Click for Amazing Phone Card








شنبه 7 خرداد 1384

كروبى: ما در نظام شاهنشاهى فقط يك انتخابات آن هم به صورت تشريفاتى داشتيم كه دربار و ساواك تصميم گيرنده اصلى براى مردم بودند، شرق

مهدى كروبى در اردبيل گفت: برخى كانديداى محافظه كاران براى جلوگيرى از پراكندگى، از صحنه انتخابات كناره گيرى كنند و از نامزد واحد جناح راست حمايت كنند تا تفرقه اى ميان آنها ايجاد نشود. وى با بيان اينكه قانون انتخابات رياست جمهورى نياز به اصلاح دارد، گفت: درست است كه تعداد كانديداها در شرايط فعلى زياد است، اما تعدد كانديداها اين حسن را دارد كه ميزان مشاركت مردمى را بالا مى برد. وى با بيان اينكه بعد از ردصلاحيت معين توسط شوراى نگهبان با صدور چند بيانيه عملكرد شوراى نگهبان را غيرقانونى خوانده و از آن انتقاد كرده است، گفت: در اين بيانيه ها از مقام معظم رهبرى درخواست كردم كه در اين خصوص عكس العمل نشان دهد. دبير كل مجمع روحانيون مبارز در پاسخ به سئوال خبرنگارى در خصوص تصميم معين براى باقى ماندن در صحنه و يا انصراف از شركت در انتخابات گفت: فكر نمى كنم دليلى براى عدم مشاركت ايشان وجود داشته باشد. وى در پاسخ به سئوال ديگرى در خصوص اجماع ميان داوطلبان و حمايت ديگر اصلاح طلبان از وى در صورت انصراف معين از انتخابات گفت: اجماع ميان اصلاح طلبان بعيد است.
•عدم حضور مردم در انتخابات وضعيت را بدتر مى كند
مهدى كروبى در مسجد دانشگاه اردبيل گفت: عدم حضور مردم هيچ چيز را تغيير نمى دهد و حتى وضعيت را براى مردم بدتر خواهد كرد. كروبى در ادامه گفت: ما در نظام شاهنشاهى فقط يك انتخابات آن هم به صورت تشريفاتى داشتيم كه مردم نقش موثرى در آن نداشتند. دربار و ساواك، تصميم گيرنده اصلى براى مردم بودند و حق مردم مبنى بر تعيين سرنوشت آنها ضايع شده بود، اما در نظام جمهورى اسلامى اين انتخابات است كه همه چيز را معين مى كند كه نمونه هاى آن انتخابات مجلس شوراى اسلامى، شوراهاى اسلامى شهر و روستا، خبرگان رهبرى و انتخابات رياست جمهورى است كه در همه اين انتخابات حضور مردم مهم و تعيين كننده است. وى افزود: نظام اين امكان را دارد كه اگر شما از وضعيتى ناراحت هستيد بياييد و با انتخابات ديگر تغييرات مد نظر خود را در صحنه و عرصه جارى ايجاد كنيد و اگر هم نياييد يعنى اينگونه سرنوشت ۴ سال آينده شما برايتان اهميت ندارد. كروبى در ادامه گفت: اگر دولتمردان و حاكميت مى خواست بر مردم مسلط شود و اوضاع را بر مردم تنگ كند و آنان را از ادامه مسيرى كه در آن هستند دلسرد كند، راه آن نيامدن، انفعال و تحريم نيست، راه آن حضور مردم و جلوگيرى از انتخاب حاكميت است و بايد بدانيد كه انتخابات تبلور حضور و حاكميت مردم بر مردم است و اين حق مردم است. وى در پاسخ به پرسشى در مورد «ضمانت اجرايى حرف ها و وعده هايى كه مى زنيد»، گفت: من يك اصلاح طلب عملگرا هستم و روى حرفى كه مى زنم مى ايستم و پافشارى مى كنم و اين ضمانت را شما مى توانيد از كارنامه كارى من و سابقه كار من دريافت كنيد.كروبى در پاسخ به اين سئوال كه اختيارات رياست جمهورى در ايران كم است، گفت: درست است كه موانع بر سر راه يك رئيس جمهور مردمى هست، اما مى تواند با مقاومت، رايزنى و تعامل تا حدى از اختيارات و حدود خود براى پيشبرد اهداف استفاده كند اما مهم ترين موضع پشتوانه مردمى رئيس جمهور است كه به او قدرت اجرايى و توسعه اختيارات و وسعت چانه زنى مى دهد. كروبى در مورد عملكرد خود در مجلس ششم گفت: هميشه اين موضوع را از من مى پرسند كه اين پولى كه از شهرام جزايرى گرفتى چه شد؟ آيا به اين فكر كرده ايد كه چرا اين موضوع مطرح شد؟ اولاً آن پول براى رفع مشكلات محرومان دريافت و صرف شده است اما طرح اين موضوع كاملاً يك حركت سياسى بود، بعد از اينكه به قوه قضائيه براى آزادى لقمانيان فشار آورديم چرا كه بعد از روزنامه ها و سركوب دانشجويان و روشنفكران مى خواستند حساب مجلس را برسند و نطق اعتراض نمايندگان را كور كنند به مجلس و به اين موضوع پرداختند اما با اقدام خود حركت آنها را نافرجام كرديم و نگذاشتيم حركت مجلس را متوقف كنند.
•آرزويم عزت اسلام و ايران است
مهدى كروبى در مسجد امين الاسلام شهر سلماس گفت: خدا را گواه مى گيرم كه همه آرزوى نهفته ام، همه خواسته هاى من و همه هدفم در عزت و عظمت ايران و اسلام خلاصه است و خدمت كردن به مردم را براى پاسخگويى به صحبت هاى بى دريغ آنها وظيفه خود مى دانم. وى مردم را صاحب اصلى كشور، انقلاب و همين طور ولى نعمت همه مسئولان دانست و گفت: اين مردم ايران هستند كه در تلخى و شيرينى مسائل رخ داده در كشور بار همه سختى ها را به دوش مى كشند و به همين دليل خود را موظف به خدمت رسانى و كار براى آنها مى دانند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

