيتش زير سوال مي‌رود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

طالقاني در عين حال با بيان اينكه ”رقيبي براي خود نمي‌بينم“، نسبت به پيش‌بيني از اينكه بررسي صلاحيتش در شوراي نگهبان به چه نحو خواهد بود، اظهار بي‌اطلاعي كرد و درباره‌ي اين كه از چند درصد راي برخوردار خواهد بود، گفت: نمي‌دانم. براي من آن چيزي كه فرق دارد كسي است كه از فرداي انتخابات به عنوان رييس جمهور انتخاب مي‌شود.

وي درباره‌ي رقابت با ميرحسين موسوي نيز گفت: بايد ببينم چه مي‌شود، حدود يك ماه تا انتخابات مانده و زود است در اين باره صحبت كنيم.

وي همچنين درباره‌ي رقابتش با ابراهيم يزدي نيز اظهار داشت: وقوع چنين چيزي محال است.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005