Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 9 خرداد 1384

حسني نگو يك دسته گل! س. باستان

(از مجموعه مقالات طنز در طنز)

« نماينده ولي فقيه درآذربايجان غربي، گفت: اين‌‏آقاي معين از مشاركتي‌‏ها بود و اينها در اسلام جايي ندارند. غلامرضا حسني، در گفت‌‏وگوي اختصاصي با خبرنگار "ايلنا", با بيان مطلب فوق, افزود: عملكرد شوراي نگهبان در ردصلاحيت كانديداهاي اصلاح‌‏طلب بسيارخوب بود. وي افزود: اينها دراين مدت گفتند, آزادي, آزادي, گفت‌‏وگوي تمدن‌‏ها, آقا چه آزادي! به جاي اين حرف‌‏ها يك ميليون هكتار زمين در كوير به مردم مي‌‏داديد تا نيم ميليون جمعيت كاركنند. وي در ادامه با اشاره به اينكه شوراي نگهبان بعضي از اين افراد را كه تأييد صلاحيت كرده و من اسم‌‏شان را نمي‌‏برم، بايد رد مي‌‏كرد, تصريح كرد: بعضي‌‏ها هم مي‌‏گويند حضرت آيت‌‏الله امام‌‏خامنه‌‏اي از حضور هاشمي راضي نيست، ولي مي‌‏گويم، بهتان مي‌‏زنند،چون 95 درصد مشخصه‌‏هايي كه رهبر عظيم انقلاب گفتند، شخص آقاي هاشمي را تعريف مي‌‏كند. وي در ادامه با تشريح ويژگي‌‏هاي هاشمي، گفت: هاشمي مي‌‏تواند بمب اتم را درست كند و بايد هم درست بشود، چون قرآن به مسلمانان گفته "واعدولهم ما الستطعتم من قوه" حالا چطور ممكن است كه اسرائيل بمب اتم داشته باشد، ولي ما نداشته باشيم. وي افزود: هاشمي مي‌‏تواند يك مقداري زمين را در كوير دايركند، تا جوانان درآن كشاورزي كنند. امام جمعه اروميه, با بيان اينكه رضايي، به احمال 100 درصد و احمدي‌‏نژاد به احتمال 60 درصد به نفع هاشمي كنار خواهند رفت, افزود: اگر اين افراد كنار بروند، هاشمي مطمئناً پيروز مي‌‏شود و نظام يك سر و ساماني مي‌‏گيرد. وي در پايان درباره مشاركت مردم درانتخابات، گفت: بالاي 70 درصد مردم در انتخابات شركت خواهند كرد و تبليغ جناح چپ در جامعه هيچ تأثيري ندارد، حالا مگر يك عده ثروتمند و بي‌‏غم در انتخابات رأي ندهند، چه مي‌‏شود.» اروميه- خبرگزاري كار ايران. شنبه 7 خرداد 1384

انتخابات نهمين رياست جمهوري در راه است و اگر بعضي ها( مانند اينجانب ) نظر ندهند وحرف نزنند ، گويا كلاغ چشمشان را از حدقه در مي آورد! چون بنا بر نظر جناب حسني قرار است نظام بيست و شش ساله سروساماني بگيرد، پس آقاي رفسنجاني بايد سكان كشتي موتور سوخته دولت را در دست تواناي خويش گرفته و به طرف ساحل ثبات و آرامش ، هدايت كنند!

اينجانب چون اعتقادي به راي و راي كشي ندارم ، لذا نه كسي را از آن منع مي كنم ونه حرفي در تحريم آن ميزنم. تنها خود را ممنوع كردم و تا بحال هم ( اگر قبول داريد و به حساب خالي بندي نمي گذاريد) ازآغاز انقلاب تا كنون ، در انتخابات شركت نكردم! يكبار زد به كله ام كه كانديدا شوم كه خوشبختانه توسط اعضاي كابينه خانواده خودم رد صلاحيت شدم و داستان بدون دعوا و خونريزي خاتمه يافت.

اگر خاطر مبارك باشد. چند دوره است كه خوش داشتم و نوشتم : آقاي حسين شريعتمداري خود را كانديدا كند كه نكرد! چون فكر مي كردم با انتخاب ايشان در مسند رياست دولت ، در آن تكه كويري كه جناب حسني از آن نام ميبرد ـ كه قرار است مسئله بيكاري را حل كند ـ بدست تواناي ايشان ، زودتر از آقاي رفسنجاني خيارشور عمل مي آيد!

بنا به نظر جناب حسني با انتخاب آقاي رفسنجاني ، ايران به كشوري تبديل مي شود با نيروي اتمي. داشتن بمب اتم هم مانند آن تيزي ( چاقوي ضامن ) زرنگ هاي كوچه و خيابان ، باعث ميشود كه ملت پررو و كم روي دنيا از ما خوف كنند! خوف هم دارد! اگر جاهل محل تيزي جيبش نگذارد و سيبل پاچه بزي نداشته باشد، كسي از وي خوف نخواهد كرد! كشور ايران هم وضعي مشابه با زرنگ و تيزي دارد كه اگر بمب اتم نداشته باشد، ( چون اسرائيل دارد) همين نا مسلمان ها ما را قورت خواهند داد!

