Click for Amazing Phone Card








شنبه 31 اردیبهشت 1384

متن نامه سرگشاده نسل سومي هاي ياريگر معين خطاب به رييس جمهوري، ايلنا


تهران- خبرگزاري كار ايران

نسل سومي هاي ياريگر معين( نسيم) در نامه اي خطاب به سيد محمد خاتمي رييس جمهوري خواستار حمايت جدي وي از اصلاحات شدند.
به گزارش ايلنا،متن اين نامه سرگشاده به شرح زير است:
سلام آقاي خاتمي
نهمين انتخاب ملت ايران در پيش است. شما به عنوان منتخب مردم در دو دوره گذشته، راهي به نام "اصلاحات" را آغاز كرديد كه كمترين نتيجه آن تغيير گفتمان سياسي و فرهنگي جامعه به نفع دموكراسي و آزادي بود. در اين مسير با همه مشكلات، ناكاميها و كم كاريها به پيش رفتيد و جامعه ايراني به جايي كه اكنون هست، با همه خوبيها و بديهايش، رسيده است.
امروز كه در ماه‌‏هاي پاياني مسووليت هشت ساله تان با شما سخن مي گوييم، ديگر زمان آن گذشته و قصدمان اين نيست كه بخواهيم گلايه‌‏اي كنيم و اقتداري بطلبيم و كاري بخواهيم. شايد حتي بهتر باشد كه پس از سال‌‏هاي پر انتقاد گذشته، اين يك بار به خاطر واژه‌‏هاي زيبايي كه يادمان داديد و مفاهيم دلنشيني كه در ذهنمان كاشتيد، از شما تشكر كنيم. اما قصدمان از اين نامه، اين هم نيست.
آقاي خاتمي! انتخاباتي كه در پيش داريم، مسير آينده كشور و سرنوشت جامعه و خصوصاً نسل جوان را تعيين خواهد كرد. شما بهتر از ما مي‌‏دانيد كه نتيجه درست اين انتخاب مي‌‏تواند موجب گشايش يك افق جديد در داخل ايران و تفاهم متقابل ايران با جهان و هم‌‏پيوندي با نظام جهاني در عين توسعه متكي به نيروهاي داخلي باشد.خوب مي دانيد كه يك لحظه غفلت و يك انتخاب نادرست مي تواند ايران را به جنگ و تقابل با بخش عمده‌‏اي از نظام جهاني يا دست كم انزوا و حاشيه‌‏نشيني از جهان بكشاند، كه نتيجه مستقيم آن حداقل چهار سال، بلكه بسيار بيشتر، عقب ماندن از دنيا، درجا زدن، فرصت‌‏سوزي و توسعه نيافتگي خواهد بود.
باز شما بهتر از ما مي‌‏دانيد كه طبق آخرين نظرسنجي‌‏ها هنوز بيش از نيمي از واجدين شرايط قصد راي دادن ندارند. آنها اكثراً به شما راي داده‌‏اند و دل بسته‌‏اند، تجربه دوران اول اصلاحات را ديده‌‏اند، تلخي‌‏هايش را هنوز در كام دارند و به عادت تاريخي و هميشگي جامعه ايراني شيريني‌‏هايش را چندان حس نمي‌‏كنند. مردمي كه عدم ايستادگي دولت و شخص شما را بر روي برخي از شعارها و خط قرمزها ديده‌‏اند، يا ديده‌‏اند دولت و مجلس هم‌‏جهت نيز نتوانست در مقابل يك اقليت كم‌‏تعداد اما قدرتمند بايستد و در مسائل مورد اختلاف كه اتفاقا از خواسته‌‏هاي جدي مردم هم بود، كار چنداني از پيش ببرند، اكنون دليلي براي راي دادن نمي‌‏بينند. ياس عمومي فراگير شده است و هيچ جريان و گروهي هم نتوانسته و نمي‌‏تواند يخ جامعه ايران را بشكند و آنها را حتي براي انداختن يك برگه در صندوق راي، به آينده اميدوار سازد.
شايد خاتمي جزو معدود كساني باشد كه مي‌‏تواند اميد را در اين جامعه دوباره زنده كند و با يك اقدام موثر، انرژي جديدي را در جامعه تزريق كند. اين آخرين برگ ماموريت تاريخي شماست. اين را از جامعه ايران، از آينده، از نسل ما دريغ نكنيد.
آقاي رئيس جمهور! روراست باشيم: حتي تصور اين هم هراسناك است كه يك فرد نظامي در راس كشور قرار گيرد، يا ما بخواهيم به سادگي از همه دستاوردهاي اين سال‌‏ها چشم‌‏پوشي كنيم و به سال‌‏هاي انزوا و انسداد پيش از دوم خرداد بازگرديم. شرم‌‏آور است كه اين جامعه با اين همه پيشرفت و تحول گفتماني، به جايي برسد كه لوازم توسعه و پيشرفت را فراموش كند و آزادي و دموكراسي را كنار بگذارد و گفتمان جنگ‌‏طلبي و اقتدارطلبي يا انحصارطلبي را پيروز ميدان ببيند. جالب اين است كه همه اين رقبا نيز با انتقاد از شمايي كه هنوز يكي از محبوب‌‏ترين اشخاص در جامعه هستيد، مي‌‏خواهند براي خود آبرو و اعتبار و راي جمع كنند.
