Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 23 خرداد 1384

حمايت مشروط جامعه روحانيت مبارز از هاشمي رفسنجاني اعلام شد، فارس

خبرگزاري فارس: جامعه روحانيت مبارز در بيانيه‌اي رسمي حمايت مشروط خود از كانديداتوري اكبر هاشمي رفسنجاني را اعلام كرد.

متن اين بيانيه خطاب به «ملت شريف و بزرگوار ايران» كه نسخه‌اي از آن به خبرگزاري فارس‌ نمابر شد، به اين شرح است:
«اينك كه در آستانه‌ نهمين دوره‌ انتخابات رياست جمهوري اسلامي قرار داريم جامعه روحانيت مبارز تهران خاطر منيع شما را به نكاتي چند معطوف مي‌دارد.
1- همه مي‌دانند كه قوه‌ مجريه و در راس آن شخص رييس‌جمهور در قانون اساسي و نظام اسلامي جايگاه ويژه‌اي از مسووليت را به عهده دارد.
2- انجام اين مسووليت خطير بدون مشاركت و حضور آحاد ملت در انتخابات رييس‌جمهوري مومن و انقلابي و شايسته امكان‌پذير نيست.
3- با توجه به اوضاع داخلي و تهديدهاي خارجي انتخابات در اين دوره از اهميت بيشتري برخوردار است و رييس جمهور منتخب بايستي داراي ايمان، استقامت، شجاعت، لياقت، اطلاعات و مديريت فوق‌العاده‌اي باشد تا با انتخاب همكاران و وزرايي از اين دست بتواند كشتي متلاطم انقلاب را به ساحل نجات رهبري كند.
4- رييس جمهوري اسلامي ايران بايستي افزون بر اطلاعات عمومي و ديني و تجارب اكتسابي، همواره نامه اميرالمومنين عليه‌السلام به مالك اشتر را و وصيتنامه سياسي - عبادي امام راحل را مرور كرده و نصب‌العين برنامه‌هاي خود قرار دهد و فرياد امام را مدنظر داشته باشد كه مي‌فرمود: "نگذاريد انقلاب به دست نااهلان بيفتد"، از اين رو بايستي در گزينش مديران و وزراي مومن و شايسته، به تعهد خود وفادار باشد.
5- اصولاً انتخابات يعني مراجعه به آرا و افكار عمومي و عقل جمعي در مسائل اجتماعي و سياسي، بديهي است خرد جمعي با تشتت آراء و تفرق در تصميم‌گيري نهايي امري غيرمعقول مي‌نمايد و تضارب آراء سرانجام بايستي به تصميم جمعي منتهي شود.
6- پاسداري از دستاوردهاي انقلاب كه با راي اكثريت ملت تاييد شده است مهم‌ترين آمار ملت مسلمان ايران و بنيانگذار كبير انقلاب است و ملت ايران هيچ‌گاه تسامح و تساهل در حفظ آن را جايز نمي‌شمارد.
7- دستاوردهاي انقلاب را نمي‌توان تنها به مسائل مادي اقتصادي، رفاهي و آزادي‌هاي سياسي محصور كرد كه مسائل فرهنگي و عدالت اجتماعي و اجراي احكام اسلامي سرلوحه‌ مطالبات و شعارهاي عمومي ملت بوده و قابل اغماض نيست.
8- ما معتقديم تسامح و تساهل در برابر ناهنجاري‌هاي فرهنگي و اجتماعي و اخلاقي و احيانا برخوردهاي تشويق آميز در اين راستا بازتاب‌هايي را در پي خواهد داشت كه افراد مومن متعهد و انقلابي را ناگريز از عكس‌العمل‌هاي تند خواهد كرد و چنانكه امام راحل فرمودند اگر مسوولان به وظايف عمل نكنند، مردم انقلابي بايستي شخصاً قيام كنند و نگذارند احكام اسلامي به زمين مانده و مسوولان امر در راه انحراف گام بردارند و چنانچه مسوولان امر به وظايف شرعي و امر به معروف و نهي از منكر عمل مي‌كردند، مسلماً با چنين اقدام‌هاي تند روبه‌رو نمي‌شدند تا در نتيجه افراد مومن و حزب‌اللهي را به افراط و تفريط متهم سازند و انقلاب را از اين سرمايه‌ي عظيم ديني و ملي محروم سازند.