در هر حال اين نمكي كشور ما معتقد است كه آن چند نفر باقي مانده كانديدا ها ، طوري به نفع آقاي رفسنجاني كنار خواهند زد و سفره دولت را در اختيار ايشان قرار خواهند داد! مردم هفتاد درصدي ما هم با هجوم به صندوق هاي راي گيري ، رياست جمهوري ( سردار سازندگي اسبق ) بمب اتم ساز را انتخاب خواهند كرد! و بعد از برداشت كشت خيار شور از كوير ايران و ساختن بمب اتم ، تو دهان اسرائيل و آمريكا خواهيم زد! سياست بين المللي به همين سادگي است كه جناب حسني ميفرمايند!

ايشان با تائيد رد صلاحيت ها توسط شوراي نگهبان و انتقاد به كانديدا هاي جبهه دوم خرداد ( مشاركتي ) با حمله به آزادي و گفتگوي انجام نشده تمدن ها طوري خير و صلاح مملكت را در انتخاب آقاي رفسنجاني ارزيابي مي كنند! در هر حال بايد تا موعد مقرر ، صبوري كرد و نتيجه را دريافت كرد. اما حيف كه جناب حسني خود را كانديداي رياست جمهوري نمي كند! ايشان تنها ( غير از جناب ح ، شريعتمداري ) سياستمداري است در ايران كه نظرات خويش را صريح و روشن بيان مي دارد و خصوصا در مورد نقش مخرب بيكاري در جامعه طرح هاي عملي و قابل اجرا ارائه مي دهد!

آنچنان كه تجربه ثابت كرده است ، در تمام كشورهائي كه انتخابات در آن انجام مي گيرد، يك دوره شش ماهه التهاب ( قبل از انتخابات ) را پشت سر مي گذارند تا بالاخره ، رئيس دولت انتخاب مي شود و جامعه به غلطتك خواهد افتاد. اين التهابات هم بيشتر از آن نشات مي گيرد كه كانديدا هاي مختلف ، براي پيروزي و دريافت راي بيشتر ، قول و قراري به راي دهندگان مي دهند كه طبيعي است با يكديگر فرق مي كند. كانديدائي ، قول مي دهد ، راه آهن بكشد. ديگري قول مي دهد جاده آسفالت كند و بعضي ها قول پرداخت پول ماهيانه مي دهند به مردم ( 50 هزار تومان ماهيانه از سن چهل سالگي به بالا. شعار انتخاباتي آقاي كروبي ) و همين طور آسياب به نوبت ، خواست خود را مطرح مي كنند!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مردم راي دهنده هم بنا بر اين قول و قرارهاي انتخاباتي ، بخشي را جدي و بخشي را خالي بندي ارزيابي مي كنند و بخشي هم ، حس رفتن پاي صندوق هاي راي را ندارند. در تمام دنيا داستان كم و بيش بهم نزديك است! نيروي پوزيسيون و اپوزيسيون هم كم و بيش مانند جماعت راي دهنده عمل مي كنند. بخشي آن را تحريم ، بخشي تكذيب و بخشي ، تائيد مي كنند! اينكه كانديدائي با راي اكثريت سكان دولت را در دست مي گيرد و به قول و قرار هاي خود جامه عمل مي پوشاند . بحثي است ديگر! واي به روزي كه رشوه خواري ، حق السكوت ،پارتي بازي در كشور ي ، نهادين شده باشد و بقول ميرزا كاظم ملايري سبزواري در مملكت قحط الرجال باشد ! در اين صورت خود رئيس جمهور منتخب هم اگر اهل اين داستان ها نباشد. بايد براي انجام امور كشور به زيردستان ( وزراي كابينه و....!) خود رشوه بدهد تا كارمملكت انجام گيرد! يا اينكه از دختر خاله و پسرعمو و رفيق خويش براي ترميم كابينه بهره گيرد!

مملكت داري در يك چنين جامعه اي ، كار آساني نيست. اگر دولت براي ايجاد امنيت و نظم و قانون ، دست به خشونت زند ! مردم معترض خواهند بود. حق هم دارند . اگر مراعات حال مردم را كند و با مهرباني عمل كند ! مردم پررو مي شوند و امكان دارد كار دست دولت دهند! اگر حد وسط را بگيرد ، باز بخش هائي از جامعه ، شاكي خواهند شد! لذا رياست جمهوري منتخب و كابينه وي ، بايد راه چهارمي را انتخاب كنند كه نه سيخ بسوزد و نه كباب. حالا اين راه چهارم چيست و كدام است!؟ اينجانب از آن بي اطلاعم! شايد ، تكرار مي كنم ، شايد . ادامه سياست ، سردرگمي باشد! خيلي بد است كه انسان ( مانند نگارنده) بديلي نداشته باشد! شايد با رجوع به طرح هاي جناب حسني ، بشود بديلي يافت ودركوير ايران ، خيار كاشت و خيار شور برداشت كرد! با تشكر از حوصله شما.
دوشنبه نهم خرداد هشتاد و چهار

در همين زمينه:

22 اردیبهشت » در جستجوي زرده تخم مرغ! س . باستان
دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23481

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسني نگو يك دسته گل! س. باستان' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005