•اختلاف نظر در مجمع روحانيون طبيعى است
اسماعيل گرامى مقدم سخنگوى ستاد انتخاباتى مهدى كروبى براى مناظره درباره دو نامه آقايان هاشمى و كروبى اعلام آمادگى كرد. وى گفت: نامه آقاى كروبى يادآورى دوباره عملكرد آقاى هاشمى و آثار به جا مانده از آن بود كه ملت بابت آن هزينه هاى بسيارى پرداخت كرده است. سخنگوى ستاد انتخاباتى آقاى كروبى افزود: آيا به زعم آقاى مجيد انصارى بيانيه آقاى هاشمى كه تماماً عملكرد هشت ساله اصلاح طلبان كه آقاى انصارى نيز جزيى از آن بوده است، منصفانه بود. آقاى انصارى به عنوان يك عضو منصف مجمع روحانيون نبايد مصالح ملى را از منظر مسائل منطقه اى مورد توجه قرار دهد. وى با اشاره به طبيعى بودن برخى اختلاف نظرها در مجمع روحانيون گفت: آنچه كه جاى سئوال و بحث دارد طرح اختلاف مواضع در چنين شرايطى است كه بيشتر بار تبليغاتى دارد. آقاى كروبى كانديداى مجمع روحانيون بوده و اين مجمع برخلاف برخى اظهارنظرهاى تبليغاتى از آقاى كروبى حمايت كامل دارد. گفتنى است، آقاى مجيد انصارى عضو مجمع روحانيون مبارز در اظهارنظرى نامه آقاى كروبى به آقاى هاشمى را غيرمنصفانه و نظر شخصى آقاى كروبى دانسته بود نه نظر مجمع روحانيون مبارز.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005