9- با توجه به مراتب مذكور، از يك‌سال پيش گروهي از افراد مومن و متعهد احساس مسووليت كرده و براي ورود در عرصه‌ انتخابات اعلام آمادگي نمودند. جامعه‌ي روحانيت مبارز تهران همانند ساير اقشار از نخبگان و دانشمندان اعم از روحاني و دانشگاهي قضيه را به فال نيك گرفته و سرانجام اين پراكندگي را نويد بخش وحدت و اجماع تلقي نمودند، از اين رو در راستاي ايجاد وحدت با همكاري جمعي از علما و فقها و رجال سياسي مذهبي مساله وحدت را پي‌گيري نمود. با اين كه نامزدهاي محترم هر روز نويد وحدت سر مي‌دادند، ولي هر چه به انتخابات نزديك‌تر مي‌شديم جز شعار و اظهار تمايل چيزي ديده نشد. ما از اين برادران گله‌منديم و گله‌هاي خود را در دفتر خاطرات انقلاب و نظام اسلامي محفوظ و مضبوط خواهيم داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين ميان جناب حجت‌الاسلام والمسلمين آقاي هاشمي رفسنجاني تا آخرين روزهاي شروع ثبت‌نام، حضور خود را به عدم وصول به انتخاب فرد اصلح در جبهه‌ اصولگرايان منوط كرد، ولي متاسفانه نامزدهاي محترم به جز جناب آقاي دكتر توكلي و جناب آقاي دكتر ولايتي عملا در جهت وحدت گامي برنداشتند. آقاي توكلي مدتي پيش از ثبت نام و آقاي ولايتي با ورود آقاي هاشمي طبق وعده‌ قبلي اعلام انصراف نمودند. جامعه‌ روحانيت به سهم خود لازم مي‌داند از اين دو برادر عزيز قدرداني و سپاسگزاري كند. ناگفته نماند، در اين مدت جامعه‌ روحانيت مبارز تهران در راستاي وحدت و بيان مطالبات مشروط خود با آقاي هاشمي رايزني‌هايي داشت و نگراني‌ها و دغدغه‌ها و مطالبات خود را با حضور ايشان در عرصه‌ انتخابات به طور شفاف در ميان گذارد و پس از نام‌نويسي و حضور ايشان در عرصه‌ انتخابات، جامعه‌ روحانيت با يكي از سه گزينه سكوت مطلق، معرفي رقيب براي ايشان و معرفي ايشان به عنوان نامزد جامعه به طور مشروط روبرو شد و سرانجام با توجه به بررسي‌هاي اوضاع از جميع جهات و حفظ مصحلت انقلاب و با احترام به ساير نامزدها، جناب آقاي هاشمي رفسنجاني را به عنوان كانديداي جامعه مشروط به موارد فوق معرفي و همواره مطالبات مشروع خود را از ايشان مصبوط و محفوظ مي‌دارد و از باب نصيحت به ائمه‌ي مسلمين و اداي وظيفه‌ امر به معروف و نهي از منكر خواسته‌هاي خود را كه همانا خواسته‌هاي ملت اسلامي از ايشان كه اعتراف به نقدپذيري نموده‌اند و از ساير مسوولان در دولت و حكومت مطالبه خواهد كرد.
در خاتمه اميد است كه ملت شريف و بزرگوار با حضور قاطع و دشمن شكن در پاي صندوق‌هاي راي، دشمنان اسلام و ايران اسلامي را براي چندمين بار مايوس سازند.»

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24404

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمايت مشروط جامعه روحانيت مبارز از هاشمي رفسنجاني اعلام شد، فارس' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005