جناب خاتمي! اگر كسي بنا باشد متولي دفاع از دستاوردهاي دوران اصلاحات باشد و در مقابل تهاجمات و ناملايمات بايستد و از حقوق و آزادي‌‏هاي اساسي مردم و جوانان اين جامعه دفاع كند، آن كس شماييد. مردم به شما راي ندادند كه هر وقت خواستيد به صحنه بياييد و هر وقت نخواستيد يا نتوانستيد، كار را به روزگار واگذار كنيد.
دوران شما، با همه انتقادات و گلايه‌‏هاي ما و شما، تمام شده است. اما در پايان اين دوران يك مسووليت تاريخي براي شما وجود دارد كه نبايد از انجام آن شانه خالي كنيد. اين نامه را نوشتيم تا به شما يادآوري كنيم كه آخرين سرفصل تلاش هاي خاتمي در پايان دو دوره رياست جمهوري، تلاش براي آغاز دوران جديدي از اصلاحات است كه آن خاتمي كاريزماي محبوب ديگر در آن نقش محوري ندارد.
اين نقطه عطف تلاش‌‏هاي شماست؛ كار را به سرانجام برسانيد و پرچم اصلاحات را به دست فرد ديگري بدهيد كه بتواند گام دوم اصلاحات را آغاز كند. گام دوم اصلاحات ادامه راه شماست، يعني ايستادگي بر سر دستاوردها و جبران ناكامي‌‏ها؛ و آغاز آن با شماست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آقاي خاتمي! ترديد در صلاحيت يكي از شايسته‌‏ترين وزراي كابينه شما كه سابقه سه دوره وزارت و سه دوره نمايندگي مجلس را در كارنامه خود دارد، چه معنايي جز نقض صريح قانون، زير پا گذاشتن حقوق مردم و آزادي انتخابات مي تواند داشته باشد؟ آيا با همان معيارهايي كه شما داريد، منافع ملي اقتضا نمي‌‏كند كه انتخاباتي آزاد، عادلانه و قانوني برگزار شود تا مشروعيت نظام در اين شرايط حساس داخلي و بين المللي زير سئوال نرود؟
ما جوانان فردا، ما نسل بعد از شما، نامه نوشته‌‏ايم و از شما مي‌‏خواهيم امروز به ميدان بياييد و از اصلاحات دفاع كنيد. شيوه‌‏اش فرقي نمي‌‏كند؛ فقط كنار نكشيد و آرام ننشينيد. نگذاريد ساقه نهالي كه هنوز در سنين خردسالي است، بشكند.
انتظار ما از شما اين است كه با تمام قوا به ميدان بياييد و كمك كنيد تا انتخاب آگاهانه ملت ايران شكل بگيرد و نگذاريد اصلاحات در نيمه راه شكست بخورد و عقيم شود. نگذاريد دوراني آغاز شود كه باز ما و شما بگوييم و نسل‌‏هاي فردا بگويند صد سال است كه ملت ما شروع كرده است و هنوز در چرخه استبداد و هرج و مرج مانده است و ...
مهمترين نتيجه انتخابات نهم رياست جمهوري، تعيين مسير توسعه و پيشرفت كشور است. آيا اين مسير به سمت سرنوشت مشترك بشري و روند توسعه جهاني همگرا خواهد بود يا به ناكجاآباد انزواي سياسي و تحريم اقتصادي و بي‌‏اعتمادي بين الملي. البته انتخاب نهايي با ملت ايران است، اما زمينه‌‏سازي براي ايجاد يك حركت ملي براي اين انتخاب بزرگ با ما و شماست.
آقاي خاتمي! امروز هنوز دير نيست، اما فردا دير است و ما از دير شدن مي‌‏ترسيم. در اين صد سال بارها رفته ايم، جايي متوقف شده‌‏ايم و آنقدر مانده‌‏ايم تا دير شده است و جا مانده‌‏ايم. امروز "هنوز" دير نيست، كار امروز را به فردا نيندازيد. نامه را براي فردا ننويسيد. اصلاحات به حركت امروز شما نياز دارد. به صحنه بياييد و از تداوم اصلاحات دفاع كنيد.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22959

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متن نامه سرگشاده نسل سومي هاي ياريگر معين خطاب به رييس جمهوري، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005